مهدی فضائلی نمایه

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: خون سردار سلیمانی،‌ جوشش های زیادی خواهد داشت و نه تنها ایران بلکه همه جبهه مقاومت امروز در صدد انتقام خون ایشان هستند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت:‌ صحبت کردن درباره سردار سلیمانی کار آسانی نیست؛ چراکه او ابعاد شخصیتی مختلفی داشت. یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی های سردار این بود که او چهاردهه پیوسته در میدان جهاد و مبارزه و در رویارویی رودرو با دشمنان انقلاب اسلامی حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

سلیمی‌ نمین: ترویج الگوی سردار سلیمانی بزرگترین انتقام از آمریکا است

وی ادامه داد:‌ سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در صحنه های مختلفی حضور داشت و حدود دو دهه به عنوان فرمانده نیروی قدس که دامنه و میدان عملشان را به فراتر از مرزهای ایران اسلامی کشاند، عرصه‌های جدیدی برای انقلاب اسلامی گشود.

* تدبیر و شجاعت سردار تدابیر دشمن را ناکام می‌گذاشت

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ سردار سلیمانی شخصیتی بود که تدابیر، هوشمندی و شجاعت او منجر به این شد که تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای‌شان در این منطقه ناکام بماند و آنها نتوانند به برنامه ها و اهداف خود دست یابند، به همین دلیل کینه عمیقی از سردار سلیمانی در دل آن‌ها بود و در لبنان،‌ سوریه،‌ عراق، یمن و افغانستان شکست‌های زیادی را در اثر تدابیر سردار چشیده بودند.

وی بیان کرد:  سردار سلیمانی در مقابل دشمن آنقدر با صلابت، شجاع و غیرمنعطف ظاهر می‌شد که طعم شکست را به آن‌ها چشاند و یکی از بزرگترین پروژه‌های دشمن در منطقه که داعش بود، زمانی که اسم سردار را می‌شنیدند، لرزه و هراس در دل‌های‌شان ایجاد می‌شد. سردار سلیمانی در مقابل داعش‌ چنان با صلابت، هوشمندی و تدبیر عمل کرد که منجر به شکست داعش شد.

* داعش از نام سردار هراس داشت

فضائلی اظهار داشت:‌ همین شخصیت سردار سلیمانی در میدان‌ها و عرصه‌های دیگر آنقدر متواضع، مهربان، انسان فروتن و خاکی بود که باور نمی‌کردیم که او همان سردار سلیمانی است که دشمن از شنیدن نامش به هراس بیفتد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی شخصیت ممتازی از جهت اخلاص بود و حدود بیست سال فرماندهی سپاه قدس را برعهده داشت و در طول بیست سال یکبار  حاضر شد که مصاحبه کند و در آن مصاحبه بیشتر از آنچه که از خودش بگوید،‌ از دیگران می‌گفت.

* تجربه درس آموز ولایت‌پذیری شهید سپهبد سلیمانی 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ یکی دیگر از ویژگی های سردار ولایت پذیری او بود. او در این مصاحبه خودش به نکته مهمی اشاره کرد که ما باید از این نکته درس بگیریم. سردار در این مصاحبه‌اش عنوان کرد که نتیجه بیست سال ممارست با رهبر انقلاب اسلامی این نکته را بر او ثابت کرده بود که هرجا مقام معظم رهبری در مسأله‌ای با شبهه برخورد کند،‌ در آن مسأله به سرانجام نخواهیم رسید و هرجا ایشان با یقین و قاطعیت مسأله‌ای را فرمودند، در آن مسیر به سرانجام رسیدیم.

وی بیان کرد:‌ معرفتی که در سردار سلیمانی در نتیجه بیست سال ارتباط مستقیم با رهبر معظم انقلاب ایجاد شده بود مربوط به یکی از راهبردی ترین موضوعات کشور، منطقه و امنیت کشورهای منطقه بود که برای ما بسیار درس آموز است و باید بدانیم آنجایی که مقام معظم رهبری با یقین و اطمینان برای جامعه و کشور مسیری را ترسیم می کنند، اگر آن مسیر درست پیموده شود، ما را به سرانجام و مقصود می‌رساند.

فضائلی اظهار داشت:‌ سردار سلیمانی به دلیل همین باور و توانمندی که داشت، توانست اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری را با مدیریت راهبردی خود محقق کند و آنچه که ما امروز در منطقه شاهد هستیم به عنوان دستاوردهای بزرگ انقلاب و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، محصول اندیشه راهبردی رهبر معظم انقلاب است که توسط فرمانده راهبردی مثل سردار سلیمانی پیگیری می‌شد و تحقق می یافت.

* راه سردار شهید ادامه دارد

وی بیان کرد:‌ امیدواریم این مسیر ادامه یابد و البته سردار قاآنی طی این سال ها در کنار سردار سلیمانی حضور داشت و در این دستاوردها شریک بود. مقام معظم رهبری در حکم انتصاب نوشته بودند که او راه و برنامه‌های سردار سلیمانی را ادامه دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین انتقامی که می‌توانیم از دشمن بگیریم، چیست،‌گفت:‌ دشمن به نظرم در ما احساس ضعف کرده که چنین حسارتی به خود داده است. ما باید این احساس ضعف را تغییر دهیم تا دشمن بفهمد اشتباه محاسباتی کرده و ایران اسلامی همچنان قدرتمند است.

فضائلی اظهار داشت:‌ این انتقام یک اقدام نخواهد بود و از این پس آمریکا و صهیونیست‌ها که حالا از این اقدام خوشحال هستند، همواره باید منتظر پاسخ جمهوری اسلامی در نتیجه اقدام تروریستی باشند و مطئن باشند که خون سردار سلیمانی،‌ جوشش های زیادی خواهد داشت و نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه همه جبهه مقاومت امروز در صدد انتقام سردارسلیمانی هستند و لذا فقط یک اقدام صورت نخواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس