کد خبر 1027367
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
محمود اسلامیان

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این فدراسیون تا پایان هفته منتظر برانکو ایوانکوویچ و حل مشکلش با پرسپولیس می‌ماند، به مشورت ملی پوشان برای انتخاب علی دایی واکنش نشان داد.

 به گزارش مشرق، محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به استعفای مهدی تاج از ریاست این فدراسیون به پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی اشاره کرد و گفت که برانکو ایوانکوویچ برای حل مشکلش با باشگاه پرسپولیس تا پایان این هفته فرصت دارد.

اسلامیان با بیان اینکه مربی ایرانی در این مقطع بیشتر به کار تیم ملی و باشگاه‌ها می‌آید، از ادعای «غیر قانونی و غیر منطقی» مارک ویلموتس برای گرفتن غرامت و شکایت به فیفا و همچنین حمایت صدا و سیما و نمایندگان مجلس از این مربی انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد زبان انگلیسی ویلموتس خوب نیست!

مشروح گفتگوی اسلامیان در ادامه می‌آید:

* بعد از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب حیدر بهاروند مشخص است که انتخابات ریاست فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود؟

این بستگی به تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون دارد.

* هیأت رئیسه هفته گذشته با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای برگزار کرد. عده‌ای بعد از این جلسه بر برگزاری انتخابات پیش از سال جدید و عده‌ای به برگزاری آن بعد از سال جدید تاکید کردند. در آن جلسه دقیقاً چه تصمیمی گرفته شد؟

- حقیقت این است در آن جلسه تصمیمی گرفته نشد. ما دو گزینه داریم که باید به جمعبندی برسیم.

* فکر می‌کنید کدام زمان برای انتخابات نهایی شود؟

- نمی دانم. هر موقع که هیأت رئیسه تصمیم بگیرد.

* خیلی از کارشناسان و مربیان بعد از استعفای مهدی تاج نگران وضعیت تیم ملی و فدراسیون هستند. چشم انداز فدراسیون در این بلاتکلیفی چه می‌شود؟

- بعد از استعفای آقای تاج، آقای بهاروند به عنوان نایب رئیس دارد در فدراسیون فوتبال هم کار می‌کند ولی ثبات در فدراسیون وجود دارد.

* بهاروند همزمان با فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ هم هست که آن سازمان هم مشغله‌های زیادی دارد. چطور وی می‌تواند هم فدراسیون و هم سازمان لیگ را اداره کند؟

- تقویم سازمان لیگ برنامه ریزی شده است و دوستان هم در این سازمان کار را پیش می‌برند. عمده وقت بهاروند در فدراسیون فوتبال است که کارها را انجام می‌دهد و بحث اصلی هم انتخاب سرمربی تیم ملی است.

* لطفاً شفاف بگویید انتخاب سرمربی تیم ملی در چه مرحله‌ای است؟ آیا برانکو ایوانکوویچ سرمربی خواهد شد؟

- آقای برانکو گزینه ما است ولی باید ابتدا مشکلش را با پرسپولیس حل کند (بحث مطالبات برانکو از پرسپولیس) اگر این مشکل حل نشود، صلاح نیست برانکو سرمربی تیم ملی شود. اگر در دوره زمانی کوتاه این مشکل حل شد که هیچ اما اگر نشد ما گزینه‌های دیگری داریم که با آنها مذاکره می‌کنیم.

* مهلتی که فدراسیون برای برانکو و حل مشکلش تعیین کرده، چه زمانی است؟

- قرار است تا پایان این هفته مشکل برانکو با پرسپولیس حل شود و آنرا به یک جایی برسانند.

* بعید است پرسپولیس با این حجم از مشکلات مالی که با آن دست به گریبان است بتواند با برانکو برای پرداخت مطالباتش به توافق برسد.

- ایشان سه چهار روز دیگر وقت دارند. به هر حال باید آن بحث به یک نتیجه‌ای برسد وگرنه ما با گزینه‌های بعدی صحبت می‌کنیم.

* آیا فدراسیون با گزینه‌های ایرانی هم مذاکره داشته است؟

- من به شخصه معتقدم مربی خوب در کشورمان داریم. حداکثرش این است که سرمربی ایرانی انتخاب شود و یک یا دو دستیار خارجی با هزینه کمتر در کنارش قرار بگیرد. ما در داخل کشور مربیان خوبی داریم که می‌توانند کار را جمع کنند.

* سردار آزمون در مصاحبه‌ای گفته است که ملی پوشان در جلسه با مسئولان فدراسیون این نکته را گوشزد کرده اند که ابتدا سراغ علی دایی بروند و سپس برانکو. آیا فدراسیون، مشورت بازیکنان را در تصمیماتش دخیل می‌کند؟

- نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم. یکسری گزینه‌ها هستند که در هیأت رئیسه بررسی و تصمیم گیری می‌کنیم.

* اما انتخاب مربی ایرانی ممکن است مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی را در بین هواداران فوتبال کشورمان در پی داشته باشد.

- مسئله اصلی ویلموتس، بحث مالی بود. برای سرمربی استقلال و پرسپولیس هم همین مباحث مطرح است. فدراسیون فوتبال ۱۰، ۱۱ میلیون دلار پول بلوکه شده در فیفا دارد که از دولت انتظار می‌رود حداقل نصف این پول را قرض بدهد تا مشکلاتمان حل شود! ما در ایران حق پخش نداریم که این کار را برای تیم ملی و باشگاه‌ها سخت می‌کند. مهمترین مسئله فوتبال ایران، بحث مالی است. تا حق پخش هم حل نشود، همین مشکلات ادامه دارد.

فیفا حق پخش ایران را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده است که صدا و سیما حتی یک سِنت از آن را نمی‌دهد که این مشکل باید توسط مجلس و وزارت ورزش حل شود. البته صدا و سیما هم به تنهایی نمی‌تواند آنرا حل کند. تا حق پخش پرداخت نشود، شرایط فوتبال همین است. با وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی، باشگاه‌ها و تیم ملی باید به سمت مربی ایرانی بروند. مربی خوب خارجی حداقل ۱ میلیون دلار پول می‌خواهد که می‌شود معادل ۱۳ میلیارد تومان. فراهم کردن این پول برای باشگاه‌ها و فدراسیون سخت است. برای همین شاید صلاح باشد به سمت مربی داخلی برویم.

* بحث فسخ قرارداد عجیب مارک ویلموتس به کجا رسید؟ طبق ادعای نمایندگان مجلس، قرارداد ویلموتس ۸ میلیون یورو اعلام شده است. آیا فدراسیون به پرداخت ۸ میلیون یورو غرامت به این مربی بلژیکی محکوم می‌شود؟

- در قرارداد با ویلموتس بندی هست که هرکسی قرارداد را نقض کند، باید معادل سه ماه حقوق را پرداخت کند. صدا و سیما و مجلس به جای حمایت از تیم ملی و فدراسیون، به سمت حمایت از ویلموتس می‌روند. این کار بدی است. به صراحت در قرارداد قید شده هرکسی قرارداد را نقض کرد، معادل سه ماه حقوق را غرامت می‌دهد. نسخه این قرارداد به مجلس هم ارسال شده است. نماینده مجلس به جای حمایت از تیم ملی، طرف ویلموتس را می‌گیرد که این کار عجیبی است.

* الان ویلموتس مدعی است فدراسیون قراردادش را فسخ کرده و فدراسیون هم مدعی شده این مربی قراردادش را فسخ کرده است. می‌شود این اختلاف را دقیق‌تر تشریح کنید؟

- ویلموتس گویا قراردادی که در تهران امضا شده است را درست نخوانده است و یا زبان انگلیسی اش قوی نبوده و به آن توجه نکرده است! این مربی ادعایی کرده و ادعا هم که هزینه ندارد. ادعای او غیر منطقی و غیر قانونی است ولی مبنای ما قرارداد است.

* یعنی این قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال فسخ نشده است؟

- خیر ایشان خودش فسخ کرده و ایمیل‌هایش هم موجود است.

* ویلموتس قبل از بازی تیم ملی ایران با عراق اقدام به فسخ قراردادش کرد؛ یعنی زمانی که فدراسیون فوتبال پولش را پرداخت نکرده بود. طبق قوانین فیفا، این مربی حق فسخ داشته است.

- اما پول به حساب ویلموتس رفته و او هم برداشت کرده بود. اگر پول برداشت نشده بود می‌توانست این ادعا را مطرح کند.

* ویلموتس در حال حاضر به فیفا شکایت کرده است؟

- بله. او ادعایی دارد که فقط ادعا است ولی در قرارداد چیز دیگری آمده است.

* آیا فدراسیون هم از ویلموتس به فیفا شکایت کرده است؟

- آقای بهاروند (سرپرست فدراسیون فوتبال) تیمی را گذاشته است که دارند شکایت را آماده می‌کنند.

* چقدر احتمال می‌دهید فدراسیون فوتبال در این پرونده برنده شود؟

- نمی دانم. باید فیفا این موضوع را بررسی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 3
    دلال کروات هم واسه ما ناز میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس