کد خبر 1032063
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
ترامپو ملک سلمان

مقام‌های پنتاگون می‌گویند دولت آمریکا از عربستان سعودی ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک در تأمین هزینه‌های استقرار نیرو در منطقه پول گرفته است.

به گزارش مشرق،  وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با گزارش این خبر به نقل از مقامی که اشاره‌ای به نام او نشده گفته پرداخت این مبلغ، دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (بین ۱۰ آذر تا ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۸) انجام شده است.

سی‌ان‌ان نوشته این نخستین بار نیست که سعودی‌ها به تأمین هزینه‌های نظامی آمریکا کمک می‌کنند. عربستان سعودی، کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تأمین جنگ خلیج فارس در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱، ۳۶ میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کردند.

پرداخت این مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار کل هزینه‌هایی که عربستان سعودی باید بپردازد را شامل نمی‌شود و طبق گزارش سی‌ان‌ان، مذاکراتی میان دو طرف بر سر اینکه ریاض چه مبلغ دیگری به واشنگتن بدهکار است در جریان است.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: ترامپ و اردوغان درباره ایران و منطقه گفت‌وگو کردند

ائتلاف سعودی، نیروهای معترض خود را تیرباران کرد

این رسانه نوشته است: «گفت‌وگوهایی دوجانبه برای تعیین دقیق اینکه کدام مخارج توسط سعودی‌ها باید تأمین شود در جریان هستند. تصمیم‌گیری بر سر این موضوع، به رسیدن به محاسبات نهایی بر سر میزان بدهی سعودی‌ها از نظر آمریکایی‌ها ختم خواهد شد.»

«ربکا ریباریش»، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا گفت: «مطابق با دستورالعمل رئیس‌جمهور برای افزایش مشارکت طرف‌ها در قبول مسئولیت، وزارت دفاع آمریکا به تعاملاتی با عربستان سعودی در خصوص سهیم شدن در هزینه استقرار نیروها روی آورده است. استقرار این نیروها امنیت منطقه را تقویت کرده و خصومت‌ها و ستیزه‌جویی‌ها را کاهش می‌دهد.»

ریباریش در ادامه خاطرنشان کرد: «عربستان سعودی قبول کرده در تأمین هزینه این فعالیت‌ها کمک کند و نخستین کمک را در این راستا انجام داده است. رایزنی‌ها برای صورت‌بندی کردن ساز و کاری جهت کمک‌های آتی جهت تأمین هزینه‌های استقرار این نیروها در جریان است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کوهرنگ IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    7 8
    پس بیجاره آمریکا علف مفت داره که بده به این گاو شیرده؟کسی که علف ویونجه به حیوانش میده قطعا یه توقعی ازش داره که از اون حیوونکی شیر ،ماست ،دوغ (500 میلیون دلار) پس بگیره!
  • CA ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    6 12
    پس سهم ایران چی!!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    1 0
    پولهاش رو میکارن میخان درخت پول براش سبز کنن
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 0
    اینهمه به قول شماها تلکه میشه ولی باز روز به روز وضع اقتصادی و رفاه مردمش داره بهتر میشه
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    1 4
    بقول ترامپ شرور اگر شیر این گاو شیر ده دوشیده نشود ، شیرش خشک می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس