عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز و از اوکراین و کمپانی بوئینگ برای مشارکت در تحقیقات دعوت کرده است.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی های مشکوکی که در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی توسط منابع غربی ایجاد شده است گفت: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در خصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده است. 

سخنگوی وزارت خارجه با تسلیت دوباره به خانواده جانباختگان در این سانحه افزود: جمهوری اسلامی ایران از حضور کارشناسان کشورهایی که اتباع آنها در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داده اند استقبال کرده و از نخست وزیر کانادا و هر دولتی که اطلاعاتی در این خصوص دارد درخواست می کند این اطلاعات را در اختیار کمیته بررسی سانحه مزبور در ایران قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی یف بود در نزدیکی تهران سفوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

در پی فضاسازی های مشکوک برخی منابع غربی در خصوص اصابت موشک به این هواپیما، «علی عابدزاده» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در اظهاراتی عنوان کرد: ‌همزمان با این هواپیما، چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ‌وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.

«علی عابدزاده» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در این باره به فارس گفت: در خصوص بازخوانی و پردازش اطلاعات جعبه سیاه شامل  FDR&CVR ‌در حال حاضر متخصصان کمیسیون بررسی سانحه و سازمان هواپیمایی اوکراین در ایران هستند تا با همکاری کمیسیون بررسی سانحه ایران، اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 737  را بازخوانی و پردازش کنند. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: اگر امکان خواندن جعبه سیاه با توجه به امکانات دو کشور نبود، تصمیم‌ دیگری اتخاذ خواهد شد تا اطلاعات این جعبه سیاه در جای دیگری خوانده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علــی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 6
    معاندین زخم‌خورده!، از مواضع خود برنمیگردند، به حرفاشون اهمیت ندید!
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      2 0
      ههههه اونا که راست میگفتن......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس