کد خبر 102383
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲

محققان با بازسازي فسيل پنگوئن ماقبل تاريخ دريافته‌اند، اين حيوان بزرگ‌تر از پنگوئن‌هاي امپراتور فعلي بوده است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ايسنا، اسكلت نسبتا كاملي از پنگوئن Kairuku در سال 1977 ميلادي بدست آمده بود و حدود دو ماه قبل نيز استخوان‌هاي جديدي از اين گونه توسط محققان دانشگاه كارولينا كشف و با استفاده از دو اسكلت جدا گانه و اسكلت يك شاه پنگوئن مدرن به عنوان راهنما، بازسازي اسكلت پنگوئن ماقبل تاريخ امكانپذير شد.



محققان با بازسازي اسكلت‌هاي به جا مانده از يك گونه پنگوئن ماقبل تاريخ دريافتند كه بدن اين حيوانات هيچ شباهتي با گونه‌هاي شناخته شده پنگوئن ها ندارد.

به گفته «دانيل كسپكا» محقق ديرينه‌شناسي دانشگاه كاروليناي شمالي، اين پنگوئن ماقبل تاريخ از گروه Kairuku در مقايسه با ساير پنگوئن ها، داراي پوستي براق‌تر و بدني باريك‌تر، باله‌هايي بلندتر و منقاري باريك و بلند بوده است.



اين پنگوئن با قد 1.21 متر حدودا 30 سانتي متر، بلندتر از پنگوئن امپراتور به عنوان بلند قامت‌ترين پنگوئن امروزي است.

پنگوئن Kairuku بومي نيوزيلند در 25 ميليون سال قبل مي‌زيسته است. پيش از اين تصور مي‌شد كه تنها يك يا دو گونه پنگوئن در منطقه نيوزيلند ساكن بوده‌اند كه يافته‌هاي جديد حضور پنج گونه از اين حيوانات را در منطقه نشان مي‌دهد. در دوره اليگوسن و در دوره زندگي پنگوئن Kairuku بخش زيادي از نيوزيلند در زير آب قرار داشت.



نتايج بازسازي اسكلت پنگوئن 25 ميليون ساله بزودي در مجله فسيل شناسي مهره داران (Vertebrate Paleontology) منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس