جانسون

نخست‌وزیر انگلیس انتشار گزارش علت بروز حادثه برای هواپیمای اوکراینی را گام نخست مهمی در راستای تحقیقات درباره این سانحه عنوان کرد و گفت این مصیبت لزوم تنش‌زدایی در منطقه را برجسته کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه به گزارش ایران درخصوص علت سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران واکنش نشان داد.

ببینید:

واکنش توییتری‌ها به نشست خبری سردار حاجی زاده درباره سقوط هواپیما +تصاویر

عکس/ یادبود جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، جانسون گفت، تأیید دخالت خطای انسانی در حادثه برخورد موشک پدافند هوایی ایران به هواپیمای اوکراینی «گام نخست مهمی» در راستای تحقیقات در این زمینه است.

وی همچنین خواستار انجام تحقیقی مستقل و بین‌المللی در باره این حادثه و بازگرداندن پیکر افراد جان‌باخته به کشورهایشان شد.

جانسون گفت: «اوقات بسیار سختی برای تمامی خانواده‌های کسانی است که عزیزانشان را به این شکل مصیبت‌بار از دست داده‌اند. ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از خانواده‌های چهار قربانی بریتانیایی [این پرواز] انجام می‌دهیم و اطمینان خواهیم یافت که پاسخی درخور دریافت می‌کنند».

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «این حادثه مصیبت‌بار فقط اهمیت تنش‌زدایی در منطقه را برجسته ساخت. همگی به روشنی می‌توانیم ببینیم که درگیری‌های متعاقب تنها به جانب باختن شماری بیشتر و مصیبت‌های بیشتر می‌انجامد. حیاتی است که تمامی رهبران یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو را دنبال کنند».

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین  که از تهران عازم «کی‌یف» بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

صبح امروز (شنبه) ستادکل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص سقوط این هواپیمای مسافربری، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و  اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    47 2
    تو دیگه حرف نزن
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      3 0
      مگه حرف بدی زده؟
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 4
    این مردم انگلیس شانه ندارند به این هپلی بدهند ؟
  • مجید IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 1
    ضمن عرض تسلیت بخانواده این عزیزان... میگم تواگه عرضه داری بیا سفیرتونو تو تهران جمع کن که شبها موقع الواتی وعکاسی نگیرنش.
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 2
    تو خفه
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    خفه کسی بشه که تحمل حرف حق رو نداره
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    این حرف تو یعنی ما هم مثل بقیه بترسیم و تسلیم و ذلیل بشیم.... برو به جهنم!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 1
    اگه از اول شما آمریکایی ها و انگلیسی ها نمیومدین به منطقه ما؛ هیچکدوم از این اتفاقات نمیوفتاد. درسته سپاه اشتباه کرده اما واقعا اگه اون هواپیما یه موشک کروز بود و در تهران میوفتاد فاجعه از این هم بزرگتر میشد هر کسی بود مجبور بود شلیک کنه با توجه به این که پرواز های مسافربری لغو نشد تعجب من بیشتر از این هست که این اتفاق ۶ ساعت بعد از حمله افتاده و رسانه ها اطلاع رسانی کرده بودن در این شرایط این افراد چرا این قدر اصرار به رفتن داشتن خب چرا سفرشونو لغو نکردن دیر میرسیدن بهتر بود که !!!!!!! یه سوالی هم که برام مطرحه اینه که در شب حمله سپاه ؛یعنی فقط یک هواپیما قرار بود از فرودگاه تهران پرواز کنه و دیگه هیچ هواپیمایی پرواز نکرده که فقط هواپیمای اوکراینی به اشتباه زده شده با توجه به اینکه گفته شده دستور عدم پرواز های مسافربری داده نشده پس در اون زمان باید هواپیماهای زیادی در آسمان ایران بوده باشه و خطای انسانی هم به مراتب بیشتر علاوه بر اون فرمانده کل سپاه در مجلس گفتن که ما از روز جمعه خودمون رو برای این حمله آماده میکنیم سوال اینجاس برای حمله هوایی اول باید آسمان خالی باشه از نیرو های خودی اما این هواپیما در آسمان چیکار میکنه اون هم بعد از اینکه رسانه ها اطلاع دادن که ایران به آمریکا حمله کرده!!!!!!!! به نظر من نمیشه از کنار این قضیه به همین راحتی گذشت درسته سپاه گفته خطای انسانی خودمون بوده اما باعث این خطای انسانی کی بوده ؟؟!!!!اگه ایران به آمریکا حمله سایبری میکنه پس دشمن هم میتونه حمله سایبری انجام بده احتمال اینکه آمریکا یا اسرایئل باعث این کار بشن و کد هواپیماهای دوست و دشمن رو عوض کنن هست شاید دشمن خواسته ضربه بزنه و طوری وانمود کنه که ما فک کنیم خودمون این خطا رو انجام دادیم تا یک جو روانی در رسانه های بیگانه شروع کنه و اثر حمله ایران رو در رسانه ها کمرنگ کنه تا یک راه فرار پیدا کنه خواهشا بیشتر تحقیق کنین اینکه گفته بشه یک هواپیمای مسافر بری در این شرایط با خطای انسانی سقوط کرده اون هم نزدیک تهران که پایتخت هست اصلا با عقل جور در نمیاد به احتمال میشه گفت دشمن هم در این کار دست داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس