رصد رسانه های خارجی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تحولات اخیر منطقه و عملیات موشکی ایران علیه پایگاه آمریکا در عراق در نماز جمعه امروز به تیتر بسیاری از رسانه های خارجی مبدل شد.

به گزارش مشرق،  نماز جمعه این هفته تهران، امروز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها که شامل دو بخش عقیدتی و سیاسی بود، به بیان نکات مهمی در رابطه با مسائل و تحولات اخیر از جمله ترور سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام موشکی سپاه، حادثه هواپیمای اوکراینی و ادعای آمریکایی‌ها در حمایت از مردم ایران پرداختند.

برگزاری نماز جمعه این هفته به امامت رهبر انقلاب و خطبه‌های ایشان بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بین‌المللی داشت به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از آنها مانند راپتلی، روسیاالیوم، فرانس24، الجزیره، المیادین و المنار به پخش مستقیم آن اقدام کردند.

بازتاب خطبه‌های نماز جمعه رهبر انقلاب

شبکه الجزیره با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه، از قول ایشان گزارش کرد که سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، سیلی به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود.

وبگاه شبکه «بلومبرگ» به بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخته و نوشت او «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

 «دویچه وله» انگلیسی نوشت: آیت الله خامنه ای حمله به پایگاه آمریکا را به یوم الله خواند.

آسوشیتدپرس نیز با انعکاس لحظه‌به‌لحظه خطبه‌های مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: «ترامپ، دلقکی است که تظاهر می‌کند حامی ایرانی‌هاست اما به آنها خیانت خواهد کرد... حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا بود».

این خبرگزاری همچنین افزود که رهبر انقلاب، کشورهای عربی را ضعیف‌تر از آنچه که بتوانند ایرانی‌ها را به زانو دربیاورند، توصیف کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با تأسی از بیانات رهبر انقلاب درباره نیروی قدس سپاه، تیتر «رزمندگان بدون مرز» را برای این نیرو انتخاب کرده و نوشت: «[آیت‌الله] خامنه‌ای گفتند نیروی قدس باید به عنوان یک سازمان انسانی شناخته شود. [آنها] رزمندگان بدون مرز [هستند]».

بخش انگلیسی شبکه «تی.آر.تی» ترکیه نیز گزارش داد رهبر معظم ایران تاکید کردند  آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، یکی از ایام‌الله است.

 نشریه «فوکوس» آلمان نوشت: آیت الله خامنه ای ترامپ را دلقکی با خنجر زهر آلود نامید.

تی.آر.تی همچنین به نقل از ایشان افزود: «ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است... حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند».

خبرگزاری رویترز نیز به بیانات مقام معظم رهبری درباره توافق هسته‌ای و انتقاد از کشورهای اروپایی توجه کرده و نوشت ایشان اروپایی‌ها را در موضوع برجام غیرقابل اعتماد دانستند.

وبگاه روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه امروز، آمریکا را « قدرت متکبر زورگوی عالم» توصیف و تاکید کرد که ایران با حمایت خداوند توانست به آمریکا سیلی بزند.

این روزنامه همچنین حضور گسترده تهرانی‌ها در این فریضه دینی را برجسته کرده و نوشت ده‌ها هزار نمازگزار شعار [مرگ بر آمریکا] سر می دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در جمله‌ای استنباطی به نقل از رهبر انقلاب نوشت حادثه تلخ هواپیمای [اوکراینی] نباید بر شهادت [سردار] سلیمانی سایه بندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    89 8
    ايران يك ابرقدرته و به زودي تنها ابرقدرت انشالله
    • نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      1 30
      ایران آخرش به دست دانشجویان سوسول و احمق تجزیه میشه .
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      3 16
      14:31 دانشجویان سوسول هنر کنند دماغشان را بگیرند . این که کمی دور میگیرند به خاطر اینست که آنها را نخودی حساب میکنند و کاری به کارشان ندارند .
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      11 8
      رئیس دومای روسیه هم به ابرقدرت بودن ایران اذعان کرده
    • US ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      5 1
      اینو خواص دنیا فهمیده بودن و در عین الاسد دیدند
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      6 0
      در اقتصاد باید قوی باشیم .. اقتصاد هم از مولفه های ابرقدرتی است برادر
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    33 16
    کلام ایشان الهی ست و برجان ها می نشیند لطفا ترجمه عربی خطبه را هم بگذارید .
  • علی US ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    22 64
    خب آمریکا مذاکره نکنیم اروپاییان هم ک بی اجازه آمریکا آب نمیخورن پس برایم با سومالی مداکره کنین...
    • امیر IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      19 5
      با کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی مذاکره میکردن بهتر بود...... تا با گرگها
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      18 4
      ما هیچ نیازی به مذاکره نداریم.البته منتظرمون باش بزودی میایم آلبانی با شماها تسویه حساب میکنیم
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      8 5
      اول برو فارسی یاد بگیر :)
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      13 4
      خیر. شیشه های دودی ماشینهای آخرین مدلتان را پایین بکشید و با مردم محروم جنوب شهر و شهرهای اطراف تهران مذاکره کنید. والله همه مشکلات حل خواهد شد.
    • حسن IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      10 10
      با عرض سلام به علی آقا دوست عزیز ایشان فرمودند با مذاکره که ذلیلانه باشد مخالفند در ضمن هیچ عاقلی با آمریکا مذاکره نمیکنه چون با کسی میشه مذاکره کرد که پایبند به عهدش باشه خواه با ایمان باشه یا بی ایمان به خدا ولی انسان به عهدش پایبنده ولی اینها نیستند و هیچ منطقی نمیپذیره که با اینطور اشخاصی مذاکره کرد. ایشان فرمودند باید قوی شویم و این رمز موفقیته اگه قوی بشیم اونا میان منت بکشن واسه مذاکره همینطور وقتی ما در هسته ای و موشکی کمی پیشرفت کردیم همشون واسه مذاکره صف کشیدن.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      4 22
      ناراحت نشو عمو جون خودم باهات مذاکره میکنم
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      7 4
      توی این کره خاکی فقط آمریکا و همون چند تا کشور اروپایی هست و سومالی؟ یه کم روی جغرافیات کار کن، ضمنا کشورهای اروپایی بخاطر منافعشون عمرا قید رابطه با ایران رو بزنن
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      2 1
      با چاقوکش و تروریست و آدمکش هرگز مذاکره نمی کنیم.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      2 1
      شما برو با قتل بابات و متجاوز به مال و ناموست مذاکره کن !!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    5 4
    توی این کره خاکی فقط آمریکا و همون چند تا کشور اروپایی هست و سومالی؟ یه کم روی جغرافیات کار کن، ضمنا کشورهای اروپایی بخاطر منافعشون عمرا قید رابطه با ایران رو بزنن
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    12 6
    تشییع حاج قاسم و کوبیدن پایگاه های آمریکا از یوم الله است ایران اسلامی ابهت وهیمنه آمریکا رادرهم شکست
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 2
    مذاکره با جانی و آدمکش و بی شرف ممنوعه.. آمریکا پست ترین دولت روی زمینه
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    4 2
    این تشییع عظیم و این حرکت الهیِ ملت، نشان‌دهنده باطن و معنویات تحسین‌برانگیز مردم و نشانه این واقعیت است که اراده الهی بر پیروزی ملت ایران تعلق گرفته است. این قسمت نوید ظهور میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس