عبدالمهدی

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، درباره حوادث اخیر در سفارت آمریکا در بغداد گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز ــ پنجشنبه ــ از تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق خبر داد.

پامپئو در این تماس تلفنی، حمله روز سه‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد را شدیداً محکوم و بر ضرورت پایبندی دولت عراق برای جلوگیری از حملات بیشتر به هیئت‌های دیپلماتیک آمریکایی در عراق تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن خواستار عراقی آزاد و مستقل است و آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» تلاش‌های خود را برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

این گفت‌وگوی تلفنی در شرایطی انجام شد که مایک پامپئو سفرش به اواکراین، روسیه سفید، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به‌دلیل حوادث اخیر برای سفارت آمریکا در بغداد به تأخیر انداخته است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد، پامپئو سفرش به اوکراین، روسیه سفید، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به زمان دیگری موکول کرده است تا امکان تمرکز بر اوضاع در عراق را داشته باشد.

این سخنگو اظهار داشت، این سفر به‌دلیل نیاز به حضور وزیر خارجه در واشنگتن برای ادامه پیگیری اوضاع در عراق و تضمین امنیت آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه، به تأخیر افتاده است.

پامپئو، سه‌شنبه به شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» اعلام کرده بود که سفرش به اوکراین به‌قوت خود باقی است.

از روز سه‌شنبه صدها معترض عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به‌آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای این سفارت برافراشتند.

طبق اعلام منابع الحشد الشعبی، در حمله هوایی روز یکشنبه جنگنده‌های آمریکایی به مواضع «گردان‌های حزب‌الله»، دست‌کم 28 مبارز شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس