کد خبر 1030312
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
رئال-اتلتیکو

رئال و اتلتیکو از ساعت ۲۱:۳۰ امشب نبرد سختی برای به چنگ آوردن اولین جام فصل در ورزشگاه ملک عبدالله خواهند داشت.

به گزارش مشرق، ساعت ۲۱:۳۰ امشب سوت آغاز شهرآورد مادرید به صدا درخواهد آمد. شهرآوردی که این مرتبه در پایتخت اسپانیا برگزار نخواهد شد و جده عربستان میزبان آن است. رئال و اتلتیکو نبرد سختی برای به چنگ آوردن اولین جام فصل در ورزشگاه ملک عبدالله خواهند داشت. 

بیشتر بخوانید:

دربی جهانی از سال ۲۰۱۴

رئال‌ مادرید؛ آغاز دوره دوم سلطنت
زمانی که زین‌الدین زیدان با افتخارات رنگارنگ و قهرمانی‌های متوالی لیگ قهرمانان اروپا تیمش را ترک کرد، همه فکر می‌کردند این پایانی بر یک دوره سلطنت بود که با اعتبار و افتخار به پایان رسیده است، اما زیزو که مرتبه قبلی در میانه‌های فصل و زمان بحرانی وارد کارزار شده بود، این مرتبه هم وقتی وضعیت قرمز بود آمد. این بار کار سخت‌تر بود، چراکه هم انتظار این بود که افتخارات خودش را تکرار کند و هم باید دوران جدیدی را برای کهکشانی‌ها می‌ساخت. در واقع هرچه هم زیزو بگوید با قهرمان نشدن فاجعه رخ نخواهد داد، اما جلوی انتظارها را نمی‌تواند بگیرد. به‌تدریج رئال به‌جایی رسید که حتی بدون ستاره‌ها هم یک تیم است.

در بازی قبلی برابر والنسیا وقتی بن‌زما، آزار و بیل نبودند هم نمایش تحسین‌آمیزی داشتند. تفکرات زیدان باز هم به خوبی پیاده شده و تیمش از هر مقطعی در این فصل آماده‌تر است. نباید از ذکر این نکته بگذریم که زیدان در تیم پرستاره رئال به بازیکن‌هایی مثل والورده و رودریگو درست و به‌جا بازی می‌دهد. شاید حتی یوویچ را هم به فرم مطلوب رساند و دوباره از توانایی وینیسیوس به‌خوبی بهره گرفت. حالا تیمش آماده نخستین فینال فصل می‌شود. معمولاً رئال زیدان برنده شهرآورد بوده و حتی در فینال لیگ قهرمانان هم او برابر سیمئونه سربلند بود. شهرآورد در عربستان می‌تواند سرآغازی برای دوره جدید سلطنت رئال‌مادرید باشد.

اتلتیکومادرید؛ آشتی با جام
مأموریت دیگو سیمئونه وارد مرحله جدیدی شده است. او برنامه‌هایش برای تغییر را ترسیم کرده و قطعاً به کسب جام می‌اندیشد. اتلتیکو چند سالی می‌شود که یک رقیب بزرگ برای بارسلونا و رئال‌مادرید شده، اما از جام خبری نیست. سال ۲۰۱۴ که تیم چولو موفق شد با پشت‌سر گذاشتن غول‌ها قهرمان شود، همه تصور می‌کردند مثلث قهرمانی در فصول بعدی شکل خواهد گرفت. با این حال هر فصل به دلایلی روخی‌بلانکو از کورس فاصله گرفت و حتی در رقابت‌های حذفی هم به‌جایی نرسید. این فصل برای تغییرات ولخرجی کرده‌اند و منتظر گرفتن نتیجه هستند. دفاع اتلتیکو که مثل همیشه خوب است، اما با وجود جذب ستاره آینده‌داری مثل فلیکس و در اختیار داشتن موراتا، وضعیت در خط حمله خوب نیست.

همین باعث شده سیمئونه به فکر خرید یک مهاجم دیگر هم باشد. البته نباید از این مسئله هم به‌سادگی عبور کنیم که تاکتیک‌های سیمئونه هنوز هم بیشتر روی دفاع متمرکز است تا حمله. حتی گل‌های‌شان برابر بارسا در بازی قبلی هم روی ضدحملات بود. هواداران اتلتیکو کمتر می‌بینند تیم‌شان مالک توپ و میدان باشد. فلسفه یک مربی تغییر نمی‌کند، ولی شاید برای کسب جام برخی اوقات سیمئونه باید بیشتر ریسک کند. امشب در شهرآورد مادرید احتمال موفقیت تیمش با همان تاکتیک همیشگی زیاد است. اگر اتلتیکو در عربستان با جام گرفتن آشتی کند، می‌توانند امیدوار باشند در لالیگا هم خودشان را به کورس قهرمانی نزدیک کنند.

رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ عطش جام در شهرآورد عربی

آخرین جدال
دیدار رفت لالیگای همین فصل در واندامتروپولیتانو یکی از کم‌هیجان‌ترین شهرآوردهای سالیان اخیر بود که بدون‌گل تمام شد.

آمار بازی
۲۲۲) شهرآورد مادرید تا امروز ۲۲۲ مرتبه برگزار شده که سهم رئالی‌ها ۱۱۰ برد و سهم اتلتیکو ۵۶ برد یعنی تقریباً نصف بردهای رقیب بوده است. ۵۶ بازی هم مساوی شده.
یک) فقط یک مرتبه سوپرجام اسپانیا بین این دو تیم مادریدی برگزار شده. سال ۲۰۱۴ بازی رفت با تساوی پایان یافت و بازی برگشت را اتلتیکو برد تا برای آخرین مرتبه قهرمان شود.
۱۰) رئال‌مادرید با ۱۰ قهرمانی در سوپرجام پشت‌سر بارسلونا قرار گرفته، در حالی که اتلتیکومادرید ۲ مرتبه قهرمان شده است. آخرین قهرمانی رئال سال ۲۰۱۷ ثبت شده و اتلتیکو هم آخرین مرتبه سال ۲۰۱۴ جام گرفته.
۲) آخرین برد اتلتیکومادرید برابر رئالی‌ها به ۲ سال و ۸ ماه پیش در لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد. البته با وجود برتری ۲ بر یک اتلتیکو در آن بازی، رئال مجموعاً پیروز شد و به فینال رفت.
۷) کهکشانی‌ها در ۷ شهرآورد اخیر مادرید در لالیگا برابر اتلتیکو نباخته‌اند. البته از این ۷ دیدار، ۵ مرتبه تساوی رقم خورده و رئال ۲ بازی را برده است.
۱۲) خط دفاعی تیم‌های مادریدی این فصل در لالیگا بهترین بوده‌اند و در نیم‌فصل نخست فقط ۱۲ گل خورده‌اند.
۲۲) تیمِ سیمئونه با وجود عملکرد خوب دفاعی، در خط حمله عملکرد خوبی نداشته و در ۱۹ بازی نیم‌فصل فقط ۲۲ گل زده است.
یک) زین‌الدین زیدان و دیگو سیمئونه هرکدام یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا داشته‌اند که همان آخرین قهرمانی تیم‌های‌شان بوده است.

مصدومان و محرومان
کریم بن‌زما، ادن آزار، گرت بیل و مارکو آسنسیو، غایبان سرشناس رئال‌مادرید در فینال سوپرجام هستند. دیگو کاستا هم مهم‌ترین مصدوم و غایب اتلتیکومادرید است. کوکه هم در دیدار برابر بارسلونا مصدوم شد و توماس لمار و شیمه ورسالیکو هم پیش از این بین آسیب‌دیده‌های اتلتیکو قرار گرفته بودند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
 کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، والورده، کاسمیرو، کروس، مودریچ، رودریگو و یوویچ
اتلتیکومادرید: اوبلاک، تریپیه، فلیپه، خیمنس، لودی، کورئا، اِررا، پارتی، سائول، فلیکس و موراتا

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس