سیل

نماینده قائم مقام وزیر صنعت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان بر اساس آمار جمعیتی توسط ستاد بحران اعلام شده و سپس وزارت صنعت آن را تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، ایرج حسن‌پور  در مورد نحوه تامین ارزاق عمومی سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به توجه به تمهیدات وزارت صنعت اقلامی مانند برنج، شکر، روغن، آرد، گوشت و حتی چند دستگاه مکانیزه سیار پخت نان به مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

افتتاح بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان +فیلم

پخت ۲۰۰۰ پرس غذای گرم در هر وعده برای سیل زدگان

نماینده قائم مقام وزیر صنعت در تامین ارزاق عمومی و حل مشکلات سیل زدگان منطقه سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سؤال که نحوه توزیع این ارزاق به چه صورت است، بیان داشت: کالاهای تهیه شده از طرف وزارت صنعت در اختیار ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد و آنها در رابطه با چگونگی و نحوه توزیع آن بین مردم سیل زده استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

مشاور قائم مقام وزیر در امور مرزی و بندری اظهار داشت: ستاد بحران استان با نظارت سازمان صنعت و معدن استان بر اساس نیازهای شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان که دچار سیل شده‌اند مانند چابهار، راسک، نیک‌شهر،‌کنارک، ایرانشهر و ... کالاهای تامین شده را در بین مردم سیل زده توزیع می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزاق عمومی تخصیص یافته به صورت رایگان است، گفت: با توجه به بودجه‌ای که دولت به این امر اختصاص داده و نحوه تشکیل ستاد بحران کالاها توزیع می‌شود.

حسن‌پور اظهار داشت: این ارزاق بر اساس نیاز منطقه تامین می‌شود و بر اساس آمار جمعیتی درگیر سیل، ستاد بحران منطقه نیاز را به وزارت صنعت اعلام و بلافاصله وزارت صنعت نیاز را تامین و ارسال می‌کند.

وی با اشاره به از بین رفتن محصولات کشاورزی بیان داشت: در ضمن اقلامی از جمله ذرت، جو، کنجاله و سویا برای خوراک دام و طیور تهیه و به منطقه ارسال شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه منطقه وسیعی درگیر سیل در استان سیستان و بلوچستان شده است،‌گفت: برخی مناطق به طور کامل زیر آب رفته و امکان تردد وجود ندارد، بنابراین امدادرسانی به مردم این مناطق از طریق بالگرد انجام می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس