عکس/ باخت استقلال مقابل ماشین سازی در آزادی

سرانجام پس از گذشت حدود 3 ماه از روزی که قرعه کشی های لیگ قهرمانان 2020 آسیا انجام شد الکویت در دیدار اول پلی آف حریف استقلال شد.

سرویس ورزش مشرق – با پایان یافتن محرومیت چند ساله فدراسیون فوتبال کویت بار دیگر شاهد حضور نمایندگان این کشور در عرصه باشگاهی و ملی در رقابتهای فوتبالی هستیم. با پیروزی 1-2 الکویت مقابل الفیصلی اردن حالا پس از یک سال که ذوب آهن اصفهان به عنوان آخرین نماینده ایران روبروی یک تیم کویتی بازی کرده بود، استقلال اولین تیم کشورمان در تقابل با تیم های کویتی محسوب می شود.

در ادامه ضمن بررسی تقابل کویتی ها در رده باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا به بررسی وضعیت حریف استقلال پرداخیتم که مشخص شد نماینده آبی رنگ کشورمان با یکی از قهرمان ترین تیم های باشگاهی کویت دیدار نسبتا دشواری در دور اول پلی آف خواهد داشت.

*بخت اول صدرنشینی جدول کویت!

تیم الکویت در آخرین هفته از مسابقات لیگ باشگاهی کویت با یک بازی کمتر (8 بازی) و مجموع 17 امتیار در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر کویت پشت سر القادسیه 19 امتیازی است و با یک برد در دیدار عقب افتاده اش می تواند صدرنشین جدول شود.

*دو هفته پیش قهرمان شد!

تیم الکویت در حالی به تهران می آید تا با استقلال دیدار کند که هفتم ژانویه 2020 در جام پادشاهی کویت موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. این تیم در دیدار فینال العربی کویت را پس از 90 دقیقه تساوی 0-0 در ضربات پنالتی 2-3 شکست داد و جام را بالای سر برد.

*به سختی به استقلال رسید!

الفیصلی اردن در شرایطی مقابل الکویت تن به شکست داد که دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی 1-1 دست یافته و در وقتهای اضافه تیم الکویت موفق شد با گلی که در دقیقه 119 به ثمر رساند 1-2 برنده شده و به دیدار استقلال بیاید.

*4 سال دور از مرحله گروهی!

طرفداران تیم الکویت 6 سال است که در انتظار دیدن تیم محبوبشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هستند. این تیم آخرین بار در فصل 2014 این مسابقات حضور داشت. ناگفته نماند الکویت تاکنون فقط 4 بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است.

*ناکام مقابل ایرانی ها!

این تیم در مرحله پلی آف 2019 روبروی ذوب آهن اصفهان با تک گل اوساگونا تن به شکست 0-1 داد. این تیم در فصل 2008 هم در دو دیدار رفت و برگشت با سایپا دیدار کرد که بازی رفت با گل میلاد زنیدپور در کویت 1-1 تمام شد و دیدار برگشت در تهران با گل کیانوش رحمتی 0-1 به سود نماینده ایران به پایان رسید.

*تحول الکویت با مربی جدید!

بررسی 11 دیدار اخیر الکویت مشخص می کند این تیم در 5 دیدار اخیر با هدایت سرمربی جدیدش "ولید مبارک" موفق شده از 5 دیدار 4 برد و یک شکست داشته باشد در حالی که پیش از آن با سرمربیگری "حسام السد" سوریه ای، طی 6 دیدار پیاپی در کسب پیروزی ناکام بود و از آن 6 مصاف 5 شکست و یک تساوی داشت! ظاهرا استقلال با تیمی متحول شده بازی دارد.

*کلکسیون دار قهرمانی کویت!

حریف استقلال را باید یکی از کلکسیون داران جام های قهرمانی کویتی در رده باشگاهی آن کشور دانست. این تیم در 3 فصل اخیر در قهرمانی لیگ برتر کویت هت تریک کرده است. الکویت 15 بار قهرمان لیگ حرفه ای کشورش شده است. 14 بار در امیرکاپ یا همان جام حذفی قهرمان شده که آخرین بارش همین فصل قبل بود که در لیگ و حذفی دبل کرد. دارنده 8 عنوان قهرمانی جام پادشاهی، 5 قهرمانی در جام فدراسیون کویت، 4 قهرمانی در سوپرکاپ کویت و قهرمان 3 دوره ای اف سی کاپ. تیمی با یک کلکسیون کامل از قهرمانی های مختلف.

*بهترین گلزنش کویتی است!

یوسف السلمان نوک حمله کویتی این تیم 29 ساله و بهترین گلزن الکویت است. یوسف در فصل جاری تاکنون 8 گل به ثمر رسانده و سابقه زدن 12 گل در لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ را در رزومه اش دارد. همچنین در رده ملی نیز 26 گل ملی زده و جزو بهترین گلزنان کشورش محسوب می شود. او در دیدار آخر با الفیصلی نیز یک گل حساس برای تیمش به ثمر رساند تا سهم مهمی در صعود به این مرحله داشته باشد.

*8 بازیکن خارجی دارد!

حریف تیم استقلال در جمع نفراتش 8 بازیکن از قاره های مختلف هم دارد. عبدالله سیسوکو از کشور مالی، حمید میدو و عمر المیدانی هر دو از سوریه، جوما سعید از ساحل عاج، امجد ادوان و علا عباس از عراق، دیه گو فرناندو کالدرون کلمبیایی و بیسمارک برزیلی که در نیم فصل به این تیم پیوسته نفرات خارجی تیم کویتی را تشکیل می دهند.

*گزینه پرسپولیس هم به تهران می آید!

علا عباس همان مهاجم عراقی است که در آخرین دیدار تیم ملی مان برابر عراق گل دقیقه 2+90 را زد و موجب پیروزی تیم ملی کشورش شد. مهاجم مدنظر پرسپولیس که کالدرون او را نخواست و از الزوراء به الکویت رفت. او فصل قبل در لیگ قهرمانان در 6 بازی 6 گل به ثمر رسانده بود. او در فصل 18-2017 با نفت الاوسط 21 گل در لیگ عراق زد و در فصل 19-2018 با الزوراء 20 گل به ثمر رساند و در جدول گلزنان عراق هر دو فصل سوم شد.

**ناگفته نماند؛ تیم الکویت باید هفته بعد به تهران بیاید و روز سه شنبه اول بهمن ماه در استادیوم آزادی مهمان استقلال باشد. برنده این دو تیم باید در تاریخ 8 بهمن در دوحه قطر به مصاف الریان برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس