حاج قاسم نمایه

از ویژگی های حاحج قاسم سلیمانی این بود که با همان روحیه جهادی از مقابله با اشرار در منطقه کرمان تا عملیات های برون مرزی تا حضور در صحنه های دفاع از جهان اسلام با همان شهادت طلبی حضور داشتند.

به گزارش مشرق، سردار محسن رضایی درباره شهادت همرزم دیرینه اش حاج قاسم سلیمانی گفت:

قاسم ما به فوض عظیم شهادت نائل و شد و در کنار دوستان شهیدش در آرامش به سر می برد اما آمریکار بداند جنایتی که مرتکب شده با انتقام سختی از سوی جمهوری اسلامی و مبارزین جهان اسلام مواجه خواهد شد.

آمریکار در بشکه باروتی آتش زد که به این زودی خاموش نخواهد شد. حتی اگر ایران نخواهد انتقام بگیرد، آزادگان بزرگی از مکتب او تربیت شده اند که خواب را بر آمریکا و اسرائیل حرام خواهند کرد.

امروز شاگردان سلیمانی از یمن و سوریه و لبنان و افعانستان و جاهای دیگر منتظرند که انتقام بگیرند.

ترامپ و پنتاگون دست به اشتباه بزرگی زدند. یا در بن بستی بودند که انتحار کردند و یا به نقشه غلطی روی آوردند که خیلی طول نخواهد کشید که نتیجه اش را می بینند.

تاریخ ثابت کرده که ملت ایران هیچ وقت در برابر این اقدامات دست بسته نخواهد بود.

محسن رضایی با اشاره به خاطراتش از حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس گفت:

عملیات فتح المبین و در چنین ایامی در دیماه سال 59 بود(  39 سال پیش) که داشتیم آماده می شدیم. نیاز به تیپ های جدید داشتیم. آقای متوسلیان و همت را از غرب آوردیم. آقای علی فضلی را از گچساران آوردیم و هشت تیپ درست کردیم. یک تیپ دیگر برای ارتفاعات چاه نفت می خواستیم. متوجه شدیم که بچه های کرمان در اهواز و دزفول حضور دارند. حاج قاسم فرمانده شان بود، ایشان را صدا کردیم و گفتیم یک تیپ می خواهیم؟ یعنی سه گردان می شوید؟

قول داد و تعدادی ماشین و وسائل گرفت و از ارتفاعات چاه نفت و شمال عین خوش عملیات کرد و تا امروز نقش فرماندهی در جبهه های داخلی و خارجی داشته است.

هم او و هم دوستان اطرافش عموما جوان بودند.

این ارتباط تا همین چند هفته پیش که دیدمشان ادامه داشت. هر سال که در ماه رمضان با فرماندهان جمع می شدیم ایشان هم خاطراتی می گفت که ان شا الله منتشر شود.

از ویژگی های ایشان این بود که با همان روحیه جهادی از مقابله با اشرار در منطقه کرمان تا عملیات های برون مرزی تا حضور در صحنه های دفاع از جهان اسلام با همان شهادت طلبی حضور داشتند.

برادر قاسم همیشه در معرض شهادت بود. مدام پهبادهای آمریکا در بالای سر ایشان بود و ما هم همیشه برای سلامتی ایشان نذر می کردیم. این که ایشان توانست با خطرات بزرگی که در کمینش بود در آزادسازی عراق، سوریه و لبنان به سلامت مبارزه اش را ادامه بدهد، این را یک معجزه می دانستیم. ملت ایران بدانند ده ها قاسم سلیمانی دیگر به پا خواهند خواست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس