ترامپ نمایه

یک نشریه آمریکایی نوشت: در صورتی که ترامپ در تقابل با سیاست‌های دولت اوباما اقدام به خروج از برجام و ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نمی‌کرد الان ۱۷۶ مسافر هواپیمای اوکراینی زنده بودند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی لاس‌وسگاس ریویو ژورنال طی یادداشتی اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی‌، حسادت نمی‌کرد، آیا از توافق هسته‌ای با ایران، - اگرچه کامل نبود اما به نگرانی‌ها  نسبت به موضوع هسته‌ای ایران خاتمه داده بود- خارج می‌شد؟

اگر ترامپ دوباره نسبت به دستاورد دولت اوباما در کشتن اسامه بن لادن، سرکرده گروه القاعده و مغز متفکر حادثه ۱۱ سپتامبر حسادت نمی‌کرد، آیا دستور ترور قاسم سلیمانی را صادر می‌کرد؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که رئیس جمهور آمریکا جهان را به خطر بیندازد. ترور سردار سلیمانی، آمریکا را به تقابل مستقیم نظامی با ایران سوق داد که این مسئله بدترین چیزی است که می‌توان برای آمریکا تصور کرد.

به همین دلیل بود که تنش‌ها به شدت بالا گرفت و ایران در تلافی ترور سردار سلیمانی پایگاه آمریکا را موشک‌باران کرد. ایران همچنین به اشتباه یک هواپیمای مسافربری را با تصور موشک کروز با یک موشک پدافندی هدف قرار داد و ۱۷۶ نفر کشته شدند.

سوال اینجاست که اگر ترامپ در توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند و از ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کرد، آیا این ۱۷۶ نفر الان زنده نبودند؟ تبعات چنین اقداماتی زمانی ایجاد می‌شوند که یک نفر کنترل طبیعی خود را از دست داده و یا اینکه سیاست‌مداران شبیه شترمرغ سر خود را در شن فرو می‌برند.

درست است یک ایرانی به هواپیما شلیک کرد، اما سوال اینجاست که چه کسی در حقیقت ماشه تنش را کشید؟ آیا دستان دولت ما به خون قربانیان هواپیما آغشته نیست؟ زمانی که رئیس جمهور فکر می‌کند از ژنرال‌های ما باهوش‌تر است و سازمان‌های اطلاعاتی را نادیده می‌گیرد، باید حداقل در یکی از جنگ‌های ما در گذشته حضور پیدا می‌کرده است و یا اینکه یک رئیس‌جمهور کله‌شق شده باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    1 0
    هرچی روانی و عقده ای شدن ریس جمهور آمریکا و هرچه وحشی شدن وزیرخارجه
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    12 0
    واقعا جای سوال هست بعضی افراد در داخل کشور همیشه ایران رو مقصر میدونن !!! واقعا شعور و درک بعضی ها تو آمریکا از بعضی خائنین وطنی بیشتره
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    7 0
    خدا خیرش بده بهتر از رئیس جمهور ما از منافع ملی ما دفاع کرد. براش آرزوی عاقبت بخیری دارم. لاوورف هم در خصوص هواپیما به حقیقتی اشاره کرد که جای تقدیر و تشکر داره . اگه رئیس جمهورمون قصد تضعیف منافع ملی ما رو داره هستن آزادگانی در جهان که واقعیات رو بگن و حافظ منافع ملی ما بشن که اینهم از الطاف خداوندیست.ضمن اینکه حرفای اونا بیشتر از حرفای روحانی تو جوامع بین المللی اعتبار داره.
  • احمد IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    9 0
    بعضیااگه دشمن هم هستندبخاطرازاداندیشی وشعورشان قابل احترامند..ای خاک برسربعضی ازین سلیته ها ی فرهنگی(سلبری چی چی)داخلی که حال ادم ازین واژه ومصداقاش بهم میخوره....سرسفره ی این ملت نشستن وعملگی دشمن رومیکنن....خواهشابعد ازین بجای سلبریتی بگوییدسلیته های فرهنگی....
  • ali IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    7 0
    ايراني و امريكايي نداره شنونده بايد عاقل و با وجدان باشه . درود بر وجدانهاي بيدار نه مزدوران روشنفكرنماي ماهواره اي و اينستاگرامي
  • مسعود IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    از سلبریتی ها بیشتر از ترامپ بیزارم چون اون وضعش معلوم که میخواد ایران رو نابود کنه ولی سلبریتی ها ... ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس