کد خبر 1030043
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
راموس

دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در چند سال اخیر بازی‌های خود را از خارج اسپانیا برگزار کردند.

به گزارش مشرق، دیدار رئال مادرید و اتلتیکومادرید به یک رویداد جهانی تبدیل شده است. فردا شب (در شش سال اخیر) پنجمین باری خواهد بود که داربی مادرید بیرون از اسپانیا برگزار می‌شود (دو تیم یکشنبه شب در جده عربستان برای تعیین قهرمان سوپرجام اسپانیا به مصاف هم می‌روند). در همه بازی‌های گذشته ورزشگاه‌ها پر از تماشاگر بودند. فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ که یادآور خاطره شیرین برای سفیدپوشان و تلخ برای روخی بلانکو بود با گل سرخیو راموس در دقیقه ۹۳ موجب شد پیروزی از دست اتلتیکو برود و مادرید با سه گل در وقت‌های اضافه جام قهرمانی را بالای سر ببرد. ۶۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه دا لوژ لیسبون شاهد دهمین قهرمانی سفیدپوشان در لیگ قهرمانان اروپا بودند.

بیشتر بخوانید:

اتلتیکو با شکست بارسا رقیب رئال در فینال شد

فوتبال به قرمز و سفیدپوشان فرصت داد تا دو سال بعد در فینال لیگ قهرمانان حاضر شوند و از رئال مادرید انتقام بگیرند. پس از ۱۲۰ دقیقه هیچ یک از دو تیم مادریدی به گل نرسیدند. قهرمان ۲۰۱۶ با حضور ۸۱ هزار تماشاگر در میلان باید در ضربات پنالتی مشخص می‌شد. دوباره مادرید پیروز شد و یازدهمین قهرمانی‌اش را جشن گرفت.

دوباره دو تیم در رقابت‌های اروپایی با هم روبرو شدند. سوپرجام اروپا با حضور ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر (ظرفیت استادیوم) در ورزشگاه لیلکولا تالین برگزار شد. تنها داربی خارج اسپانیا بود که دیگو سیمئونه و زین الدین زیدان با هم روبرو نشدند. در آن زمان یولن لوپتگی هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت. این بار جام قهرمانی را اتلتیکو بالای سر برد. دوباره ۹۰ دقیقه برای تعیین برنده کافی نبود و بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. روخی بلانکو در وقت‌های اضافه دو گل به ثمر رساند. آخرین داربی بیرون از اسپانیا تابستان گذشته برگزار شد. دو تیم در یک بازی دوستانه در متلایف نیوجرسی با حضور ۸۰ هزار تماشاگر برابر هم قرار گرفتند و اتلتیکو  ۷ بر ۳ شاگردان زیدان را شکست داد.

به غیر از داربی‌های لالیگا و کوپا دل ری دو تیم برای قهرمانی در اسپانیا با هم رقابت کردند. در سال ۲۰۱۳ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پر از تماشاگر بود تا شاهد فینال کوپا دل ری باشد. در آن دیدار روخی بلانکو ۲ بر یک پیروز شد. یک سال بعد قرمز و سفیدپوشان توانستند سوپرجام اسپانیا را فتح کنند. بازی رفت در برنابئو یک بر یک تمام شد و در ویسنته کالدرون اتلتیکو با یک گل پیروز شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس