پدافند هوایی

عراق به دنبال ناامیدی از کمک‌های آمریکا در تهیه سلاح‌های ضروری٬ قصد خرید سامانه پدافند هوایی روسیه را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری السومریه امروز یک عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق افشا کرد که مقامات عراقی تصمیم دارند سامانه پدافند هوایی دور برد روسیه «اس-۴۰۰» را خریداری کنند.

کریم علاوی نماینده پارلمان عراق به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که به سامانه‌ پدافند هوایی قوی نیاز داریم و در این خصوص چندین بار از آمریکایی‌ها ناامید شده‌ایم و آنها کمکی در تهیه سلاح‌های ضروری به عراق نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

داعش مقرهای مرزی حشدالشعبی را هدف قرار داد

افزایش تدابیر امنیتی «مقاومت عراق» بعد از ترور سردار سلیمانی

وی اضافه کرد که سه ماه قبل نماینده بغداد به منظور انجام مذاکراتی برای خریداری سامانه پدافند هوایی«اس-۴۰۰» به روسیه سفر کرد اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست‌وزیر موجب توقف این مذاکرات تا الان شده است.

علاوی خاطرنشان کرد که به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و درخواست برای اخراج نیروهای خارجی از عراق٬ پارلمان کشور اجازه خرید سامانه پدافند هوایی از روسیه و یا یک کشور دیگر را به نخست وزیر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه٬ محمد رضا رئیس کمیته دفاع و امنیت در پارلمان عراق پیش از این اعلام کرده بود که بغداد مذاکرات خود را با موسکو درباره خرید سامانه «اس-۳۰۰» از سرگرفته است.

عراق از سال ۲۰۱۷ برای خرید سامانه پدافند هوایی روسیه تلاش می‌کند؛ اما تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی ضد این کشور٬ مانع مذاکرات در این خصوص می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    13 1
    خرید سامانه های پدافندی برای عراق بسیار ضروری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس