کد خبر 1025355
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
پیشرفت علمی

معاون تحقیقات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای علم و فناوری و درخشش ایران نتایج فعالیت‌ها و سیاست‌های دوران خدمت وزرا قبلی و به خصوص هاشمی گلپایگانی است.

به گزارش مشرق، رضا ملک زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم نکوداشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: در زمان خدمت استاد هاشمی گلپایگانی اتفاقات درخشانی در نظام آموزشی کشور افتاد که امروز بخشی از آن به عنوان دستاورد علمی از آن یاد می شود اکنون باید از تجربیات و اندوخته علمی این دانشمند ایرانی در پیشبرد فعالیت های علمی استفاده کرد. 

ببینید:

فیلم/ گزارش بی‌بی‌سی از موفقیت‌های بزرگ پزشکی ایران در جهان در سال ۲۰۱۹

وی افزود: در زمان وزارت این استاد در آموزش ابتدایی از ۴۷ هزار مدرسه به ۹۱ هزار مدرسه رسیدیم همچنین در تعداد دانشجو به ۲ هزار دانشجو رشد داشتیم که این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است البته اکنون خوشبختانه کشور ایران دارای ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه است و نزدیک به ۷۰هزار  هیات علمی داریم.

ملک زاده تصریح کرد: در حال حاضر کشور ایران در داشتن نیروی انسانی مهندس در دنیا رتبه سوم را دارد و همچنین در حوزه تعداد متخصص چشم پزشکی از ۵۰۰ عدد به ۳ هزار نفر رسیده ایم که در این رابطه اکنون ۴۰ هزار متخصص پزشکی در کشور وجود دارد که همه این افراد محصول دانشگاه‌های ما هستند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ ایران در تولید مقالات رتبه ۱۵را در دنیا و مقام نخست را در منطقه با داشتن ۶۲ هزار سند علمی داریم این در حالی است که  ۳۵۴ پژوهشگر یک درصد دنیا را داریم که ۱۵۳ نفر از این تعداد در رشته مهندسی هستند.

وی در پایان گفت: امروز متاسفانه نظام صنعتی کشور نتوانسته از مهندسان استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس