کد خبر 1031122
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
فرهاد مجیدی وریا غفوری

فرهاد مجیدی بر این باور است که اگر باشگاه از برنامه هایش حمایت کند، او می‌تواند با یک فرمول ساده بازیکن‌سازی، زمینه را حتی برای افزایش درآمدزایی باشگاه فراهم سازد.

به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی مربی جوانی است و دوست دارد به جوان‌ها بیشتر میدان دهد. از روزی که او سکان هدایت استقلال را برعهده گرفته، بیشتر از هر زمان دیگر، جوان‌ها در این تیم انگیزه پیدا کرده‌اند تا بتوانند خودی نشان دهند. فرهاد در دوره‌ای هم که سرمربی موقت استقلال بود، سعی می‌کرد پشت جوان‌ها بایستد.

همین که او در بدو ورود به استقلال به خلیل زاده گفت جوان‌هایی را که قرضی به باشگاه‌های دیگر داده‌اند بازگردانند، گواه بر این است که مجیدی روی جوان‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. از طرف دیگر، فرهاد به باشگاه اعلام کرد آکادمی استقلال هم باید زیر نظر او فعالیت کند. یعنی مجیدی قصد دارد قدرت از دست رفته این باشگاه در استعداد جوان‌ها را بازیابی کند. مجیدی معتقد است استقلال این‌قدر جوان خوب دارد که حتی از سال دیگر نیاز نداشته باشد هزینه‌های میلیاردی برای خرید بازیکنان دیگر باشگاه‌ها کند.

بیشتر بخوانید:

حضور یک مربی صربستانی در کنار مجیدی

فرهاد نگاه بلندمدت در استقلال دارد. او به مسئولان باشگاه هم تأیید کرده اگر مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند استقلال را به خودکفایی برساند؛ ضعفی که اتفاقاً این باشگاه را در سال‌های گذشته با بحران‌های بزرگ مواجه کرده است. مثلاً استقلال فصل گذشته برای اینکه جای خالی تیام را پر کند بیش از ۲۵ میلیارد تومان صرف بازیکنانی کرد که هیچ آورده‌ای برای این تیم نداشتند و لطمه مالی جبران‌ناپذیری به آن‌ها زدند.

مجیدی معتقد است وقتی خودشان می‌توانند بازیکن پرورش دهند چرا باید این‌قدر هزینه کنند؟ یکی از شعار‌های اصلی او در این باشگاه کاهش هزینه است. اگر یک حساب و کتاب تقریبی کنید، استقلال از سال گذشته تا امروز بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. نکته اینجاست همین حالا با وجود چنین درآمدی، بدهکار است و بخشی از پول اسپانسر امسال را هم پیشخور کرده است. فرهاد به باشگاه گفته در صورتی که از او حمایت شود، می‌تواند با یک فرمول ساده بازیکن‌سازی، زمینه را حتی برای درآمد بیشتر باشگاه فراهم سازد.

او که دوره‌های مربیگری را در خارج از ایران سپری کرده و سال‌ها در باشگاه‌های خارجی توپ زده، با مکانیزم باشگاه‌داری در خارج از ایران هم آشناست. ارتباط خوبی هم دارد و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده می‌کند.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال در این باره می‌گوید: «این یک واقعیت است که متأسفانه استقلال پول‌های زیادی خرج کرده و الان با توجه به شرایطی که ما داریم، ایده جوانگرایی فرهاد و استفاده از بازیکنانی که خودمان در آکادمی می‌سازیم می‌تواند کمک زیادی به باشگاه کند.»

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس