کد خبر 1024106
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
هواشناسی| بارش برف و باران در نوار غربی/ آغاز بارش‌ها در نیمه شرقی از سه شنبه

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، خراسان شمالی،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال خلیج فارس و بخشهایی از غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده که بارندگی در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر به‌صورت برف است.

فردا و پس‌فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر احتمال بارش پراکنده وجود دارد. از اواخر وقت دوشنبه از سمت شمال‌غرب افزایش ابر و در مناطق جنوبی آذربایجان غربی و شرقی بارندگی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این سامانه روز سه‌شنبه بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد. از بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از نیمه غربی کشور عبور کرده و در شمال‌شرق، شرق سواحل خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال خواهد بود و به‌تدریج روز چهارشنبه از شمال‌شرق خارج می‌شود.

بر اساس اطلاعات هواشناسی آسمان امروز تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و احتمال بارش در پایتخت 4 درصد است. سرعت باد امروز در تهران بین 15 تا 22 کیلومتر بر ساعت است که باعث می‌شود از میزان آلاینده‌های هوا کاسته شود.

امشب سرعت وزش باد در تهران بین 9 تا 13 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین پایتخت روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه آفتابی تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس