کد خبر 1031970
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
چاقو کشی نمایه

مرد جوان که به اتهام قتل دوستش در آستانه قصاص قرار داشت با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

به گزارش مشرق، این مرد ۳۰ ساله که امیر نام دارد، متهم است اسفند سال ۹۷ در یکی از بوستان‌های شهرری جوانی را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده است. وی  صبح دیروز در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران برای دفاع از خود پای میز محاکمه ایستاد.


وی به قاضی گفت: من از مدتی قبل با این پسر اختلاف داشتم و چند باری هم درگیر شده بودیم تا اینکه روز حادثه به من تلفن کرد و گفت به پارک جوانمردان بیا. وقتی به آنجا رفتم همراه دوستانش بود. با هم درگیری لفظی پیدا کردیم اما او چاقو درآورد و یک ضربه به دستم زد. من هم عصبانی شدم و با چاقو دو ضربه به او زدم و فرار کردم. وقتی متوجه شدم کشته شده است دو ماه فراری بودم تا اینکه در خانه خواهرم دستگیر شدم.

بیشتر بخوانید:

جمع آوری کمک برای سیل‌زدگان توسط اشخاص ممنوع


با اعترافات متهم، خانواده مقتول برای وی درخواست قصاص کردند اما امیر با بیان اینکه قصدی برای کشتن دوستش نداشته و برای دفاع از خودش مرتکب قتل شده ابراز پشیمانی کرد و از خانواده مقتول خواست تا او را ببخشند. بدین ترتیب خانواده مقتول نیز به شرط دریافت ۵۰۰ میلیون تومان از قصاص متهم چشم پوشی کردند. این در حالی بود که قاضی پرونده در بررسی سوابق متهم، دریافت وی در سال ۸۵ و هنگامی که ۱۸ ساله بوده نیز مرتکب قتل شده بود. امیر در تشریح این پرونده نیز گفت: من آن موقع شاگرد یک مغازه صافکاری بودم و بر سر موضوعی با یکی دیگر از شاگردان صافکاری دعوایم شد و با پیچ گوشتی‌ای که دستم بود ضربه‌ای به سر او زدم که در جا کشته شد. بعد از دستگیری و محاکمه به قصاص محکوم شدم اما چون خانواده مقتول متوجه شدند که من به عمد این کار را نکرده بودم راضی شدند با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان رضایت بدهند که بعد از گذشت چند سال آزاد شدم.


امیر که در آستانه ۳۰ سالگی دو فقره قتل عمد در پرونده‌اش به ثبت رسیده و صدها میلیون تومان بابت دیه و نجات جانش پرداخت کرده است در حالی که از زندگی و سابقه تاریک خود ابراز ناراحتی می‌کرد، گفت: قول می‌دهم بعد از آزادی از زندان درست زندگی کنم و دور خلاف را خط بکشم. بدین ترتیب قضات برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم در این پرونده وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    2 1
    این همه پول رو از کجا اورده؟
  • ربذه IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    8 0
    این به اندازه خود ترامپ برای کشور خطر داره.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    4 1
    حتما این ۶۵۰ میلیون و رو هم با فروش مواد مخدر بدست اورده اینها ادم بشو نیستند باید قصاص میشد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 0
    این فرد هم یه دشمن داخل کشورمونه مثل اسرائیل و... چه فرقی داره با اونا. فردا پس فردا هم آدم میکشه باز آزاد میشه خدایا با خی بگذرون
  • حمید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    از قدیم گفتن تا سه نشه بازی نشه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    از جنبه ی عمومی 10 سال میره زندان و 40 سالگی آزاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس