قاسم سلیمانی نمایه حاج قاسم سلیمانی

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که آمریکا از طریق هدف قرار دادن سردار شهید قاسم سلیمانی به دنبال اجرایی کردن اوامر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، اقدام عناصر تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق موجی از واکنش های منفی را در میان گروه های سیاسی و مردمی و مقامات کشورهای منطقه برانگیخته است به طوریکه بسیاری از افراد، این اقدام تروریستهای آمریکایی را در هدف قرار دادن فرمانده رسمی یک کشور در کشور ثالث جنایت جنگی و به مثابه اعلان جنگ توصیف می کنند.

بیشتر بخوانید:

خبرنگار نظامی روس: «ژنرال سلیمانی» قهرمان جنگ با داعش بود

ایران نیز از زبان مقامات رسمی، جنگ طلبان آمریکایی را به واکنش درخور و انتقامی سخت تهدید کرده است. سوریه نیز به این اقدام تروریستی آمریکا واکنش نشان داد به طوریکه وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را تجاوزی خطرناک و عامل تشدید اوضاع در منطقه خواند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در پیامی به رهبر انقلاب اسلامی نوشت: اطمینان کامل داریم این جنایت بر عزم محور مقاومت برای ادامه مقابله با سیاست‌های ویرانگر آمریکا در منطقه و نیز در برابر تمامی نیروهای ستمگر و متجاوز جهان، می‌افزاید.

در همین رابطه، «فارس الشهابی» عضو پارلمان سوریه و رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی این کشور در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: آمریکا با حمله به سردار قاسم سلیمانی و به شهادت رساندن وی مرتکب حماقت شد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها زمانیکه دست به ارتکاب این حماقت زدند به منافع خود نگاه نکردند بلکه اوامر اسرائیل را مو به مو اجرا می کنند.

الشهابی تصریح کرد: رهبران و شخصیت های برجسته محور مقاومت هر لحظه در معرض ترور قرار دارند.

این نماینده پارلمان سوریه در خصوص واکنش ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد: من معتقدم که ایران و محور مقاومت به صورت استراتژیک به این اقدام واکنش نشان خواهند داد.

وی افزود: واکنش استراتژیک ایران و محور مقاومت، تسریع روند اخراج اشغالگران خارجی از عراق و سوریه خواهد بود.

الشهابی در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در عراق تاکید کرد: حضور این نظامیان در عراق ریشه و دلیل اصلی تمام مشکلات است و هیچ گریزی از اخراج آنها نیست.

وی درباره اینکه در سایه تنش های کنونی در منطقه، موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است گفت: قطعا همین طور است و باید اقدامات و برنامه ریزی های عملی لازم و وافی برای پایان دادن به عمر این رژیم تدوین شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 15
    رجز بی خود نخون.. اینطوری که از حرفاتون مشخصه هیچ کاری نمی کنید
    • احمد IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      0 0
      خطاب به 00:54، پاسخگویی به جنایت امریکا یک مرحله ای نیست، مرحله اول تصویب شدن طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق است که بسیار مهم است و امریکا چاره ای جز قبول آن ندارد ، چون به صورت رسمی اشغالگر نامیده می شود و تحت فشارهای بین المللی( همان سازمان های بین المللی که روزه سکوت گرفته اند، در این مورد اقدام می کنند و واکنش نشان می دهند) ، اقدام دوم گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران بود که بر خلاف گامهای قبلی، بسیار محکم و قاطع بود و منتقدترین مخالف برجام هم قاطعانه بودن آن را قبول دارد، شما هم صبر داشته باش، گامهای بعدی در راهند، با عجله و شتاب و از روی احساسات تصمیم گرفتن، نمی توان ضربه کاری به دشمن وارد کرد.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    1 0
    واکنش سخت ایران شاید نشستن رژیم صهیونیستی روی ویلچر باشد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 0
    الان که آمریکا گستاخی رو از حد گذرونده توقف جایز نیست به این جواب ندی فردا تو خونمون باید جوابشو بدیم جنگ اگر برای شرافت و عزت ما باشه هیچ ایرادی که نداره شیرینه دنیای دو روزه ارزش این ذلت رو نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس