ترامپ

از تهدید ترامپ به تخریب «اماکنی که برای ایران و فرهنگ ایرانی خیلی مهم است» که خلاف قطعنامه شورای امنیت هم هست، بوی حمله به مساجد بزرگ و تخت جمشید به مشام می‌رسد.

سرویس جهان مشرق- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قاتل آمریکا به فاصله دو روز پس از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی که نزدیک فرودگاه بغداد و خلاف همه موازین جنگی در جهان صورت گرفت و تنها باقی‌مانده های داعش در گوشه و کنار منطقه را خوشحال کرد، در آخرین توییت‌های خود در صبح یکشنبه به وقت تهران روش جدیدی از تهدید را رو کرد.

وی با تکرار اتهامات بی‌اساس از جمله اینکه ایران از طریق سردار آماده چندین حمله به آمریکاییان بوده است، نوشت:

«اگر ایران هر کدام از آمریکاییان یا پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دهد، پس بداند که ما ۵۲ نقطه از ایران را (به یاد ۵۲ گروگان در سفارت آمریکا) به عنوان هدف تعیین کرده‌ایم که برخی از آنها در سطح عالی و برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم است. آن هدف‌ها و خود ایران به سختی و به زودی هدف قرار خواهد گرفت. آمریکا دیگر هیچ تهدیدی را تحمل نخواهد کرد.»

وی از روی عجله یا سهو قلم واقعیتی را آشکار کرده که مشخص می‌کند چرا تنها آمریکا می‌توانست داعش را خلق کند. اگر به مارس ۲۰۱۷ میلادی برگردیم، قطعنامه‌ ۲۳۴۷ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که در آن اقدام داعش به «تخریب غیر قانونی میراث فرهنگی از جمله تخریب آثار مذهبی و باستانی» را محکوم کرده و آن را صراحتاً به «گروه‌های تروریستی» نسبت می‌دهد.

البته به خلاف اقدامات و تهدیدات تروریستی ترامپ که شورای امنیت در قبال آن ساکت است، در آن قطعنامه حمله به امکان فرهنگی حتی در شرایط جنگی غیرمجاز اعلام شده و از همه اعضای سازمان ملل خواسته شده «همکاری گسترده پلیسی و قضایی» خود را برای جلوگیری از این روند توسعه دهند. همچنین به تیم رصد تحریم‌ها دستور داده شده هر اطلاعاتی از چگونگی و عوامل این تخریب دارند، گزارش کنند.

مرور تحولات سوریه در چند سال اخیر نشان می‌دهد داعشی‌ها چگونه اماکن فرهنگی و آثار باستانی سوریه را ویران کردند و حالا  که ترامپ نتوانسته از طریق تقویت آشوب داخلی در ایران پروژه سوریه‌سازی را در سیاست کشورمان پیش ببرد، ظاهراً می‌خواهد دست به کار شده و اماکن فرهنگی و آثار باستانی ایران را مانند سوریه ویران کند؛ این بار نه غیرمستقیم از طریق داعش بلکه کاملاً مستقیم و علنی.

با تهدیدهای جدید ترامپ بد نیست بار دیگر به تصاویری از آنچه بر سر مساجد و آثار باستانی سوریه آمد بنگریم تا واقعیت سیاست آمریکایی مشخص‌تر شود:

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با مشاهده پیامدهای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان دستپاچه شده و در روزهای آتی با مشاهده موج حمایت‌های مردمی از این مجاهدانِ آزادسازی منطقه، باز هم در سهو قلم‌هایش واقعیت‌های بیشتری از سیاست آمریکایی را افشا خواهد کرد.

منابع

https://www.un.org/securitycouncil/s/res/۲۳۴۷-%۲۸۲۰۱۷%۲۹

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/۱۲۱۳۵۹۳۹۷۵۷۳۲۵۲۷۱۱۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • قهرمان IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    5 7
    شاید هم منظورش از اماکن فرهنگی ، زبونم لال ، عتبات عالیات باشه . چون آمریکایی ها توان پاسخ به حمله ما در خاک ایران را ندارند و به احتمال زیاد قصد خورد کردن اعصاب ایرانیان و حمله به مراکز مذهبی ما را دارند .
  • SE ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    6 0
    عقده لانه جاسوسی خفه ش کرده
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 2
    عکس سوم کار طالبانه
  • حسين DE ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    11 7
    چرا هواداران شاهنشاهان هخامنشى وكوروش پرستان پاسخى به ياوه سرائيهاى اين مردك لومپن نميدهند؟
  • DE ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    5 0
    تمام کارهای ترامپ داعشی است.
  • مهرناز IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 0
    ترامپ روان پریش نژادپرست و سیاستمداران همفکرش از قدیم " از اینکه کشور امریکا هیچ پیشینه تاریخی ندارد " رنج می برند " تخریب مکان های تاریخی ومذهبی در سوریه وعراق بوسیله داعش نشان از تفکر پنهان انان داشت " اما از انجا که ترامپ خیلی خودرا قلدر مابانه می بیند وخیلی هم احمق است " این تفکر پنهان را اشکارا بیان کرد.
  • العبد/فدائی امامت و ولایت IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 0
    هیچ غلطی نمیتونه بکنه ، ان شاءالله عنقریب پاسخ سخت ملت ایران این بی ادب جانی را سر جایش خواهد نشاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس