کد خبر 1025289
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

تفلیس نام خود را ازچشمه‌های زیاد آبگرم خود گرفته است. این شهر از قرن پنجم میلادی که توسط امپراتوری ایبری در بین کوه قفقاز و دریای سیاه و در اطراف رودخانه متکواری تاسیس شد، اگر چه در بیشتر تاریخ روی آرامش به خود ندید اما با سربلندی بر تمام این ناآرامی‌ها غلبه کرده و یادگارهای زیبای تاریخی آن‌ها را بر تنش حفظ کرد. سفر به تفلیس مروری بر خاطرات این شهر از دوران‌های اوج و افول خود و مهمانان بیگانه آن است، هر چند هزینه‌های این سفر گاه گران تمام می‌شود، اما می‌توان با کاهش هزینه‌های سفر در خرید تور ارزان تفلیس گرجستان آن را به سفری اقتصادی تبدیل کرد.

به خاطر داشته باشید که لازمه سفر و جهانگردی، ثروتمند بودن نیست، بلکه مدیریت صحیح هزینه‌ها با توجه به بودجه است. کنترل هزینه رزرو هتل در تفلیس نیز، به مدیریت هزینه‌ها بر می‌گردد. گاهی برای پایینتر آوردن هزینه سفر، حتی لازم نیست که رزرو هتل در تفلیس گرجستان را انجام دهید، گزینه‌های دیگری نیز برای اقامت وجود دارد که همراه با نکات رزرو هتل تفلیس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

هاستل، ارزان اما بی کیفیت!

هاستل‌ها گزینه اصلی بسیاری از گردشگران حرفه‌ای هستند، چون هزینه اقامت در آن‌ها به قدری پایین است که یقینا پول بیشتری را برای خرج در سفر فعلی و یا سفر آینده برای شما باقی خواهد گذاشت. در تفلیس نیز هاستل‌ها وجود دارند. پس اگر شما هم از دسته افرادی هستید که سر جایتان در سفر بند نمی‌شوید و به مکان‌های مختلف برای تفریح و بازدید از اماکن تاریخی و سایت‌های طبیعی می‌روید، هاستل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، زیرا نیازی به رزرو هاستل در تفلیس و استفاده از امکانات آن ندارید. شما تنها جای خواب امنی را نیاز دارید که بتوانید شب را در آرامش آن به صبح برسانید.

مهمترین نکته‌ای که در مورد هاستل‌ها باید بدانید این است که تخت‌های آن اصلا تمیز نیستند، پس به همراه بردن ملحفه تمیز به تعداد لازم و خشکشویی روزانه این ملحفه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین از دیگر مشکلات هاستل‌ها نبود فضای خصوصی است و اگر هم وجود داشته باشد، آنقدر که فکر می‌کنید خصوصی نیست.

اجاره آپارتمان با دوستان و خانواده

اگر از آن دسته افرادی هستید که با دوستان خود و یا چند خانواده‌ای سفر می‌کنید، اجاره آپارتمانی در قلب تفلیس که به مراکز گردشگری و یا ایستگاه مترو و اتوبوس نزدیک باشد، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا هزینه‌های اجاره و خوراک بین شما و همراهانتان تقسیم خواهد شد و همه می‌توانید در یک آپارتمان شیک و مدرن در کنار هم از سفر لذت ببرید. البته آپارتمان‌ها هم دردسرهای خود را دارند، مثلا در آپارتمان‌ها خبری از غذا نیست و خودتان باید آن را سرو کنید و یا نظافت آپارتمان به عهده شما خواهد بود.

از طرفی به علت اینکه سایت‌های کمی در ایران به اجاره آنلاین آپارتمان‌ها در تفلیس می‌پردازند و از نشان‌های معتبر تجارت الکترونیکی ایران در اکثر آن‌ها (و یا شاید در همه آن‌ها) خبری نیست. ممکن است یا پول شما از بین برود یا بعد از رسیدن به تفلیس و مقایسه قیمت‌ها متوجه شوید که چه اشتباهی انجام داده‌اید و یا حتی اگر در خود تفلیس اجاره را انجام دهید و به قیمت‌ها آشنا نباشید، ممکن است خانه را گرانتر از چیزی که هست، به شما اجاره دهند.

رزرو هتل در تفلیس گرجستان، بایدها و نبایدها

برای رزرو هتل از علی بابا عجله نکنید و تمام قیمت‌های هتل‌ها را قبل از اقدام به سفر مطالعه کرده و با دقت امکانات آن‌ها را مقایسه کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه ارزانترین هتل لزوما بهترین هتل برای شما نیست. زیرا ممکن است سرویس بد هتل یا دوری آن از مراکز گردشگری و حمل و نقل عمومی شما را دچار مشکل کند و هزینه‌های روحی، روانی و مالی را به شما تحمیل کرده و باعث آزار شما شود. مهمترین کارهایی که باید قبل از رزرو هتل تفلیس برای کاهش هزینه اقامت انجام دهید عبارت است از:

1. زمان رزرو هتل را به نحوی انتخاب کنید که در زمان پرتردد مسافرین به این شهر نباشد.

2. موقعیت جغرافیایی هتل شما باید به ایستگاه مترو و یا وسایل نقلیه عمومی نزدیک باشد.

3. وجود استخر، سونا، جکوزی واقعا ضروری نیست، به خاطر امکاناتی از این قبیل هزینه خود را چند برابر نکنید.

4. هتلی را انتخاب کنید که امتیاز خوبی را از سایت‌های معتبر خارجی مثل تریپ ادوایزر گرفته باشد، چون به احتمال بسیار زیاد، اقامت خوبی در آن خواهید داشت.

5. هتلی را انتخاب کنید که در سایت‌های معتبری مثل مورد بالا و یا آگودا تمیزی اتاق‌های آن و رفتار خوب پرسنل ذکر شده باشد.

6. هتل مکانی برای استراحت شما است، پس بهتر است هتلی را انتخاب کنید که علاوه بر راحت بودن، در همسایگی محله‌ای آرام و خلوت واقع شده و یا دیوارها و پنجره‌های آن عایق صدا باشد.

7. مهمترین نکته برای بسیاری از گردشگران رزرو هتل در تفلیس گرجستان از سایت علی بابا نزدیک بودن به شهر قدیمی است. زیرا دسترسی خوبی را به سایر نقاط شهر از طریقه وسایل نقلیه عمومی خواهید داشت.

8. اگر برای رزرو هتل تفلیس چند ماه زودتر از سفر اقدام کنید، در صورت کنسلی به موقع هزینه کاملا به شما برگشت داده خواهد شد و احتمالا از تخفیف هتل نیز استفاده خواهید کرد. پس بهتر است رزرو خود را هر چه زودتر و یا همین حالا انجام دهید.

** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس