کد خبر 1023815
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
ذوالنور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری مانور سه کشور ایران، روسیه و چین اقدام بسیار هراس آوری برای آمرکایی‌ها و غربی‌ها است که سعی در ایجاد ائتلاف نطامی علیه جمهوری اسلامی دارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به اهمیت رزمایش مشترک جمهوری ایران، روسیه و چین اظهار داشت: آمریکایی‌ها سعی در انزوای همه جانبه جمهوری اسلامی در دنیا داشتند اما با حول و قوه الهی تیر آنها به سنگ خورده و اهداف شوم آنها محقق نشد.

وی افزود: یک نمونه از اقدامات آمریکایی‌ها تلاش دیپلماتیک نظامی علیه ما بود که سعی کردند ائتلافی در منطقه راه بیندازند که هدف این ائتلاف محدود سازی و ایجاد مشکل و ناامنی برای جمهوری اسلامی بود اما موفق نشدند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: یکی از ابعاد مهم در شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایجاد ائتلاف نظامی در منطقه بود که امروز ما می‌بینیم آنها در تحقق اهداف شوم خود ناکام ماندند.

ذوالنور در ادامه با بیان اینکه امروز ائتلاف‌های متعدد نظامی در منطقه و خارج از منطقه دوجانبه و چندجانبه را با جمهوری اسلامی شاهد هستیم،‌گفت: ما ظرف چندسال گذشته تشکیل ائتلاف‌های متعددی را شاهد بودیم که در حال حاضر بالای 10 ائتلاف داریم و در یک تلاش دیپلماتیک،‌ دیپلماسی نظامی ما موفق عمل کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حدود 12 کشور در منطقه و دنیا، کمیسیون مشترک نظامی ایجاد کردیم که ریاست این کمیسیون گاهی با کشور ما و گاهی با کشورهای مقابل است و ضمن آن ائتلاف‌های دوگانه و چندجانبه ایجاد کردیم که در تضمین امنیت منطقه و کمک به آن بسیار موثر بوده و راه ورود آمریکایی‌ها و غربی‌ها را به منطقه تنگ‌تر و میدان عمل آنها را محدودتر می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر اهمیت رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین تصریح کرد: برگزاری مانور سه کشور ایران، روسیه و چین اقدام بسیار هراس آوری برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها است که سعی در ایجاد ائتلاف نظامی علیه جمهوری اسلامی دارند.

ذوالنور بر همین اساس افزود: هم چین  و هم روسیه تقریبا با استعداد خوبی در این رزمایش شرکت کردند و ناوهای پیشرفته و ناوشکن‌های کلاس بالایی را در این عملیات رزمایشی شرکت می‌دهند و جمهوری اسلامی هم با استعداد خوبی در این رزمایش شرکت‌ می‌کند که این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در انزوا نیست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به راحتی تهدید نمی‌شود و می‌تواند برای گام‌های بزرگ نظامی در منطقه محوریت پیدا کند؛‌از آن طرف نشان می‌دهد دیپلماسی نظامی آمریکا در منطقه ناکام مانده و به جایی نرسید و یقینا روز به روز هم تضعیف خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: این رزمایش بیان‌گر این است که در ایجاد پیمان‌ها دو جانبه و چندجانبه نظامی و ائتلاف‌های نظامی در منطقه موفقیت‌ کسب می‌کنیم و این می‌تواند در امنیت منطقه و کمک به حفظ امنیت کشورهای منطقه بسیار موثر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس