هایکو ماس

وزیر خارجه آلمان که به بنغازی لیبی سفر کرده، پس از دیدار با «خلیفه حفتر»، گفت دولت شرقی لیبی به آتش‌بس متعهد است و برای شرکت در کنفرانس صلح در برلین هم آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه سفر مقام‌های ارشد اروپایی به لیبی، امروز (پنج‌شنبه) «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به بنغازی سفر کرده است. 

بیشتر بخوانید:

ماکرون به نشست صلح لیبی می‌رود

مسکو: السراج توافق آتش بسِ لیبی را امضا کرد ولی «حفتر» نه

وزارت خارجه آلمان با انتشار تصویری از دیدار ماس با «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی، به نقل از وزیر خارجه آلمان نوشته است: «ژنرال حفتر آمادگی خود برای کمک به موفقیت کنفرانس لیبی در برلین را ابراز کرد. او برای مشارکت [در این کنفرانس] آمادگی دارد.»

ماس افزود: «او بر تعهد خود به پایبندی به آتش‌بس کنونی تأکید مجدد کرد.»

لیبی ماه‌هاست که عملا به دو مرکز قدرت تبدیل شده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس مستقر است، از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، اما بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می‌کنند.

نیروهای هفته هفته‌هاست که در تلاش برای تصرف طرابلس هستند، اما دولت وفاق با پشتیبانی مهمترین حامی خارجی خود یعنی ترکیه، این تلاش‌ها را بی‌نتیجه گذشته است. در پی بروز بن‌بست در درگیری‌های لیبی، از چند روز پیش میان طرفین آتش‌بس برقرار شده است.

دو طرف درگیر این هفته در نشستی با میانجیگری روسیه در مسکو شرکت کردند. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی توافق صلح را امضا کرد، حفتر از پذیرش این توافق سر باز زده است. قرار است هفته آینده در نشستی در برلین، بار دیگر برای برقراری صلح در لیبی تلاش شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    2 1
    باید نظام چند حزبی در لیبی شکل بگیرد و همه گروهها بتوانند در انتخاباتی زیر نظارت سازمان ملل شرکت کنند و افراد مورد نظرشان را انتخاب کنند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    4 0
    اگر قراره ترکیه 20 هزار نیروی ادلب را نفرستد باید حداقل حمایت هوایی کند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    3 4
    کفتار ها لیبی پاره پاره کردن مراقب باشیم ایران عزیز لیبی نشود ای نقی معمولی ای سلبریتی های دهن بین
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    جنگ در لیبی بین کشورهای خارجی و حامی دو گروه درگیر در لیبی است و غیر ممکنه صلحی بشه چون جنگ قدرت است و مهمتر که اسرائیل یکی از همین کشورها است و شدیداً به دنبال پیروزی ژنرال حفتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس