کد خبر 1026346
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
مهدی محمدی

آمریکا با میراث حاج قاسم یکجا مواجه خواهد شد. از شرق افغانستان تا کرانه مدیترانه ‘درگاه های پاسخ’ قابل عملیاتی شدن است.

به گزارش مشرق،  مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود طی یادداشتی درباره شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نوشت:

۱- داغ حاج قاسم چنان سنگین است که مجال حرافی نمی گذارد. تنها اتفاقی که می تواند توازن را تا حدی برگرداند اخراج امریکا از منطقه است.


۲- طبعا یکی دو روز به دریافت و ارسال پیام های محرمانه، تشییع پیکر شهدا و برنامه ریزی پاسخ خواهد گذشت.


۳- امریکا با میراث حاج قاسم یکجا مواجه خواهد شد. از شرق افغانستان تا کرانه مدیترانه ‘درگاه های پاسخ’ قابل عملیاتی شدن است.


۴-داستان تا جایی که به امریکا مربوط است ‘ویرانی منطقه به شرط ویرانی مقاومت’ است. اسقاط دولتها و تعلیق امور و حمله به زیرساخت های فیزیکی و انسانی مقاومت، برنامه ای نیست که به آسانی پایان یابد.


۵- در مقابل، مقاومت همه منطقه را به سلاح های دقیق ‘مسلح’ و یک ارتش واحد با نظام فرماندهی و کنترل یکپارچه ایجاد کرده که اسراییل را در محاصره کامل دارد و حمله آرامکو ثابت کرد توان طراحی و اجرای عملیات هایی دارد که امریکا حتی از درک روند طرح ریزی آن هم عاجز است. امریکا به این دلیل به وحشی گری روی آورده که این اواخر حس می کرد این پروژه به مرحله ‘غیرقابل بازگشت’ رسیده و جان ‘سرباز امریکایی’ دیگر خط قرمز نیست.


۶-امریکا با میراث حاج قاسم در کلیت آن مواجه خواهد شد. دردی که امریکا را از پای درخواهد آورد این است که او با همه عظمتش، سرباز آیت الله خامنه ای بود. این مرد سرباز و سردار کم ندارد گرچه من جرئت می کنم می گویم هیچ کس حاج قاسم نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    پاسخ به آمریکا " والعادیات ضبحا _فالموریات قدحا_ فالمغیرات صبحا" خواهد بود ان شاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس