کد خبر 1025818
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
صنعت نفت

رییس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال از برنامه‌ریزی برای کمک به تیم‌های فوتبال تحت‌پوشش وزارت نفت که امسال با مشکلات جدی روبرو هستند خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالکاظم طالقانی اظهار کرد: فدراسیون همه تلاش خود را برای کمک به رشد و توسعه فوتبال در استان‌ها به کار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکلات پیش آمده برای تیم‌های تحت‌پوشش وزارت نفت گفت: وزارتخانه به دنبال این است که با کمک مبلغی به استان‌ها به این تیم‌ها کمک کند.
طالقانی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی توزیع این اعتبار افزود: قرار است که این امر از سوی دولت انجام و به استان‌ها کمک شود فدراسیون هم در جریان چگونگی توزیع نیست اما قرار است که با هدف کمک به این تیم‌ها مبالغی به استان‌ها اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید:

واکنش نفت به مذاکره استقلال با اسکوچیچ

تیم‌های وابسته به وزارت نفت که در گذشته معمولا کمتر با مشکلات مالی روبرو بودند در لیگ برتر امسال با وضعیت نامناسبی روبرو هستند.

صنعت نفت آبادان ،پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان سه باشگاه لیگ برتری هستند که تحت مالکیت وزارت نفت هستند.
البته در لیگ‌های پایین‌تر نیز تیم‌های دیگری که عمدتا در استان‌های نفت‌خیز کشورند از گذشته های دور در مالکیت این وزارتخانه بودند .

مشکلات مالی در این تیم ها به گونه‌ای است که چندی پیش سرمربی تیم پارس جنوبی استعفاء داد، همچنین زمزمه‌هایی در خصوص رفتن تارتار سرمربی موفق نفت مسجدسلیمان از این تیم نیز وجود دارد، نفت آبادان نیز اگر چه امسال درخشش خیره‌کننده‌ای داشته اما از نظر مالی مشکلات عدیده‌ای دارد.

گفتنی است نمایندگان مجلس امسال قانونی را تصویب کردند که براساس آن، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی نمی‌توانند اعتبار و کمک به تیم‌های حرفه‌ای ورزشی داشته باشند. با تصویب این قانون وزارت نفت نیز نتوانسته پولی به باشگاه‌های لیگ برتری پرداخت کند و از همین رو این سه تیم لیگ برتری با مشکلات زیادی در لیگ امسال روبرو شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس