کد خبر 1030749
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
‌

قبل و بعد از هرجنگ متجاوزانه آمریکا، هالیوود اقدام به ساخت فیلم های سینمایی پرخرجی می کند که اتفاقا مردم آمریکا نه تنها از چنین فیلم هایی استقبال می کنند، بلکه شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرند.

به گزارش مشرق، حمید داودآبادی  پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: تاریخ کوتاه آمریکا که مملو است از جنگ،جنایت و تجاوز به دیگر کشورها، مبیّن یک واقعیت مهم وبزرگ است:
هالیوود، بازوی رسانه ای و تبلیغی وزارت جنگ آمریکاست.
 
قبل و بعد از هرجنگ متجاوزانه آمریکا، هالیوود اقدام به ساخت فیلم های سینمایی پرخرجی می کند که اتفاقا مردم آمریکا نه تنها از چنین فیلم هایی استقبال می کنند، بلکه شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرند.
 
یکی از ماموریت های هالیوود، ایجادهراس از دشمن ناپیدا و نامعلومی است که هر از چندگاه، به شکلی ظهور می کند تا آرامش آنها را سلب کند.
 
هدف، این است تا زندگی مردم آمریکا همواره در هول وهراس از دشمنی نامعلوم باشد و متشکر دولتمردان آمریکا باشند که امنیت آنها را تامین می کنند!
این موضوع بحث مفصلی دارد که بماند برای بعد.
 
ماموریت دیگر هالیوود، به تصویر درآوردن شکست های ارتش آمریکا در قالب پیروزی های بزرگ و افسانه ای است.
 
ساعت 10:10 دقیقه صبح جمعه 24 خرداد 1364 (14 ژوئن 1985)، یک گروه لبنانی با نام "سازمان مظلومان زمین"، هواپیمای بوئینگ 727 (TWA-847) آمریکا را که از قاهره، پایتخت مصر به مقصد به سن‌دیگو که قرار بود در آتن، رم، بوستون و لس‌آنجلس توقف داشته باشد،اندکی پس از برخاستن از آتن ربودند. به درخواست ربایندگان، هواپیما به بیروت رفت.
 
مذاکرات و توافق بین نمایندگان آمریکا و ربایندگان صورت گرفت. آمریکا برای آزادی 153 مسافر هواپیما، مبالغ بسیار زیادی به ربایندگان پرداخت و آنها مسافرین را آزاد کردند و پس از 17 روز قضیه تمام شد.
 
برای دولت آمریکا سخت بود به مردمش اعلام کند با همه قدرت پوشالی اش، در برابر چند جوان کم آورده و باج سنگینی پرداخته است!
 
بهمن 1365، "مناهم گولان" (Menahem Golan) کارگردان اسرائیلی، فیلم سینمایی "دلتا فورس" (The Delta Force) را با هزینه 9 میلیون دلار، برای جنگ افروزان آمریکا ساخت.
(نیروی دلتا، همان قوایی است که اردیبهشت 1358 در حمله به طبس شکست خورد و با برجای گذشتگان کشته هایشان مفتضحانه از ایران گریختد).
 
در فیلم، "چک نوریس" (Chuck Norris) و "لی ماروین" (Lee Marvin) هنرپیشه های اکشن آمریکایی، دونفره موفق شدند با یک دستگاه موتورسیکلت افسانه ای و یک فولکس واگن لگن، صدها تن از نیروهای مسلمان لبنانی را قتل عام کنند و در نهایت مثل همه فیلمهای هالیوودی، فقط با دادن یک نفر کشته، مسافرین هواپیما را آزاد کنند و قهرمانانه به خانه بازگردند!
 
موتور تخیلی و افسانه ای، چندین تیربار، موشک هدایت شونده در جلو و عقب، در حد یک خودروی زرهی، در خود دارد و چک نوریس یک ارتش تک نفره است!
 
این اتفاق (درگیری نیروهای آمریکایی با لبنانی ها)، به هیچ وجه نه در بیروت و نه هیچ جای دیگر دنیا اتفاق نیفتاده است و دولت آمریکا برای آزادی مسافرین، یک گلوله هم شلیک نکرد، بلکه هزاران دلار باج داد!
 
هالیوود طبق ماموریت محوله از سوی پنتاگون، از آن شکست بزرگ، فیلمی بسیار هیجانی ساخت که مردم آمریکا از پیروزی دولتمردان و کماندوهایشان بر مسلمان، احساس غرور و پیروزی کنند!
 
و این، سیاست فرهنگی دولت متجاوز آمریکاست که:
برای ارتش قدرتمند ما، هیچ شکستی وجود ندارد. حتی اگر واقعا شکست خورده باشیم، مردم ما باید از آن احساس پیروزی کنند!
حمید داودآبادی
23 دی 1398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیده بان IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 7
    به همین دلیل است که درمواجهه بادلاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران،دستان خودرابرسروگردن نهاده وزانوی ادب وتسلیم واستیصال زمین زده وگریستند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس