کد خبر 1027114
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
پرچم آلمان

وزیر امور خارجه آلمان با اعلام اینکه می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید اوضاع در منطقه بعد از ترور سردار سلیمانی را تقویت کند پیشنهاد مذاکره مستقیم و سریع با تهران را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به تشدید تنش های بین ایران و آمریکا در منطقه خواستار مذاکرات مستقیم و سریع با ایران شد.وی که در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان سخن می گفت اعلام کرد که بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا می خواهد تلاش های دیپلماتیک علیه تشدید خشونت ها را تقویت کند. به گفته وی از جمله این اقدامات مذاکره مستقیم با تهران است.

وی تاکید کرد که از صبح جمعه با همتایان خود از فرانسه، آمریکا و اتحادیه اروپا در این راستا در ارتباط تنگاتنگی قرار دارد. بامداد جمعه 13 دی ماه خودروی حامل سرلشکر قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد "هدف حمله بالگردهای ارتش آمریکا" قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

گزینه های روی میز ایران برای «انتقام سخت» چیست؟

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

"هایکو ماس" تاکید کرد که ما در روزهای آینده تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا با تشدید اوضاع مقابله کنیم؛ از جمله در سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و در گفتگو با شرکای خود در منطقه و از طریق گفتگوها با ایران.

هایکو ماس تاکید کرد که بعد از ترور سردار سلیمانی اوضاع خیلی غیر قابل پیش بینی تر شده است. وی افزود: همه طرف ها باید آگاه باشند که هر گونه اقدام تحریک آمیزی می تواند به مارپیچی از خشونت های غیر قابل کنترل منجر شود که این وضعیت عواقب غیر قابل پیش بینی برای تمام منطقه و همچنین امنیت ما خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که هدف ما جلوگیری از تشدید جنگ و حفظ ثبات و حاکمیت عراق است. به گفته وی همچنین باید اطمینان حاصل شود که در جریان این تحولات تروریسم داعش مجددا نفوذ خود را افزایش ندهد.

وی در بخش دیگری از گفتگو با نشریه بیلد آلمان از پیشبرد عملیات ارتش آلمان در عراق حمایت کرده و گفت: مبارزه با داعش به نفع آلمان هست و باقی می ماند.

عملیات ارتش آلمان در عراق با توجه به تشدید اوضاع فعلا به حال تعلیق درآمده است.

"سباستین کورس"، صدر اعظم آینده اتریش هم با توجه به تنش ها بین واشنگتن  تهران درباره تشدید اوضاع هشدار داده و در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان پیشنهاد برگزاری نشست بحران در وین را همچنین با نگاهی به توافق هسته‌ای با ایران که آمریکا آن را لغو کرده است مطرح کرد.

کورس تاکید کرد که وین برای مکانی به منظور مذاکرات دوباره در دسترس خواهد بود و این آمادگی را دارد.

وی تاکید کرد که ما تجربه خیلی خوبی در مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران داشته‌ایم و معتقدیم که دیپلماسی تنها راه درست برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عباس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 0
    ابتدا حمله ترامپ رو محکوم کن. بعد حرف بزن
  • CH ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 1
    المان تو یکی حسابی نابودی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 1
    سر خون مذاکره‌ای نداریم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    خفه شین اروپاییهای کثیف
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    10 1
    تف به ذات کثیف و لجن هرچی اروپا و امریکاست.
  • DE ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 1
    هیتلر کجایی که ببینی آلمان چقدر خار و ذلیل شده
  • علــِـی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 0
    آلمان تو عراق چه غلطی میکنه؟! اول برن گم بشن بعد هم ارباب‌شون ترامپ‌رو محکوم کنند وگرنه پاشونو تهران بزارن واویلا درست میکنیـــم. گفته باشم!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 1
    مگه نگفته 52 نقطه ایران رو میزنه، تو آلمانی چرا نگرانی؟ ما باید نگران باشیم که نیستیم، درگیری بالا بگیره، چهار حکومت آل سعود و کویت و امارات و بحرین رو پودر می کنیم. رژیم کودک کش با حماس و حزب الله. وحشی های آمریکایی با ما و عراق. سالم در نمی روند.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    این وزیر خارجه آلمان از اون ...
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 1
    ملت خاورمیانه کلا یه طرز فکر دارند، خون در برابر خون. اینو باید اروپایی‌ها، مد نظر داشته باشند.
  • دوست دار حاج قاسم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر می خواستید کاری انجام دهید، مانع اقدام کثیف اربابتان میشدید نه اینکه آلان بخواهید مانع اقدام علیه اربابتان شوید. ضمناً ما سلاح های شیمیایی که به صدام دادید را فراموش نکردیم لذا حناق بگیرد و دخالت نکنید که مجبور میشویم شما را هم در کنار آمریکا قرار دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس