اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی باعث افزایش تنش‌ها شد چون ترور شخصیتی با جایگاه وی نمی‌تواند بدون بها یا واکنش باقی بماند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه از اقدام آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی و اردوغان تلفنی گفتگو کردند

وی اضافه کرد: «من به (حسن) روحانی گفتم که از خود خویشتندای نشان دهد (چون) گزینه دیگری وجود ندارد. ترور سلیمانی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ترامپ گفت که آمریکا مصمم است تا ۵۲ هدف را بزند. قبل از آنکه به این مرحله برسیم باید چیزها تحت کنترل قرار بگیرد. خاورمیانه از این حوادث خسته شده است.»

اردوغان گفت: «من به ترامپ هم گفتم که از خود خویشتنداری نشان دهد و تنش‌ها با ایران را افزایش ندهد تا ثبات در منطقه قابل دستیابی باشد. ما همیشه به خصوص خواستار دیپلماسی بوده‌ایم. بی‌ثباتی به تمام کشورها، عراق،‌ ایران و ترکیه آسیب می‌رساند.»

تنش‌ها در منطقه پس از اقدام تروریستی آمریکا در حمله هوایی به کاروان حامل «قاسم سلیمانی»  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون هئیت الحشد الشعبی افزایش یافته است. 

این اقدام تروریستی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که سردار سلیمانی به دعوت رسمی بغداد برای انجام فعالیت‌های مستشاری به این کشور آمده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    26 3
    اگر امریکا یک نقطه در ایران را بزند دیگر مهلت پیدا نمی کند شلوارش را بپوشد چون خود محافظین کاخ سفید از ترسشان این مردک احمق را می کشند
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 2
    اگه اردوغان اسلحه بدست بگیره و ترامپ رو بزنه بازم عده ای راضی نمیشن
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      2 3
      نه فقط یک روز میان با ترامپ و پمپو جلسه نزاره... و اینجرلیک رو تعطیل کنه ..و به پشتوانه ناتو و امریکا اقلیتهای قومی دیگه رو قتل وعام نکنه... و اسراییل رو برسمیت نشناسه..و ز ناتو بیاد بیرون ... سوریه و عراق را هم برای ارزوهای سفاکانه پانترکیستی به اتش نکشه .. ایغورها و چچن ها و وهابی های تونسی و... را به عراق و سوریه تزریق نکنه.....
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 6
    بابا اردوغان هم بیشتر از روسای جمهور امریکا و انگلیس می فهمد معلومه در غرب چه اتفاقی افتاده مشتی احمق یه هویی پیدا شده اند- خوب هر کنشی را واکنشی است هم اندازه و در خلاف جهت آن
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 16
    اگه به دعمت رسمی بغداد رفته پس باید به عراق اعلان جنگ بدیم که دعوت میکنن و ترورش میکنن
    • ایران IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      14 3
      آلبانی خوش میگذره منافق؟! پیوند ما با عراق،با امام حسین و با تیسفون عزیز تازه محکم تر شده به کوری چشم تووو
    • احمد IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      2 0
      خطاب به 23:03، احمقی یا خودتو به حماقت زدی؟!!!! آمریکا این جنایت را در خاک عراق انجام داده و خودش هم رسماً پذیرفته و با این کار حاکمیت عراق را نقض کرده است ، عراق هم به گفته نخست وزیرش ، از این اقدام آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده و مجلس عراق هم اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 1
    پامپئو در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» هم به دفاع از عملیات تروریستی ارتش این کشور پرداخت و گفت: « قاسم سلیمانی دیگر روی این کره راه نمی‌رود.»
  • مهدی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 2
    52 هدف رو بزن تا ۵۲۰۰۰۰۰ هدف امریکایی و اسراییلی رو بزنیم حرومزاده های بیشرف.
    • AZ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      3 0
      هدف پالایشگاههای سعودی و امارات و تل آویو باشد./ نامه تمام
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    همه ی ملت ایران ضامن است که خون شهید سلیمانی بی پاسخ نماند. رها کنید سِمَت ها را، که اینبار ملت ایران از آبرو و شرف خود برخواسته و تضمین میدهد که امریکا بهای حماقتش را بپردازد. خواب را از چشمانشان خواهیم گرفت، کاری کنیم که در مستی هشیار شوند، چنان که عاقبت دیوانگان پیشه کنند. حاج قاسم برای این سرزمین خیلی خون دلها خورد، رهایتان نمیکنیم.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 2
    اگر متهمم نمی کنید امشب بعد نماز مغرب بهم چیزی شبیه الهام شد که آمریکاییها به زودی ترامپ را ترور می کنند تا از دست دردسرآفرینی هایش راحت بشوند ان شا الله
  • ج IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 2
    با تمام مشکلات موجود ما تا اخرین قطره خون برای میهن اماده جانفشانی هستیم رهبر ما امام حسین( ع) هست باید راه او را برویم و از مرگ نترسیم
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 0
    آمریکا در عراق پایان یافته باید همه شب مورد حمله قرار بگیرد کوچک مستمر با تلفات کم اما سروصدای بسیار زیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس