ترامپ نمایه

خبرنگار و گزارشگر ارشد شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تصریح کرد: ترور ژنرال ایرانی به ضرر آمریکا تمام شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

کریستین امان‌پور ضمن تحلیلی در وب‌سایت سی‌ان‌ان نوشت: هفته‌های ابتدایی و خطیر دهه جدید با اقدام آشکار آمریکا در ترور یک فرمانده خارجی آغاز شد؛ اقدامی که نخستین عملیات از این نوع، از جنگ جهانی دوم تاکنون بوده است. هنوز هم سوالات پاسخ نداده فراوانی درباره شواهد «حملات قریب‌الوقوع و خطرناک» علیه آمریکایی‌ها وجود دارد که به اقدام آمریکا در ترور ژنرال قاسم سلیمانی منجر شد.

بیشتر بخوانید:

سفیر سابق آمریکا در سوریه: ترامپ دنبال درگیری محدود با ایران است

برکات اقتصادی «سردار دل‌ها»

نگرانی دموکرات‌ها از جنگ ترامپ با ایران

نویسنده همچنین به نظرسنجی اخیر «یواس‌ای تودی» اشاره می‌کند و می‌نویسد: بر اساس این نظرسنجی، بیشتر آمریکایی‌ها گفته‌اند بعد از ترور ژنرال ایرانی احساس امنیت بیشتری نمی‌کنند.
سی‌ان‌ان می‌نویسد: تقابل نظامی عجیب بین ایران و آمریکا شاید موقتا پایان یافته باشد اما مقامات ایران در حال پیگیری دستور کار  قدیمی خود هستند. رهبر ایران آیت‌الله خامنه‌ای گفت اقدام نظامی این‌گونه کافی نیست. آنچه مهم است حضور آمریکا در منطقه است که باید پایان یابد.

نویسنده با بیان آنکه سخنان اخیر ترامپ از کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه حکایت می‌کند، می‌نویسد: « این پیام برای متحدان آمریکا در خلیج فارس چه پیامی دارد؟ کشورهایی مانند امارات عربی متحده و عربستان سعودی که قویا به چتر نظامی آمریکا وابسته هستند. آنها هم در اقدامی احتیاطی در حال کاهش خصومت‌های خود با ایران و گسترش روابط دیپلماتیک با تهرانند.

مقامات سابق نظامی و دولتی به من گفته‌اند  اگر سیاست ترامپ تغییر نکند، بعید است خشونت‌ها پایان یابد. از طرفی از سخنان پمپئو بعد از ترور سلیمانی آشکار است که دولت ترامپ همچنان به‌دنبال قیام مردمی علیه جمهوری اسلامی است. به عبارت دیگر آنها تغییر رژیم را دنبال می‌کنند، گرچه ظاهرا می‌گویند چنین هدفی ندارند.

اما هدف دولت ترامپ هرچه که باشد، حضور میلیون‌ها نفر از مردم ایران در خیابان‌ها در چهار روز متوالی برای سوگواری سردار سلیمانی،  پیامی آشکار از پاسخ ملت ایران و حقیقت حضور مردم ایران است. آنها از ابتدای انقلاب در بسیاری از این تظاهرات شرکت کرده‌اند اما این چیز دیگری است. از یک شهر به شهری دیگر، این مسئله احیای جمهوری اسلامی و احیای ملت ایران است.

یک منبع ارشد آمریکایی و فرمانده سابق نظامی به من گفت که در حال حاضر دولت ترامپ ملت ایران را در اطراف رژیم متحد کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    14 1
    سردار سلیمانی ، فقط یک سردار سپاه نبود بلکه یک سردار ایرانی و سردار ملی بود که حتی اردشیر زاهدی هم به وجودش افتخار میکرد . سردار دلها حتی خونش هم باعث متحد شدن ملت ایران و افزایش قدرت بازدارندگی ایران در سطح جهان شد . روحش شاد ، رهش پررهرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس