کد خبر 1030279
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
گزینه های تیم ملی

فدراسیون فوتبال تصمیم خود را برای انتخاب سرمربی تیم ملی گرفته و ۳ مربی ایرانی در تیررس کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار دارد. گزینه‌هایی که اختلاف‌ نظرهای زیادی را در بین سران تصمیم‌گیر ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، بعد از شکست فدراسیون فوتبال در همکاری با مارک ویلموتس که به ناکامی تیم ملی فوتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی منجر شد، این فدراسیون در دوراهی انتخاب مربی ایرانی یا برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت چرا که دیگر زمانی برای اتلاف وقت وجود نداشت.

به تعبیر مهدی تاج که تا چند هفته قبل رئیس فدراسیون فوتبال بود، تیم ملی نیازمند یک مربی آشنا به فوتبال ایران بود تا زمانی برای شناسایی بازیکنان و فضای فوتبال ایران اتلاف نشود و به همین دلیل در ان مقطع مذاکراتی با برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

نیمکت تیم ملی به چه کسی می رسد؟

برانکو که در سال‌های حضور در پرسپولیس هم نیم نگاهی به هدایت تیم ملی داشت، از این موضوع استقبال کرد و مذاکرات خوب پیش می‌رفت تا اینکه موضوع پرداخت دستمزد مربیان خارجی و طلب سنگین برانکو از پرسپولیس دردسرساز شد.

با این اتفاقات برانکو از گردونه رقابت برای تصدی نیمکت تیم ملی خارج شد و با کنار رفتن مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال نیز، انتخاب سرمربی تیم ملی تنها با حضور مربیان داخلی سرعت گرفت.

در حالی که گل‌محمدی تا چند هفته قبل تنها رقیب ایرانی برانکو بود، اسامی علی دایی و امیر قلعه‌نویی نیز وارد گردونه این رقابت شد تا در فاصله چند روز تا انتخاب سرمربی تیم ملی، گمانه‌زنی‌ها افزایش یابد.

در شرایطی که علی دایی، امیر قلعه‌نویی و یحیی گل محمدی تنها مربیان ایرانی دارای صلاحیت برای هدایت تیم ملی هستند، اختلاف نظر بین ارکان مختلف فوتبال و وزارت ورزش نیز دیده می‌شود.

هر یک از مربیان در کنار مباحث فنی، دارای خصوصیات اخلاقی مخصوص خود هستند که به عنوان نقاط قوت و ضعف آن‌ها به شمار می‌رود و همین موضوع انتخاب از بین این سه نفر را با مشکلاتی همراه کرده است.

علی دایی در وضعیت کنونی در هیچ یک از تیم‌های لیگ‌برتری حضور ندارد و پیش از این سابقه هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است. از سوی برخی از اعضای کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود اما انتخاب او به عنوان سرمربی با مخالفت مسئولان بالادستی مواجه شده است که این موضوع بدون ارتباط به اختلافاتش با صداوسیما، دادستانی و ... نیست.

با این حال امیر قلعه‌نویی به علت کارنامه و ارتباط خوبش با مدیران مستقیم خود در دوران مربیگری در هر یک از تیم‌های سابقش، با موفقت اعضای هیات رئیسه همراه شده است و می‌توان او را نزدیک‌تر از سایر مربیان به نیمکت تیم ملی دانست. شرایط او در سپاهان و قرار گرفتن تیمش در کورس قهرمانی با توجه به وضعیت آشفته مدعیان یکی از موضوعاتی است که می‌تواند جدایی او را از سپاهان دشوار کند.

هر چند مدیرعامل این تیم نه به طور مستقیم بلکه به طور تلویحی اعلام کرده که قلعه‌نویی باید درباره این پیشنهاد پاسخ بدهد و مخالفتی با طرح نام سرمربی سپاهان به عنوان گزینه پیشنهادی تیم ملی نکرده است.

یحیی گل‌محمدی که دیرتر از دو گزینه دیگر وارد عرصه مربیگری شده، در تمام تیم‌های خود عملکرد روبه‌ رشدی داشته و از نظر اخلاقی مربی آرامی به شمار می‌رود، دیگر گزینه هدایت تیم ملی است. تنها نقطه ضعف کارنامه او عدم مربیگری یا سرمربیگری در تیم ملی به نسبت دو گزینه دیگر است اما او علاوه بر ارتباط خوب با بازیکنانش، به نوعی پرچم‌دار فوتبال نوین در ایران به شمار می‌رود.

از سوی دیگر مالک شهرخودرو نیز اعلام کرده مخالفتی با مربیگری گل‌محمدی در تیم ملی ندارد و رضایت‌نامه این مربی را فقط برای تیم ملی صادر خواهد کرد.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال طی هفته‌های گذشته برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین شرایط این مربیان را اخذ کرده و اکنون همه چیز منوط به تصمیم اعضای هیات رئیسه و مسئولان بالادستی است تا تیم ملی در فاصله دو ماه و نیم تا بازی‌های رسمی تیم ملی، سر و سامان بگیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    20 8
    خدا خیرت بده بالاخره یکی عقل به خرج داد و رفت دنبال سرمربی ایرانی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 4
      1 - تارتار 2 - يحيي
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      5 1
      البته به شرطی که بعد از این سه بازی باقی مانده اخراج نکنن و گردنشان را نزنند و برای یک دوره چهار ساله فرصت بدهند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    17 8
    الهی زنده باشید - از اجنبی جماعت بیزار و خسته ایم -
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      5 3
      هر کدامشان شد باید مورد حمایت قرار بگیرد .
  • علی اکبر IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    16 3
    سلام خدمت ایرانیان عزیز از بین این سه گزینه ، مربی ای به درد ایران میخوره که توی کارش جدی باشه و همه از اون حساب ببرن. گل محمدی شخصیتی آروم و سر به زیر داره که ، به نظرم توی تیم ملی نمیتونه موفق باشه. از لحاظ جدی بودن و کاریزما بهترین گزینه علی دایی هستش. اگه علی دایی نشد ، قلعه نویی بهترین گزینه میتونه باشه. در ضمن فدراسیون نشین ها چرا این قدر دوست دارین مردم رو آزار بدین. یه مربی انتخاب کنید و تمومش کنید دیگه. همه خسنه شدن .
  • رضا IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 10
    به نظر من گل محمدی ثابت شدست . بع علی دایی و بعد قلعه نویی یک بار فرصت به گل محمدی بدهیم .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    12 6
    قلعه نویی
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 7
    هيچ كدام فقط حسين فركي
  • مانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    16 5
    من پرسپولیسی ام ولی قلعه نویی بهترین گزینه است
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      3 0
      مهم حمایت از مربیان وطنی ست مخصوصا از طرف تماشاگران . این نکته شما که آبی و قرمز را لحاظ نکنیم واقعا مهم است آفرین .
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 2
    هر سه تا خوبن علی دایی آدم سالمیه. قلعه نوعی و گل محمدی هم کارشون درسته.
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      0 0
      بقیه سالم نیستند ...
  • SE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 5
    اگر از خود این سه نفر بپرسید یکی را بین شان انتخاب کنند فکر کنم گل محمدی شانس اول است. بدون شوخی دایی و قلعه نوعی قبلا امتحان پس داده اند و فکر نکنم تفکر نویی داشته باشند. ما به چهره آرام و منضبط و دارای تفکرات تو مانند یحیی احتیاج داریم. یکی از خصوصیات خوب او تودار بودن همراه با مصمم و جدی بودن و نظم اوست.
  • KGM29109087 IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 4
    بهترین فعلا گل محمدی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 3
    گل محمدی
  • حسین IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    11 3
    علی دایی زیادی به پول فکر میکنه و کلا مناسب تیم ملی نیست
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 8
    دونفر قبلی امتحانشان را پس دادند فعلا نوبت آقا یحیی است
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    حالا اشتهاشون چطوره ؟ نکنه ریالی بگیرن اما چند برابر مربی خارجی دلاری آب بخوره !! هر چند بیت المال تو فوتبال دست و دلبازتر از این حرفاس
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    4 3
    علی دایی آخرش یعنی مدام جیغ و فریاد کنار زمین و صورتحسابهای نجومی
  • محمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 2
    فقط امیر خان قلعه نوعی .
  • آذربایجانی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 1
    با احترام به اقای دایی و اقای گل محمدی از نظر من اقای قلعه نویی برای احراز این پست مناسب تر هست
  • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 5
    استراماچونی به درد تیم ملی ایران می خوره
  • حجت DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    پس از الان یه تیم خارجی برای هواداری در جام جهانی انتخاب کنیم وقتی بحرین تو ورزشگاه ازادی با پرچم عربستان خوشحالی کرد اون موقع حالمون سر جاش میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس