روزنامه های اصلاح طلب 19 دی

برجام تجربه ای تلخ و عبرت آموز و پرهزینه بود. درسی عبرت آموز که بیش از پیش ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست. اینکه نباید معیشت مردم را به وعده و قول مقامات آمریکایی گره زد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حجتی کرمانی: جای سران در حصر، این روزها خالی بود

«محمد جواد حجتی کرمانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «بسم‌الله مقلب القلوب والابصار» نوشت:«این قلم پیوسته از وحدت، آشتی عام و شامل و فراگیر نوشته و بازگشت به وحدت نخستین انقلاب را که در ۲۲ بهمن ۵۷ تجلی عام و فراگیر وتجلی معجزه‌آسا داشت فریاد کرده است و این روزها که عام و خاص و دهاتی و شهری از هر قوم و قبیله و شهر و دیار و کوی و برزن در عزای عام و فراگیر شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی که به حق- سردار دل‌ها-‌ لقب یافت شرکت شورانگیز چند میلیونی داشتند، این "وحدت"، "بازگشت" و "آشتی"، به ظهور و بروز رسید چرا که به چشم دیدیم که گرایش‌های مختلف و متضاد از اصولگرا و اصلاح‌طلب، ملی‌گرا و باستان‌گرا، انقلابی و غیرانقلابی، هشتادوهشتی‌های موافق و مخالف، وفاداران و معترضان به حاکمیت و حاکمان و حتی بسیاری از اپوزیسیون‌ خارج‌نشین عزادار سردار شهید بوده و همدردی خود را با بازماندگان پرافتخار حاج قاسم و امت عزادار ایران ابراز داشتند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اینها را گفتم که به دغدغه خودم اشاره کنم و درد دلم را با بزرگان انقلاب صریح و بی‌پرده بگویم: چرا جای بزرگان و نام‌آورانی از چهره‌های مطرح دوران اولیه انقلاب که سمت‌های چشمگیری داشتند در رسانه‌های رسمی- صداوسیما و روزنامه‌ها- خالی بود؟اجازه بدهید به صراحت نام ببرم و عقده‌ام را باز کنم:حضرات آقایان:سید عزیز مهجور سیدمحمد خاتمی نماینده مجلس وزیر ارشاد و رییس‌جمهور اسبق،سیدمیرحسین موسوی نخست‌وزیر ایام جنگ،شیخ مهدی کروبی رییس دوره‌های پیشین مجلس...اسامی فوق نمونه‌های برجسته شخصیت‌های غایب در رسانه‌های ما در ایام عزای عام ملت ایران در سوگ شهید سلیمانی است که البته نظایری هم دارد و بسیاری دیگر را می‌توان برشمرد».

یکی از اقدامات تحسین برانگیز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که کمر داعش(غده سرطانی دست پرورده آمریکا) را در منطقه شکست. در نقطه مقابل، دلیل اصلی حصر سران فتنه،توطئه مشترک و پیچیده آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و سران مرتجع منطقه در سال ۸۹ و پس از ناکامی در کودتای مخملی است. سران فتنه بازیگر اصلی این توطئه امنیتی بودند. توطئه‌ای که اگر هوشمندانه و به هنگام- توسط شورای عالی امنیت ملی- خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه عراق و سوریه طی سال‌های گذشته، می‌توانست برای ایران رقم بخورد.

دشمن در آن مقطع در پی آن بود تا با انحراف بیداری اسلامی در منطقه، ایران را درگیر یک جنگ فرسایشی در داخل کرده و سرنوشتی شبیه عراق و سوریه طی سال‌های اخیر را برای ایران رقم بزنند. اما این توطئه بزرگ و نقشه شوم با اقدام هوشمندانه نظام و بصیرت آحاد مردم کشورمان ناکام ماند.

همین یک دلیل کفایت می کند که با قاطعیت بگوییم که خیانت نابخشودنی سران فتنه، شامل آشتی و گذشت نمی شود. این در حالی است که این خیانت نابخشودنی ابعاد گوناگونی دارد.

طیف تندروی اصلاح طلب دقیقا در مقاطعی که کشور شاهد وحدت مثال زدنی اقشار مختلف مردم است، به طرق مختلف به دنبال ماهیگیری سیاسی و بهره برداری قبیله ای و حزبی از همدلی مردم هستند.  

لازم به ذکر است که حجتی کرمانی پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«نظام مبتلا به سرطان است و با رفع حصر، بیماری رفع می شود»!

** روزنامه اصلاح طلب: دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «دیاکو حسینی» مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نوشت:«به علت اینکه طرف‌های اروپایی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند این تصمیم(اجرای گام پنجم کاهش تعهدات هسته ای) گرفته شد. برجام عملا به یک چارچوبی تبدیل شده است که از محتوا خارج شده است...بعید به نظر می‌رسد که آژانس به دنبال کارشکنی و یا ایجاد بحران باشد زیرا عملا دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است که حساسیتی پیرامون آن وجود داشته باشد».

روزنامه های اصلاح طلب در ماههای اخیر بارها اذعان کرده اند که برجام عملا تمام شده است و دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

برجام تجربه ای تلخ و عبرت آموز و پرهزینه بود. درسی عبرت آموز که بیش از پیش ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست. اینکه نباید معیشت مردم را به وعده و قول مقامات آمریکایی گره زد. آمریکا به تعهد مکتوب نیز پایبند نیست چه برسد به ایستادن پای قول و وعده.

برجام بیش از پیش ثابت کرد که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید به اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، بهره مندی از توان عظیم داخلی، مدیریت صحیح نقدینگی، تقویت دیپلماسی منطقه ای و اجرایی کردن هر چه بیشتر اقتصاد بدون نفت روی آورد.

تجربه عبرت آموز برجام بیش از پیش ثابت کرد که نباید مولفه های قدرت را مورد معامله قرار داد. اینکه «هسته ای رفت، ولی تحریم ها ماند» به خوبی موید این مسئله است. نتیجه برجام به خوبی ثابت کرد که بهانه های آمریکا هیچگاه تمام نمی شود، چون این بهانه ها دقیقا همراستا با خوی سلطه گری و غارتگری واشنگتن است.

** ۳ پیام سیلی موشکی ایران به آمریکا

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت: «حمله ۱۸ دی ماه نیروهای مسلح ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق، سه پیام مهم را برای رقبا و دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران ارسال کرد؛ اول اینکه ایران در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای برای دفاع از منافع و امنیت خود مصمم است و از اراده لازم در این حوزه برخوردار است. دوم اینکه برخلاف ارزیابی آمریکا ظرفیت بازدارندگی ایران در سطح منطقه همچنان موثر و از کارآیی برخوردار است. سوم اینکه ایران با رویکردی بازدارنده و تدافعی در مقابل تهدیدات همچنان دغدغه امنیت‌جویی دارد و در پی توسعه‌طلبی و سلطه‌جویی نیست.»

سیلی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا، بازتاب گسترده ای در جهان داشت. این اقدام بار دیگر هیمنه پوشالی آمریکا را در هم کوبید.

این اقدام مقتدرانه و تحسین برانگیز بار دیگر ثابت کرد که آمریکا همان ببر کاغذی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    71 4
    وات؟!!!! سید عزیز خاتمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اول موضعش با جورج سورس و طرح تجزیه ی ایران رو روشن کنه، بعد عزیز خطابش کن.. موسوی؟ کروبی؟ اول موضعشون با اون دروغ و کشتار مردم رو روشن کنن، بعد از جای خالی حرف بزنین.. مرگ بر فتنه گر..
    • آزاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
      37 3
      امام (ره) فرمودند ملا شدن چه آسان آدم شدن محاله نقل این حجتی کرمانی است . ملت در چه فکری هستند . این عنصر در چه فکری است .
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
      35 4
      رهبرمون فرمودن حاج قاسم اهل حزب بازی سیاسی نبود اما بشدت انقلابی و وفادار به انقلاب بود. در ضمن ۳ تا سپهبد عزیزه کشورمون در ۳ دولت لیبرال ترور شدن . پس فرصت طلبان فتنه گر سکوت کنن تا به خدمتشون نرسیدیم.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      5 3
      مرگ بر فتنه گر
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    49 5
    جز دیاثت سیاسی در مورد این افسادطلب ها که سنگ فتنه‌گران خائن را به سینه میزنند چیزی نمیشه گفت
  • GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    57 4
    آقای حجتی مصائب مملکت بیشتر بدلیل اشخاصی مثل خاتمی و میرحسین و غیره است. خسارتی که انان بمملکت زدند کمتر از ترور شهید سلیمانی نبود. چطور انها از همان حصر میتوانند نامه ی پشتیبانی برای ضد اسلامیان و ضد انقلابیون بنویسند ولی نمیتوانند تروری که توسط ترامپ انجام شد شدیدا محکوم کنند. کسیکه وابستگی فکری پیدا کرد در راه خطا استحاله میشه. دست بردلرید ازین ماهیگیری از آب گل آلود.
  • معلم IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    49 6
    این اراذلی که شما نام بردید موسوی و خاتمی و کروبی همشون که پیغام پسغام میدادند چرا مدافع حرم،چرا سوریه،بابا اینا که خود داعشن،عجب یابویی هستی خودت حجتی.مرسی
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    46 3
    خاک تو سر این حجتی کرمانی که ملا شد و لی ادم نشد خاک بر سر چرا امام و رهبری را رها کردی چسبیدی به دو تا ادم جلقوز بد بخت مفلوک الله یطیح حظک و حظ اصدقائک . یعنی خاک بر سرت . معلوم می شود هر ملایی عالم نیست .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    27 4
    آقای حجتی کرمانی خودت را به خریت زدی یا واقعا نمیفهمی؟؟!!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    27 3
    این حجتی کرمانی اگه خفه شه کسی نمیگه لاله سران ملعون فتنه اگه بودن همین اتحاد خودجوش مردم رو هم به هم میریختن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    30 4
    محصورین لیاقت حضور در این روزها را نداشتند. حجتی کرمانی هم بره شیمی‌درمانی اش را پیگیری بکنه
  • مهدی غلوی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    21 3
    آقای حجتی کرمانی! سران فتنه مگر راهی جز راه امریکا را در پیش گرفته و ادامه می‌دهند؟
  • حسن IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    18 2
    آقای حجتی کرمانی واقعا شما تشخیصت اینقدر کوتاه بینانه هست که درک نمی کنی بابا این کروبی کجایش در قواره ریاست جمهوری بود در حالیکه حرف ساده را بلد نبود ادا کند وخودش را مثل سیب زمینی قاطی میوه ها کرد
  • جواد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    21 3
    اصلاح طلبان فریبکار ، چگونه ممکن است فراموش کرده باشند که همین سردمدارانشان مردم را تحریک میکردند که فریاد بزنند ''نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران'' چگونه امکان دارد یادشان رفته باشد که میگفتند''انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است''؟ حالا چه شده است که آزادی این حصر نشینان شده است عامل وحدت!!؟ مردم دیگر قرار نیست فریب این اراجیف را بخورند!!!!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    34 2
    جناب آقای حجتی روضه حاج قاسم را خواندی تا برسی به سران فتنه ؟؟ وا اسفا !!! چشم فتنه را باید کور کرد نه اینکه روی آن عینک گذاشت .
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    21 2
    حجتی کرمانی: جای سران در حصر، این روزها خالی بود که ببینند با اغتشاشات خود و تهمت به جمهوری اسلامی و با طرفداری از منافقین و وطنفروشان و اهانت کننده گان به صاحت مقدس ائمه ع و متزلزل نشان دادن جمهوری اسلامی از درون باعث شهادت و پرپر شدن چه کسانی شدند.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    19 2
    حجتی کرمانی بگوید آن بیانیه موسوی در اغتشاشات آبان از روی دلسوزی بود و برای وحدت؟ در حالی که دشمنان در پی تفرقه و به آشوب کشیدن شور بودند او با آنها همراهی کرد و حالا تو میگویی آنها بزرگان اولیه انقلاب بودند؟
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    18 2
    در جواب حجتی کرمانی- بله بهتر بود طلحه و زبیر و سعد وقاص و....اینها هم می بودند. همه دورهم چای می خوردند با کمی گریه. واقعا این جماعت چه جور اکسیری با خود دارند که به شمر بزنند می شود ولی خدا حتی اگر بزرگ ترین جنایات عالم را انجام داده باشد اما بالاخره در صفین در رکاب حضرت امیر می جنگیده و جانباز هم شده است. لذا جایش خالی!
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    32 2
    آقای حجتی منظورتون اینه جای محصورین در پایگاه عین الاسد خالی بود؟؟ اگه منظورتون اینه تا حدودی حرفتون درست هست لیکن ملت گرچه محصورین را عامل تحریم های دارویی و... و نیز عامل خیانت ها و جنایت های بزرگی میدانند که سبب به خطر افتادن جان ملت شده ولی لزومی نداره این محصورین با موشک ایرانی بدرود حیات بگویند زیرا گرچه خائن هستند ولی ایرانی میباشند و روزی باید زنده در دادگاه عدالت حضور پیدا کنند. در ضمن جناب حجتی کرمانی این روزها صحبت موشک هست و شما متعلق دنیای فردا هستید همان دنیای فردایی که دنیای موشک نیست دنیای گفتمان هست پس شما لطفا سکوت کنید
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    27 2
    آقای حجتی مقاومت شما در عزل بنی صدر و حمایت شما از سران فتنه در حافظه مردم ایران باقی است - موسوی همان داعش است کشته سازی و آدم سوزی فتنه موسوی و خاتمی کمتر از رفتار شیطان بزرگ نبود اینها مکمل هم بودند - درضمن مشدی میر همان سید است معلوم است دچار آلزایمر علم هم شده ای - از موج زلال ملت برای نمایش قطره لجن اشتلم نگو - موسوی و کروبی مدل باز سازی شده همان حزب توده ای هستند که بعد از اردنگی خوردن از مردم در شهادت شهدای 7 تیر خودشان را قطره ای از دریا می دانستندو مظلوم نمایی می کردند ؛که : عقلا گفتند شماها قطره کثیفی بودید در اقیانوس زلال مردم ایران و دفع و دفن شدید - آقای حجتی اکنون شما چه اصراری داری به حیات ننگین قاتلان مردم ایران در فتنه 88 - قطعا شنیدی در آشوب آذر ماه هم این میر غضب(میر ح..آدم از نوشتن نام حسین برای عنصر فتنه اموی شرم می کند) میر غضب شما 17شهریوررا با رفتار لمپن های آذر ماه یکی قلمداد کرد حتی باجناق او ابراز انزجار کرد
  • FR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    24 3
    اما شهادت سردار عزیز برکات زیادی برای کشور وانقلاب داشت اما از آنجایی که باعث نجات دولت وطرفداران اصلاح طلب را از محاکمه فراهم کرد حیف شد ..... بهر حال شانس این گروه بود حالا تازه امثال حجتی کرمانی طلبکار محصورین هم شده
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    24 2
    وقتی این نوشته رو از آقای حجتی کرمانی خوندم یاد استن لورل افتادم که تا چند ده سال بعد از جنگ جهانی سر جایی که بهش گفته بودن پاس میداد که باعث شده بود زیر پاش گودال ۲۰ متری ایجاد بشه...مواظب گودال زیر پات باش حاج آقا، ممکنه مثل لورل شانس نیاری و کسی پیدا نشه از اون گودال در بیارتت.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    12 2
    آقای حجتی شما و هم فکران تان تا دیروز نعره می کشیدید در خلوت و آشکار که جبهه مقاومت اینها مدافعان اسد هستند حالا سجاده می کشید تناقض گفتارتان را چگونه حل می کنید؟ فتنه گران پشیمان از انقلاب را انقلابی جا می زنید؟
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    19 3
    واقعا راست میگه، حیف شد اینها هم باید یه سیلی میخوردن جاشون خالی، دفعه بعد جبران میشه.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    20 2
    منظور جناب حجتی از سران در حصر سران فتنه است و رویش نکرده فتنه اش به زبان بیاورد. یادمان میاد در فتنه بنی صدر هم حجتی تا آخر در کنار بنی صدر بود و در لحظاتی که بنی صدر داشت فرار می کرد اظهار نظر انقلابی اش این بود که مثل حالا فرموده بود که شکوه بنی صدر را به مقام ریاست جمهوری می کنم!
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      16 1
      آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند کافی است به عقبه فکری و سوابق حجتی کرمانی نگاه کرده تا ماهیت چنین افرادی مشخص شود البته جای فتنه گران در جهنم عین الا سد خالی بود تا در آتش خشم مردم انقلابی می سوختند
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    26 4
    یه کم فک کن ببین دلت واسه کس دیگه ای تنگ نشده که بگی اونم بیاد مثلا گروه منافقینی چیزی!!! اونی که به آمریکا زده شد سیلی بود ولی شما ها پس گرنی میخاین
  • محمد1 IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    24 2
    آقای حجتی کرمانی جای مزدوران غرب و فتنه گران آمریکائی توبه نکرده در بین مردم نیست که عامل اصلی مصیبت هائی که بر سر مردم آمده همین ها هستند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    12 2
    حجتی کرمانی باید بدونه جای چاه فاضلاب وسط گلستان نیست
  • کامران IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    23 2
    آقای حجتی همین سرداری که ادعای علاقه و ارادت به او می کنی ، در یکی از صحبتهایش 6 بار قسم جلاله ی "والله به زبان می آورد و می گوید رابطه قلبی ودلی و حقیقی ما با این حکیمی (مقام معظم رهبری ) است .آیا این سران فتنه ای که نام بردی چه نسبتی با رهبری انقلاب دارند؟
  • کامران IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    26 2
    آقای حجتی همین سرداری که ادعای علاقه و ارادت به او می کنی ، در یکی از صحبتهایش 6 بار قسم جلاله ی "والله به زبان می آورد و می گوید رابطه قلبی ودلی و حقیقی ما با این حکیمی (مقام معظم رهبری ) است .آیا این سران فتنه ای که نام بردی چه نسبتی با رهبری انقلاب دارند؟
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    25 4
    سران فتنه نیز جزو مسببین ترور سردار سلیمانی هستند و باید آویزان شوند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    11 1
    آقای حجتی کرمانی کدام سران همان سران قاتل که باعث ریخته شدن خون تعدادی از جوانان و وارد کردن خسارات مادی ومعنوی فراوان به کشور ونظام شدند از روح شهید باهنر که زمانی در کنار او عکس یادگاری در دوران جوانی گرفته ای خجالت بکشید
  • مهدی OM ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    6 1
    اقای محمد جوادحجتی کرمانی اولااز این اب گل الود ماهیگیری نکن ثانیا میرحسین سید نبود ثالثا اگه شما تابع رهبری وولایت هستید حضرت اقا گفتند اینها بیایند توبه کنند از گفته های خودشان اونوقت اغوش مردم بروی انها بازه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    16 1
    حاج قاسم سلیمانی از کسانی بود که در جریان فتنه 88 چند جلسه با کروبی و موسوی دیدار کرد و از آنها خواست تا به مسیر ملت برگردند ولی اونها به نصایح سردار گوش نکردند ...
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    17 1
    سلام لطفا کرمانی را از انتهای فامیل ایشان حذف کنید که مایه ننگ ما کرمانیها شده است . از زمان دفاع از بنی صدر تاکنون
  • حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    13 1
    اقای حجتی مسولیت برجا م تحریم‌ها حوادث اخیر را بایددرسال ۸۸ جستجو کرد
  • مرصاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    16 1
    ای شیخ ! مغز تو از جای سران فتنه ، بیشتر خالیه !!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    14 1
    ماندم که این رفع حصر اصلا یعنی چی؟ کروبی که کلا محلی از اعراب نداشته و نخودیست، خاتمی را میتوان بینابینی تحلیل کرد ولی موسوی باید خدا را شکر کند که بزرگان نظام واسطه عدم محاکمه و مجازاتش شده اند. با اینحال ما هنوز منتظریم عدالت به حساب خیانت بزرگ این آقا برسد.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 1
    مرگ بر آمریکا
  • رضا IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 1
    در تاریخ از کارهای ابو موسی اشعری تعجب میکردیم صد رحمت به ابوموسی در مقابل حجتی و امثالهم
  • رضا IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    مشرق چرا نظرات مخالف را نمايش ندادى ؟! وجداناً داريد بى انصافى ميكنيد
  • رضایی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    خیانت و ناکار امدی سران فتنه بر هیچکس پوشیده نیست و جنایتی که این مزدوران به کشور کردند قابل بحشش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس