کد خبر 1025181
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
‌

وزیر خارجه ایران که در پکن به سر می‌برد ابراز امیدواری کرد که شاهد تحولاتی در مشارکت راهبردی ایران و چین در سال 2020 باشیم.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منظور رایزنی با همتای چینی در پکن به سر می‌برد، امروز (دوشنبه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین به زبان چینی نوشت: «بسیار خرسندم که آخرین روز از سال ۲۰۱۹ را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال اولین روز ۲۰۲۰ در پکن می‌روم.»

« امیدوارم که در سال ۲۰۲۰ تحولات پایداری در زمینه شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین صورت گیرد و برای دوستان چینی‌ام سال نویی شاد و سال فرخنده موش را آرزومندم.»

سفر ظریف به پکن سومین سفر او در سال جاری شمسی است. او اردیبهشت ماه و همچنین شهریور ماه 1398 به پکن سفر و با وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرده بود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران دیروز (دوشنبه) نیز در مسکو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات برجام و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه تحولات سوریه، عراق و افغانستان به گفتگو پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس