جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور گفت: نگرانی های آبان ماه با انتقام سخت ایران از آمریکا به امید تبدیل شد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین گرامیداشت سومین سالگرد رحلت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی که امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امسال سومین سالگرد رحلت هاشمی رفسنجانی با شرایط دشوار و غم‌باری در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: دی ماه امسال برای همه ایرانیان تا به امروز غم، نگرانی، دلهره و شنیدن خبرهای غیرمنتظره و هراس از آینده بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در ۱۳ دی خبر شهادت فرماندهی نام‌آور، فروتن، صادق، شجاع و استراتژی حاج قاسم سلیمانی که به حق سردار ملی و سرباز اسلام است، شنیده شدد ضمن اینکه ما در ۱۷ دی خبر جان باختن ۶۹ ایرانی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان را داشتیم.

**سقوط هواپیمای اوکراینی داغ بزرگی بر دل ایرانیان گذاشت

جهانگیری گفت: خبر شوک‌آور سقوط هواپیمای اوکراینی و داغ بزرگی که بر دل ایرانیان در ۱۸ دی گذاشت هم بسیار ناگوار بود. ضمن اینکه ما در ۱۹ دی هم حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه را داشتیم؛ در این میان صحنه‌های باشکوهی هم در مراسم وداع مردم فهیم ایران و بدرقه پیکر پاک شهدای مقاومت داشتیم که در اهواز، مشهد، تهران، کرمان و دیگر نقاط خلق حماسه‌ای بزرگ در دوران کردند که دوست و دشمن را شگفت‌زده کرد و بسیار به یادماندنی است.

وی گفت: برآورد انتظار و خواست ملت ایران و مقام معظم رهبری از جنایتکار دوران با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد هم اتفاق شیرینی را به یادگار گذاشت. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: قبل از دی ماه سال جاری، در آبان ماه مردم دچار نگرانی شده بودند اما با وحدت و همبستگی، اعتماد و امید ایجاد شده سرمایه اجتماعی تولید شد.

جهانگیری گفت: سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کرده بود ولی افسوس که شوک جان باختن نخبگان علمی و دانش در اثر خطای محاسباتی و غلبه شرایط جنگی بر مدیریت امور و پنهان نگه داشتن آن برای چند روز موجب غفلت شد.

وی تصریح کرد: وقتی با خانواده‌های داغدار جانباختگان سقوط هواپیما صحبت کرده و درباره سرمایه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنیم داغ‌ها صد برابر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید به این خانواده‌ها حق داد که گلایه و نقد کرده و اعتراض کنند؛ انصاف آن است که در مدیریت بحران بپذیریم اشتباهات و خطاهای بزرگی رخ داده و باید زمینه‌ها و شرایط و پیامدهای آن را به درستی شناخته و با سرعت و قاطعیت به آن رسیدگی کرده و هزینه‌های آن پرداخته شود.

جهانگیری گفت: مدیریت بحران‌ها و تجربه موفق عبور از بحران‌ها در آیت الله هاشمی رفسنجانی و در تعدادی از مدیران جمهوری اسلامی وجود دارد و لازم است به بازخوانی این میراث و نقش بزرگ او پرداخته شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هاشمی مبارزی توسعه‌گرا و آینده‌نگر بود در همه عرصه‌هایی که برای خدمت فرصت پیدا می‌کرد خوش درخشیده و برای عبور از بحران‌ها میراثی درخشان از خود به جای گذاشت.

وی گفت: آیت الله هاشمی علیرغم جفاها و بی‌مهری‌هایی که دید اما در قبال مردم احساس مسؤولیت زیادی می‌کرد و برای آن انعطاف داشت ضمن اینکه برای پیشبرد منافع مردم و جمهوری اسلامی تا آخر عمرش نشان داد که یک روحانی خستگی‌ناپذیر بوده و استقلال کشور را برای سازندگی ضروری می‌دانست. 

جهانگیری افزود: هاشمی می‌خواست عقب‌ماندگی تاریخ ایران را با فرهنگ کار، تلاش و تولید ارتقا دهد؛ او سال‌ها در خطبه‌های نماز جمعه به تشریح اقدامات و رویکرد خود می‌پرداخت.

معاون اول رئیس جمهور  تصریح کرد: هاشمی در بخش آموزش، اقتصادی، زیربناها، بنادر و اتوبان‌ها و سدها اقدامات بزرگی کرد به طوری که اگر سدهای چرخه و دز نبودند سیل سال جاری شرایط را به مراتب بدتر می‌کرد چرا که در یک ثانیه فقط ۸ هزار مترمکعب آب از دریچه این سدها خارج می‌شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس