کد خبر 1025129
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
ماهواره

آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: ماهواره Tsubame این کشور در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به «کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار» شناخته شده است.

به گزارش مشرق، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: ماهواره Tsubame این کشور که به دلیل قابلیت های بسیار کم در مدار بودن شهرت دارد، در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به «کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار» شناخته شده است.

مأموریت ماهواره TSUBAME آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن آزمایش امکان قرار دادن ماهواره‌ها در ارتفاعات بسیار کم یعنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری از سطح زمین بود تا از آن‌ فاصله بتوانند تصاویری با وضوح بالا ثبت کنند. 

بیشتر بخوانید:

پرتاب ماهواره با راکت سنگین چینی

آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) تأیید کرد: به عنوان بخشی از مأموریت آزمایشی خود، Tsubame، از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ تا اول اکتبر ۲۰۱۹، در ارتفاع مداری ۱۶۷.۴ کیلومتری پرواز کرد.

این مقایسه با محدوده ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری است که معمولاً ماهواره های مشاهده زمین به طور منظم فعالیت می‌کنند.

JAXA توضیح داد که مدار بسیار پایین ماهواره‌ای این دوربین را قادر به گرفتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد سطح زمین می‌کند.

آژانس فضایی ژاپن همچنین گفت: موادی که برای اطمینان از Tsubame قادر به تحمل قرار گرفتن در معرض اکسیژن اتمی برای مدت طولانی است، می تواند به آینده فناوری ماهواره کمک کند.

ماسانوری ساساکی، مدیر پروژه ماهواره فوق العاده کم ارتفاع در این سازمان فضایی در پایان خاطرنشان کرد: «من می‌خواهم از این دستاورد در راستای آینده علمی و فناوری استفاده و در کمک به حل هرچه بیشتر مسائل اجتماعی کمک کنم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس