کد خبر 1031936
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
اعدام - کراپ‌شده

مرد ۶۴ ساله‌ای که ۱۵ سال پیش همسرش را به قتل رسانده بود با تزریق سم اعدام شد.

به گزارش مشرق، مردی ۶۴ ساله که مسئولان در ایالت تگزاس می‌گویند متهم است ۱۵ سال پیش همسرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با تزریق سم اعدام شد. 

طبق اعلام اداره عدالت کیفری تگزاس، «جان گاردنر» ساعت ۰۶:۳۶ به وقت محلی جانش را از دست داد. او متهم بود همسرش «تامی گاردنر» را که در سال ۲۰۰۵ چهل و یک سال سن داشت به گلوله کشته است.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی خط لوله گاز در «حر» +فیلم

دخترانِ سوخته‌ی درودزن، حالا بزرگ شده‌اند +عکس

درخواست از مردم برای اهدای خون در مناطق سیل‌زده

گاردنر نوامبر ۲۰۰۶ به اعدام محکوم شده بود. 

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا مرداد ماه سال جاری بعد از تقریباً ۱۶ سال به دولت فدرال این کشور دستور احیای مجازات اعدام را داده است.

ویلیام بار همچنین به اداره زندان‌ها دستور داده این مجازات را برای ۵ نفر از زندانی‌هایی که از سوی دولت فدرال آمریکا به اعدام محکوم شده‌اند اجرا کند. 

ویلیام بار در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت دادگستری قرار گرفته گفته این مجازات برای «پنج نفر از زندانی‌های در ردیف اعدام که به قتل و در برخی پرونده‌ها به شکنجه و تجاوز محکوم شده‌اند» اجرا شود. رسانه‌ها گزارش داده‌اند این پنج نفر روز ۵ دسامبر ۲۰۱۹ اعدام خواهند شد.

آخرین مجازات اعدام در سطح فدرال در سال ۲۰۰۳ از طریق تزریق سم اتفاق افتاد. اطلاعات موجود روی این وب‌سایت نشان می‌دهد در حال حاضر ۶۲ نفر توسط دولت فدرال به اعدام محکوم شده‌اند. 

در سال‌های گذشته برخی از متهمانی که در ایالت‌های آمریکا با روش تزریق سم اعدام شده‌اند زجرکش شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس