مصاحبه حاج قاسم - حمایت رهبری از حزب‌الله

حاج قاسم سلیمانی فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (13 دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش مشرق، سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.

وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

وی که پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

لشکر 41 ثارالله را باید جزو لشکرهای خط شکن سپاه در سال‌های دفاع مقدس نامید که نیروهای آن نقش بسزایی در عملیات‌های بزرگی مثل والفجر8، کربلای5 و... داشتند.

اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال 67 به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود.

وی به واسطه حضور مدر مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.

از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.

در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گام های دیگری بردارد.

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

اما این پایان ماجرا نبود. با توطئه جدید غرب و پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه‌النصرة در منطقه انجامید، قاسم سلیمانی ماموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود.

سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی 6 سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد.

در واقع باید این طور گفت که او و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتند، مانع سقوط دمشق و بغداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش بسزایی در همراه کردن روسیه و پوتین برای ورود به میدان نبرد سوریه داشت.

شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود ولی با شکست داعش و نقش آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

جای تردید نیست که این موضوع خلاف خواست آمریکا و اسرائیل است ولی با فرماندهی «قاسم سلیمانی» در عمق میدان و تشکیل بسیج مردمی در سوریه و عراق این موضوع به واقعیت بدل گشت و اتحادی از جنس پاسداران، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و... ایجاد کرد.

نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در مدیریت منطقه و مقابله با دشمنان، القابی چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» را از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، برای او به دنبال داشته است.

حضور موثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و  شکست این توطئه‌ صهیونیستی در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار بعنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (13 دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    13 4
    ان شالله انتقام خون این شهید والامقام ظهور امام زمان باشد
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    73 1
    بسم الله الرحمن ارحیم-مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا سوره احزاب آیه23. برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند. برای ایشان مرگ در بستر شایسته نبود و به پاداش مجاهدت های مخلصانه و آرزوی خود رسید. اکنون تنور جنگ محور مقاومت و خیر به فرماندهی ایران اسلامی علیه محور شر و جنایت به مسوولیت شیطان مجسم امریکا گرم شد. ان شا الله دارد ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک می شود. کاری که امریکا در شهادت ایشان و سردار ابومهدی مهندس انجام دادند عملیات انتحاری امریکا ناشی از یاس از سرنگونی نظام و از سر استیصال کامل بود و نقطه ای بزرگ است بر انهدام امریکا در منطقه و ان شاالله جهان. مردان خدا آماده باشند که هنگامه نبرد حسینی دیگریست و باید در پیرامون امام مسلمین حضرت آقا گرد آمد و به شدت مراقب حفظ ایشان و نیز انجام فرامین ایشان بود.و خداوند ناظر است و حامی ماست و شهادت افتخار ماست.
  • علیرضا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    10 1
    خدارحمتت کنه فرمانده
  • احمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    17 0
    خدایش بیامرزد مردان بزرگی چون ایشان نباید در رختخواب بمیرند آمریکا کینه ی این انسان الهی را در دل داشت و مظلومانه ایشان را به شهادت رساند اما سلیمای ها و ابومهدی های زیادی دارد این مملکت اگر بکشند ، سعادتمندند و اگر کشته شوند ، سعادتمندند آرزویشان شهادت است
  • احمد لطفی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    11 0
    شهادث این رادمرد سرافراز بسیجی را به مولایش امام زمان و رهبر و فرمانده کل قوا امام خامنهءی وهمه بسیجیان تبریک و تسلیت گفته و به آمریکا میگویم ایران پر از قاسم سلیمانی ها است وبداندملتی که شهادت دارد زیر بار ظلم نمیرود
  • سیدمحمدحسین IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    6 0
    سلام برای تو ای مرد خدا اخرش به ارزوت رسیدی سلام ما را به ارباب بی کفنمون برسن شهادت هنرمردان خداست
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    5 0
    فقط میگم سردارهنوز درقلب ماجاداری
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      5 0
      از خون گهربارش ، صدها میلیون سردار سلیمانی در دنیا روئیده خواهد شد
  • اسحاق رف IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    6 0
    قلب دوستدارانت شکست
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      4 0
      ایشان تا ابد در قلبهای شکسته ما جای دارد .
  • میثم IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 0
    شهادت مبارکت ای مرد بزرگ. به بالاترین درجه ایمان رسیدی. خوشا به حالت و وای بر حال ما. سلام ما را به تمام شهیدان برسان. امروز وقتی خبر شهادتت را دیدم تنم یخ زد چشمانم سیاهی رفت گریه کردم. جای تو در قلب و روح و ذهن ما حک شده، خیلی سخت است بدون تو. تنها شدیم خدایا به دادمان برس.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    6 0
    سر می خم سلامت، انشاالله اقامون زنده باشه مردان خدا نمیرند هرگز، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      10 0
      رهبر عزیز ما همه سردار سلیمانی و سرباز جان بر کف شمائیم.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    10 0
    یا حسین . یاحسین تسلیت تسلیت
  • حسن خسروی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    3 0
    درجواب شهادت سلیمانی حداقل کار قرق کردن یک ناو هواپیمابر امریکایی است
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    2 0
    آمریکایی ها با کمک عوامل خود ده روز مانده به اربعین جاده های کربلا را بسته بودند و از طریق عامل خود مقتدا صدر که دو بار به ایران آمد پیام فرستاده بودند که قصد دارند کربلا را تصرف کنند اما ایران تا زمان بمباران مقر حشد مرتب عوامل اغتشاشگر امریکایی را مردم و از ارتش می خواست که آنها را اسکورت کنند حتی مرجعیت عراق در بیانیه های خود آنها را معترضین معمولی معرفی نمود حالا می بینید عدم دشمن شناسی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    1 0
    بهترین زمان است این لانه جاسوسی آمریکا و عربستان برای همیشه بسته شود اگر هم بسته نشه با موشک کاتیوشا شخم زده بشه
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 0
    ان شاالله گور امریکایی ها وصهیونیست ها را در منطقه خواهیم کند وبرای نبرد بی امان آماده ایم تا شهادت را سردار محبوب ادامه خواهد داشت
  • علیرضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    حاج قاسم فرمانده ای بی نظیر ؛ شجاع ، فداکار ، بااخلاص، باتقوا بود. بی شک شهادت کمترین پاداش اوست که سالها بدنبالش بود. روحش شاد. یادش گرامی.
  • مسعود IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    سرداراسلام شهادتت مبارک.انالله اناالیه راجعون
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    جهان اسلام دادغدار شد . مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس