عراق (1).jpg

رژیم تروریستی آمریکا با خودزنی در عراق تلاش می‌کند مانع از عملیات انتقام حشدالشعبی شود و همچنین میان نیروهای مسلح این کشور اختلاف ایجاد کند و سناریوی حذف این سازمان را به پیش ببرد.

سرویس جهان مشرق- عصر روز یکشنبه بیست و دوم دی ماه در ادامه حملات مشکوک راکتی و خمپاره ای به مواضع نظامیان تروریست آمریکایی در خاک عراق، ۸ راکت به سمت پایگاه نظامی بلد در جنوب استان صلاح الدین شلیک شد.

در جریان این حملات که از سوی گروه های شبه نظامی ناشناس صورت گرفت، ۴ تن از نیروهای عراقی از جمله ۲ افسر زخمی شدند؛ پایگاه نظامی بلد در ۶۴ کیلومتری شمال شهر بغداد (حدفاصل التاجی و سامراء) واقع شده و محل استقرار یگان های ارتش رژیم تروریستی آمریکا است و نیروهای عراقی نیز در این پایگاه حضور دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم تروریستی آمریکا قبل و پس از حملات موشکی به پایگاه نظامی «عین الاسد»، نظامیان تروریست خود را از پایگاه نظامی بلد خارج کرد تا از هرگونه  آسیبی در امان باقی بمانند چرا که می داند عملیات انتقام تازه شروع شده است.

در روزهای گذشته (قبل و پس از آغاز عملیات انتقام) فقط پایگاه نظامی «بلد» هدف قرار نگرفته است و در چند مرحله راکت ها و خمپاره ها در نزدیکی محل استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در چند نقطه از خاک عراق فرود آمدند.

پایگاه نظامی «التاجی» که محل حضور نظامیان تروریست آمریکایی است در روزهای گذشته هدف حملات راکتی و خمپاره ای افراد ناشناس قرار گرفت؛ این پایگاه نظامی در ۲۷ کیلومتری شمال پایتخت و یکی از دروازه های ورود به شهر بغداد به شمار می آید.

منطقه سبز بغداد (الخضراء) به ویژه سفارت رژیم تروریستی آمریکا یکی دیگر از نقاطی به شمار می آید که در روزهای اخیر چندین راکت و خمپاره به سوی آنان شلیک شد اما خسارتی برجای نگذاشت و هیچ کدام از نیروهای آمریکایی آسیبی ندیدند. بلکه تنها تلفات این حملات نیز نیروهای عراقی و یک افسر بلندپایه بود.

پیش‌تر پایگاه نظامی K۱ در استان کرکوک که محل حضور نیروهای تروریست آمریکا است هدف حملات مشکوک قرار گرفت؛ یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در این حمله راکتی کشته شد و کاخ سفید به همین بهانه به مواضع رزمندگان تیپ ۴۵ حشدالشعبی در مرزهای مشترک با سوریه (منطقه القائم) حمله کرد.

پایگاه نظامی و هوایی K۱ در ۱۴ کیلومتری حومه شمال غربی شهر کرکوک و در نزدیکی فرودگاه این شهر واقع شده است؛ نظامیان تروریست آمریکایی به همراه نیروهای پلیس فدرال و مبارزه با تروریسم عراق در این پایگاه حضور دارند.

به گزارش مشرق، پس از حملات راکتی و خمپاره ای به مواضع نیروهای تروریست آمریکایی در خاک عراق، انگشت اتهام به سوی حشدالشعبی (بسیج مردمی) نشانه رفته است و این سازمان متهم شده که این حملات را انجام داده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق در پاسخ به این سوال که چه گروهی حملات راکتی و خمپاره ای را ترتیب می دهد، گفت: حشدالشعبی مسئولیت هر حمله ای را که انجام دهد به صورت علنی می پذیرد و اگر هدفی را نشانه رود اعلام می کند.

این منبع میدانی با بیان این که حشدالشعبی عراق به صورت قاطع و واضح اعلام کرده که عملیات انتقام را علیه نظامیان تروریست آمریکایی انجام خواهد داد، افزود: هر زمان این عملیات انجام شد این سازمان به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر این مسئله که نیروهای حشدالشعبی هیچ ترسی از رژیم و نظامیان تروریست آمریکایی ندارند، تصریح کرد: این سازمان در حملات روزهای گذشته علیه آمریکایی ها نقشی نداشته و این موضوع مشکوک است.

مناطق مورد حمله راکتی توسط افراد ناشناس

این منبع میدانی به هجمه و جنگ روانی شدید رسانه های مخالف حشدالشعبی اشاره کرد و گفت: رسانه های وابسته به محور غربی - عبری - عربی در تلاش هستند این سازمان را عامل اصلی حملات معرفی کنند.

وی افزایش فشار به حشدالشعبی را یکی از اهداف اصلی رسانه های جریان های سیاسی و شبه نظامی مسلح وابسته به محور غربی - عربی -صهیونیستی دانست و افزود: این فشارها وارد می شود تا این سازمان در مرحله نخست عملیات انتقام را علیه نظامیان تروریست آمریکایی انجام ندهد.

این منبع میدانی تصریح کرد: در روزهای گذشته رسانه های مخالف حشدالشعبی با تولید محتوای دروغ و شایعه پراکنی به گونه ای به افکار عمومی القا می کنند که این سازمان به دنبال ناامن کردن عراق است.

وی با بیان این که در حملات راکتی و خمپاره ای گروه های ناشناس شماری از نیروهای ارتش عراق زخمی شده اند، خاطرنشان کرد: رسانه های ضد جبهه مقاومت این حملات را به حشدالشعبی نسبت می دهند چرا که می خواهند میان نیروهای مسلح عراق اختلاف ایجاد کنند.

این منبع میدانی با تاکید بر این مسئله که هدف حشدالشعبی مشخص است و از مواضع خود در قبال تروریست های آمریکایی کوتاه نمی آید، افزود: این سازمان در عین حال هوشیار است که در تله رسانه ای و جنگ روانی شبکه های «العربیه، الحدث، الشرقیه نیوز، دجله، هنا البغداد، اسکای نیوز و... و.» گرفتار نشود.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی عراق نشان می دهد، محور غربی - عبری - عربی با قدرت سناریوی انحلال سازمان حشدالشعبی را که در ماه های گذشته با شکست روبه رو شده را دنبال می کند و در حال حاضر با خودزنی در تلاش است به هدف از پیش تعیین شده دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    7 29
    از اول این خبر تا اخرش ۱۰۰بار نظامیان تروریست امریکا :)))) خودتون خندتون نمیگیره خدایی ، ادم عصبی میشه این متن میخونه . باشه فهمیدیم نظامیان تروریست امریکا در واقع نظامیان رژیم تروریست امریکا هستن :)))) مرگ بر نظامیان تروریست امریکا و درود بر نظامیان غیر تروریست سایر نقاط جهان
    • AE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      14 1
      اینطور که نشون میده شما و سربازان ایرانی ترامپ داره گریه شون میگیره البته عادی است ادامه دهید.
    • قریشی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      17 1
      منافق عزیز، ناجور دردت گرفته!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      2 4
      دمت گرم گرم مرگ بر نظاميان تروريست نظام تروريستي آمريكا اصلا اين نظاميان تروريست رژيم تروريست آمريكا توي كشور تروريست پرور عراق كه همسايه نظام تروريستي ما شده چي ميخواد
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    14 1
    حملات راکتی مشکوک نیست. تمامی گروه های عراقی تلاش دارند انتقام حضور را بگیرند
    • یک ترک IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      5 1
      اینها دارند با مشکوک نامیدن حملات حشد به پایگاههای آمریکایی بگویند حشد از امریکا می ترسد و یا اینکه دوست اسرائیل است در حالیکه حشد باید تهدید کند در صورت عدم خروج امیکا عراق ویتنام خواهد شد رک و صریح مثل یک ترک
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    21 1
    آمریکا به چه دریوزگی افتاده که به این کارهای نخ نما شده متوسل میشه اینها همه از اثرات کور شدن چشم شیر است.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 0
    خوب زودتر انتقام سخت خودشونو بگیرن دیگه
  • عین الاسد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 0
    مقاومت کوتاه نمی آید. تروریستهای آمریکایی باید خیلی تلفات بدهند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 6
    میگن حشد الشعبی خلع سلاح داره میشه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 1
    برای تخریب حشد الشعبی است. انتقام واقعی اخراج آمریکا با ابزار و روشهای قدرتمند است.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 6
    امریکا داره برای بمباران مراکز هسته ای و پالایشگاههامون بستر سازی میکنه و شما هنور در حال رجزخوانی هستید!
  • یک ترک IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    5 0
    ما در تحریم کامل امریکاو جهان هستیم چرا بمب اتمی نداریم چرا بمب هسته ای نداریم از چه می ترسید - ما را بکشید ملت ما بیدار تر می شود
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 1
    حشد هر قدر شهید در بمباران آمریکا دهد شهید کمتری را در میادین دیگر عراق و در اینده خواهد داد اگر شهدا الانبار نبودند شاید این نیروها مورد حمله مزدوران عراقی آمریکا حتی قرار می گرفتند- در این حرف هزار نکته است
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    همینطور حملات باید کوچک اما مستمر باشد روی اعصاب آمریکایی ها باشد همیشه منتظر برای مرگ بمانند انتظار بسیار کشنده تر از هرچیزی است باید همه روزه انتظار مرگ را بکشند
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    چرا از تروریست نامیدن سربازان امریکا بعضیها دردشون میگیره اگر خیلی میسوزه بنشینن توتشت آب خنک میشه نیروهای تروریست امریکا حالا خوب بسوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس