والیبال ایران و چین تایپه

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا، به راحتی چین‌تایپه را سه بر صفر شکست داد.

به گزارش مشرق، از ساعت ۱۲:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا به میزبانی شهر جیانگمن کشور چین، به مصاف تیم ملی چین‌تایپه رفت و در یک بازی راحت، با نتیجه سه بر صفر (۲۵-۱۶، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۱۴) به برتری رسید. این بازی به دلیل ۵ سته شدن بازی استرالیا و کره، با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، تیم ملی والیبال ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف (کاپیتان)، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، علی شفیعی، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به مصاف تیم ملی چین‌تایپه رفت. تایپه‌ای‌ها نیز با ترکیب لیو، لی، لین، تای، هانگ‌مین، وانگ، چن و یون‌لیانگ (لیبرو) بازی را آغاز کردند.

* ست اول: ۱۶ - ۲۵ ایران

تایپه‌ای‌ها که عملکرد خوبی در دریافت‌ها داشتند، تا امتیاز ۷ - ۶ از ایران پیش بودند، اما نهایتا این تیم ایران بود که دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا دو تیم در امتیاز ۷ - ۸ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شوند. با شروع مجدد بازی، سرویس‌های شفیعی دریافت‌های چین‌تایپه را دچار مشکل کرد تا با دو آبشار فیاضی و یلی، نتیجه ۹ - ۱۲ به سود ایران شود. دو تیم در حالی در امتیاز ۱۲ - ۱۶ راهی وقت استراحت فنی دوم شدند که روی کار سرعتی معروف و موسوی، اختلاف به ۴ امتیاز افزایش یافت.

با ورود دو تیم به زمین، عملکرد ایران در خط سرویس با درخشش فیاضی بهتر شد تا شاگردان کولاکوویچ اختلاف را به ۸ پوئن رسانده و ۱۲ - ۲۰ پیشی بگیرند. با درخشش موسوی پشت خط سرویس، اختلاف به ۱۰ امتیاز افزایش یافت، اما با سرویس‌های "چن" دریافت ایران به معروف نرسید تا اختلاف به ۸ امتیاز کاهش یابد.

در نهایت این تیم ایران بود که ۱۶ - ۲۵ پیروز ست نخست بازی شد.

* ست دوم: ۱۷ - ۲۵ ایران

در این ست نیز میلاد عبادی‌پور روند خوب سرویس‌های ایران را ادامه داد تا نتیجه ۲ بر صفر شود. در حالی که بازی به صورت یک طرفه ادامه داشت، در امتیاز ۳ - ۸ به سود ایران دو تیم راهی وقت استراحت فنی اول شدند. به کار گیری سرعت در خط حمله ایران حرف اول را می‌زد و دفاع چین‌تایپه بارها و بارها جا ماند تا نهایتا اختلاف به ۷ امتیاز افزایش یابد. ایران توانست ۹ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را ازآن خود کند.

برتری ایران با شروع بازی ادامه داشت و با تک دفاع عبادی‌پور و آبشار موسوی، اختلاف به ۸ پوئن افزایش یافت تا چین‌تایپه در امتیاز ۱۲ - ۲۰ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که اواخر این ست میرزاجانپور وارد زمین شد، ایران توانست ۱۷ - ۲۵ پیروز ست دوم بازی شود.

* ست سوم: ۱۴ - ۲۵ ایران

در این ست نیز ایران شروع بهتری داشت و ۱ - ۳ پیش افتاد، اما روی اشتباه میرزاجانپور در زدن آبشار چین‌تایپه دومین امتیاز را به دست آورد. با بیرون رفتن آبشار بازیکن چین‌تایپه، وقت استراحت فنی اول ۵- ۸ به سود ایران ثبت شد. با درخشش فیاضی پشت خط سرویس و علی سفیعی در دفاع روی تور، اختلاف به ۶ پوئن افزایش یافت تا ایران ۷ - ۱۳ پیشی بگیرد. در حالی که حملات ایران با موفقیت تبدیل به امتیاز می‌شد، دو تیم در امتیاز ۹ - ۱۶ به سود ایران، راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. 

با شروع مجدد بازی، روی چند ضربه دوبل وسط از سوی فیاضی اختلاف به ۹ پوئن رسید تا در امتیاز ۹ - ۱۸ به سود ایران، جواد کریمی جایگزین سعید معروف شود. در ادامه هم عابدینی و شریفی به ترتیب جایگزین موسوی و فیاضی شدند. شریفی در خط سرویس سه امتیاز متوالی را کسب کرد تا ایران خیلی راحت ست سوم را نیز ۱۴ - ۲۵ با پیروزی پشت سر بگذارد.

به این ترتیب شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین بازی خود به سادگی سه بر صفر چین‌تایپه را از پیش رو برداشتند تا مسیر خود برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با برد آغاز کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس