عراق

یک رسانه آمریکایی در عین تلاش برای تکرار ادعاهای واهی ایالات متحده ضد ایران در عراق٬ به شکست دوباره آمریکا درمقابل ایران اعتراف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره مکس بوت روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست نوشت که اینکه سفارت آمریکا در بغداد را صرفا یک هیئت دیپلماتیک به شمار بیاوریم٬ بسیار کم است؛ مساحت سفارت آمریکا در عراق 42000 متر و تقریبا نزدیک به اندازه شهر واتیکان است. وی ادامه داد که این سفارت همچنین دارای خوابگاه های شخصی٬ سالن‌های غذاخوری٬ نیروگاه٬ آتش‌نشانی و همه امکانات لازم برای هزاران دیپلمات و پیمانکار حاضر در داخل آن با دیوارهای محکم است.

این روزنامه نگار آمریکایی اظهار داشتکه نکته غافل‌گیرکننده این است که صدها نفر از طرفداران گردان‌های حزب‌الله عراق٬ دیروز به صورت دسته‌جمعی به ساختمان سفارت آمریکا در عراق حمله کرده‌اند و این یادآور صحنه تسخیر سفارت آمریکا در ایران از سال 1979 تا 1981 بوده و معترضان درمقابل سفارت شعار مرگ بر آمریکا سر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تحصن مردم عراق مقابل سفارت آمریکا برای دومین روز متوالی

وی ادامه داد که این صحنه همچنین یادآور درگیری طولانی میان آمریکا و ایران بود که آمریکایی‌ها بار دیگر احساس حقارت و ضعف در برابر یک دشمن کوچکتر اما سرسخت‌تر را تجربه کردند. نویسنده واشنگتن‌پست خاطرنشان کرد که در طول 41 سال جنگ غیرنظامی میان آمریکا و ایران٬ ایالات متحده در حیرت مانده که چگونه پاسخ آن را بدهد.

این روزنامه‌نگار آمریکایی اشاره کرد که تنها پاسخ آمریکا به ایران از زمان جنگ نفتکش‌ها در دوره رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا٬ تصمیم باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای توافق هسته‌ای با ایران در 2015 بود؛ با این حال آمریکا هیچ‌کاری برای محدود کردن نفوذ منطقه‌ای ایران نتوانست انجام دهد و چه بسا با افزایش تحریم‌های اقتصادی٬ به این نفوذ تهران دامن زده است.

واشنگتن پست درحالی که سعی می‌کرد همان ادعاهای موهوم آمریکا مبنی بر اینکه اعتراضات مردم عراق در مقابل سفارت ایالات متحده در محکوم کردن تجاوز اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی در منطقه مرزی «القائم»٬ با سازماندهی ایران انجام‌شده را تکرار کند٬ به قدرت منطقه‌ای ایران و شکست دوباره آمریکا در برابر آن اعتراف کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 3
    دلمون را به تجمع مردم یک کشور مقابل سفارت کشور دیگری خوش کرده ایم. اگه عرضه هست، 3 ماه قیمت‌ها ثابت بمونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس