ارتش سوريه.jpg

مذاکرات مسکو و آنکارا برای گروهک‌های تروریستی یک تنفس مصنوعی بود و باعث شد آنان حملات سنگینی را علیه نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب ترتیب دهند.

سرویس جهان مشرق، از مناطق جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، سرعت پیشروی و پیروزی های نیروهای ارتش سوریه پس از یک هفته عملیات طوفانی و به دست آوردن نتایج چشمگیر کند شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، مذاکرات روسیه و ترکیه برای برقراری یک آتش بس موقت یکی از عوامل اصلی محسوب می شود که باعث شده نیروهای سوری تا حدود زیادی از حالت تهاجمی خارج شوند و در موقعیت تدافعی قرار گیرند.

تلاش های گسترده آنکارا برای برقراری آتش بس باعث شده گروهک های تروریستی از شکست های سنگین در امان باقی بمانند و فرصت تنفس را به دست آورند و همین مسئله توان هجومی نیروهای ارتش سوریه را کاسته است.

به گفته منابع میدانی، مذاکرات مسکو  و آنکارا سبب شد، گروهک های تروریستی از شوک اولیه خارج شوند و قدرت خود را تا حدودی بازیایی کنند و حتی حملاتی را علیه نیروهای سوری برای اشغال دوباره مناطق از دست رفته انجام دهند.

به گزارش مشرق، عناصر گروهک های تروریستی عصر روز گذشته (شنبه هفتم دی ماه) حملات سنگینی را از حومه شرقی و جنوب شرقی شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق، به جزئیات حملات تروریست ها اشاره کرد و افزود: عناصر تروریستی در محور نخست از حومه شهرک «تلمنس» حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک «جرجناز» آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها حملات را در محور دوم از محور شهرک های «کفرباسین و بابولین» علیه نیروهای ارتش سوریه در شهرک «التح» شروع کردند، گفت: حملات با ارسال خودروهای انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری کلید خورد.

وی تصریح کرد: در محور نخست نیروهای ارتش سوریه (نیروهای ویژه گروه ۲۵ ارتش) مستقر در محور شهرک «جرجناز» موفق شدند خودروی انتحاری را قبل ار رسیدن به مواضع هدف قرار دهند و منهدم کنند.

این منبع میدانی از انهدام دو خودروی انتحاری دیگر گروهک های تروریستی در محور غربی شهرک «التح» خبر داد گفت: نیروهای سوری در این محور نیز موفق شدند خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به هدف تعیین شده هدف قرارد هند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین توانستند حملات عناصر گروهک های تروریستی را در محور شهرک «جرجناز و التح» به طور کامل دفع کنند و عملیات آنان را با شکست مواجه کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در این دو محور به هللاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان  وارد آمد.

به گفته منابع میدانی، با ناکامی گروهک های تروریستی برای رسیدن به شهرک های «جرجناز و التح» نیروهای سوری ابتکار عمل را در این دو محور در دست گرفتند اما بخش هایی از مزارع غربی این دو شهرک از طرفین خالی شده است.

عناصر تروریستی در محور نخست در تلاش بودند شهرک «جرجناز» را  دوباره به اشغال دربیاورند تا نیروهای ارتش سوریه از شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» دور شوند و همچنین خود را به نزدیکی شهرک «صرمان» و ایستگاه مراقبتی نیروهای ارتش ترکیه برسانند.

به گزارش مشرق، تروریست ها در محور دوم نیز درصدد بودند با اشغال شهرک «التح»، امنیت شهرک های «تفانه، کفرباسین و بابولین» را تامین و خود را به شهرک های «حبه و معیصرونه» برسانند که ناکام ماندند و با شکست روبه رو شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    25 16
    هر وقت تروريستها در خطر بودند تركيه با همكاري روسها توطئه كرد و نميدانم روسها چرا خيانت ميكنند و عليه متحدان خود اقدام ميكنند. اين خيانت نشان از خباثت ايشان دارد. تركها و شخص اردوغان در ويراني سوريه نقش بازري داشته و بايد بعنوان جنايت كار محاكمه شود و روسه بعلت خيانت بايد پاسخگو باشد. لعنت بر هر دو كه هرچه ايران آسيب ديده از اعتماد به اين دلال ها بوده است.
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    20 3
    معلوم هست روسیه چند چهره بازی می کند ؟!
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      10 0
      بیچاره شرق پرستانی که دل به کمونیستها خوش کردن
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    9 7
    ایران خودش اگر سوخو های روسیه را مهندسی معکوس می کرد و جنگنده میساخت الان حملات ادامه پیدا می کرد . سوریه به سوخوهای بیشتری نیاز داره
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    11 8
    سوریه باید عملیات را از سر بگیرد من نمی فهمم این مذاکرات مسخره یعنی چی ؟ ترکیه مثلما نمی خاهد اشغالگری را پایان دهد چرا سوریه گوش به حرف روسیه دارد
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    12 8
    نباید فریب ترکیه را بخورند کار را یکبار برای همیشه یکسره کنند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    12 8
    رجب باز هم پوتین را جادو کرد ،یک هفته دیگه ارتش سوریه جنگ را ادامه میداد از دروازه های ادلب هم گذر میکرد و کار تروریست های رجب وامریکا به پایان می رسید ،لعنت به هر چه ابر قدرت هست چه شرقیش چه غربیش
  • مهرناز IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    14 3
    پوتین در برابر امریکا خیلی محتاطانه رفتار می کند " نمی خواهد مستقیما درمقابل ترامپ قرارگیرد " این خواست ترامپ بود " تا عملیات سوریه به سمت ادلب متوقف شود.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    9 20
    پرچم جدید داعش دیده اید ، اانگار پرچم ترکیه با شعار لا اله الا الله و محمد رسول ببینید . اگر تصور کنید که ترکیه به تنهائی و بدون هیچ کمکی دستاوردی در حوزه های صنعت و نظامی و غیره پیشرفت داشته . مقداری سخت باور است همچون اعمالی که در منطقه انجام میدهد که شک برانگیز است مانند حمایت همه جانبه از گروههای مخالف بشار اسد که اکنون در ادلب و نوار کردستان سوریه در حال جنگ با نیروهای سوریه میباشند ..
  • مهدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    14 11
    واقعا از بشار اسد تعجب میکنم که از پوتین اینقدر حساب میبره!!! آقا جان یه کم قاطع تر و محکمتر باش! پوتین دنبال منافع خودش و فروش جنگنده هاش و... هست!
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      6 0
      پوتین نبود که اسد سالها پیش فرار کرده بود
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      3 2
      نزن این ۸رفو چوتین دنبال منافع جهان اسلامه و در حال مقدمه چینی برای ظهوره.تو هم یک منافق از آلبانی بیشتر نیستی.عمو پوتین خط قرمز ما جهادی هاست.
  • عبادی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 3
    تمامی خونهای نابحقی که درسوریه وعراق تابه امروز ریخته شده بخاطر خودفروشی اردوغان بوده تمامی داعشیهای آموزش دیده ازطریق مرزهای ترکیه واردسوریه شده تمامی سرمایه گذاریهای عربهای مزدور ازعربستان وامارات وقطر ازطریق کشور خودفروش ترکیه انجامیافته تمامی جنگ افزار وتدارکات ازطریق ترکیه تامین گردیده وشبانه روز نفت روسیه راغارت میکنند واکثر کارخانجاتی که درنزدیکی مرزهای ترکیه بوده دولت ترکیه همه آنهارابه تاراج برده والان که نیروهای سوریه دارن باتمام قوا میخواهن از ادلب بیرون بریزند بازبادلالی اردوغان جلوی پیروزیهای ارتش سوریه رادست به دامن روسها میشوند چرابخاطر اینکه شیطان هنوز برنامهای دیگری رادارد تاآنها رااجرای نکند دست بردارنیست
  • الاکراد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 9
    امریکا و روسیه سر و ته یه کرباسن . سوریه باید به کمک حامیان واقعیش هر چه سریع تر ادلب و از تروریستای اردوغان پاک کنه ان شاء اله بعدش آزاد سازی عفرین و سریکانی و برقراری صلح و امینت در سوریه
  • حق IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    3 0
    تا اینجاش هم زور نیروهای ایران و نیروی هوایی روسیه بود والا بشار اسد با یک حمله یک گروهک تا حالا پریده بود.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    الان این روسیه است که در سوریه قواعد بازی را تعیین میکند نه ایران.این واقعیت تلخ را باید بپذیرید.
  • مجید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    در سوریه کلی شهید دادیم وکلی هزینه کردیم ولی نفت وگازشو کشورهای دیگه دارن غارت می کنن با کمترین تلفات، اگه بعد از انقلاب از نخبگان حمایت می شد و جلوی مهاجرتشون گرفته می شد الان ایران در منطقه بزرگترین قدرت و تصمیم گیرنده اصلی بود
  • آزاد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    خیالبافی این ملت را از پای در می آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس