نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی در مصلای تهران برگزار می‌شود

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: جریان فتنه ۸۸ از بین نرفت و به‌دنبال فرصتی هستند که ملت ایران را برای همیشه از پیشرفت باز بدارند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز(6دی) در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه انسان در زندگی با خطراتی مواجه می‌شود که پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: خطرات زندگی، خطرات سیاسی، بیماری‌ها و بلاها انسان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شریعتمداری: ۹ دی ایستگاه پایان فتنه آمریکایی، اسرائیلی بود

وی افزود: انسان قبل از وقوع حادثه به یک پناهگاه نیاز دارد. دریای زندگی پر از امواج بلا است و بلاهایی هست که ما فکرش را نمی‌کنیم. شخصی تا دیروز قائم مقام، وزیر یا مدیرکل بوده اما امروز در زندان است و مشکل پیدا کرده و سراغش را باید در زندان‌ها گرفت. این نوع بلاهای مالی، عِرضی، آبرویی، آخرتی و پیش‌بینی نشده در کمین است و انسان را شکار می‌کند. اگر می‌خواهیم گرفتار این بلاها نشویم، وجود مقدس امام علی می‌فرماید به سنگر دعا پناه ببرید و به سنگر نیایش پناهنده شوید و دست استغاثه به بارگاه کسی بلند کنید که از آینده شما و موج خطرها آگاهی دارد و مطلع است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه خودتان را به خدا بسپارید و دست گدایی را به درگاه خدا بلند کنید و دامن رحمت خدا را رها نکنید، اظهار داشت: دعا راه دفع ضرر محتملی است که ما خبر نداریم. در زمینه منافع محتمل نیز همین است. هیچ‌کس آن زمانی که حر بن یزید ریاحی راه را بر امام حسین بست پیش‌بینی نمی‌کرد که فردا قربانی مقبول حضرت شود. هم منافع را باید از خزائن الهی گرفت و هم دفع بلا را از درگاه خداوند گرفت. بدانید که ما محتاجیم و هر لحظه در معرض خطر هستیم. آنی که خداوند عنایتش را از ما بردارد ساقط می‌شویم.

آیت‌الله صدیقی در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه روز 9 دی اسلام را نجات داد و پیروزی خون بر شمشیر و ایمان بر خشونت را به ثبت رساند و نقطه عطفی در تاریخ بشریت شد، گفت: هشت ماه بود شیطان بزرگ که دشمن درجه یک بشریت است، اذنابش که کشورهای بی‌وفا و دروغگو بودند و غده سرطانی اسرائیل دست به دست هم داده بودند و پایان نظام اسلامی را به دست کسانی که هرچه داشتند سر سفره شهدا و با اعتبار امام و ولایت به‌دست آورده بودند پیش‌بینی کرده بودند. این از عبرت‌های بزرگ تاریخ است که این افراد آتش فتنه را با اربابان خارجی‌شان روشن کرده بودند و برای براندازی نظام از هیچ چیز کوتاهی نکردند. 

وی افزود: از همه ابزارهای داخلی و خارجی برای بهم ریختن نظام استفاده کردند اما سکاندار کشتی انقلاب و این رهبر حکیم و الهی که پرودگار عظیم‌الشان به او سعه صدر، عاطفه و نظر بلندی دادند، حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند. طی هشت ماه مخالفان را به حضور پذیرفتند. نمایندگان سران فتنه به محضر ایشان شرفیاب شدند و هرکس که شبهه داشت در محضر نائب امام زمان ارائه داد. شب و روز مردم تهران آسایش نداشتند و بازار در ابهام وحشتناکی به سر می‌برد. منابع و مجازی اقتصادی در ناامنی نمی‌توانستند کارهایشان را انجام دهند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: سلاحی که در این جبهه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و صهیونیست‌ها و اذنابشان را رسوا کرد و نقشه‌های طولانی‌مدت‌شان را نقش بر آب کرد، معجزه حضور ایمان، وفاداری و بصیرت و میثاق با نائب امام زمان و تجدید بیعت با مرجع و رهبر و زعیم‌مان بود. این حضور بی‌بدیل مردم تجلی خون امام حسین بود که در عاشورای آن سال به حضرتش جسارت شد. مردم خون امام حسبن را در رگ‌های خود احساس کردند و در یک حرکت خودجوش کاری کردند که زمینه‌ای برای سران فتنه و فتنه‌گران باقی نماند. 

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: ما برای این نعمت بزرگ که دلهای مردم ما وابسته به اراده الهی است و کانون عشق به اهل‌بیت است و همیشه در حساس‌ترین نقطه فرصت‌شناس‌اند و به‌موقع به جبهه می‌آیند خدا را سپاس می‌گوییم.

وی با بیان اینکه افرادی که پرچم فتنه به دست گرفته بودند پرچم از آنها گرفته شد اما جریان فتنه 88 از بین نرفت و به‌دنبال فرصتی هستند که ملت ایران را برای همیشه از پیشرفت باز بدارند، گفت: جریان برجام یکی از این مسائلی بود که در حلقه فتنه‌ها پیش‌بینی شده بود.  FATF هم یکی از این حلقه‌هایی است که بر آن اصرار می‌شود. 

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه با برجام سفره مردم کوچک‌تر شد و شاهد سیر صعودی قیمت‌ها بودیم با اشاره به مسئله سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: اصل قصه مسئله هدفمندی بود اما متاسفانه در اثر عدم توجیه و عدم شناخت درست از ملت روشنگری نکردند، نخبگان را توجیه کردند و به مراجع تقلید اساس قضیه را نگفتند و مردم را شوک عجیب مواجه کردند.

آیت‌الله صدیقی افزود: مردمی که در شرایط سختی هستند و دچار عدم ثبات در بازار و پایین آمدن اعتبار پول ملی بودند، یک مرتبه با یک حرکت ناگهانی مواجه شدند اما تا دیدند صدای امام عصر از حلقوم نائبش بیرون آمد که مردم صف خود را از صف اراذل جدا کنند، این کار را کردند.  ملت ما همیشه در امتحانات سخت یاور دین بودند و نگذاشتند به امنیت آسیب وارد شود و همیشه به‌عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب چهل سال از این انقلاب پاسداری کردند. 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بودجه 98 را مبتلا به آسیب هایی می‌دیدند و خواستار اصلاح بودجه شدند، گفت: دولت و مجلس اهتمامی بر آن  نداشتند و بودجه 99 ادامه همان بودجه 98 است. در این مرحله باید اقتصاد مقاومتی محور طرح بودجه باشد که این کار نشد. 75 درصد بودجه عمومی را شرکت‌های دولتی که معلوم نیست چقدر مالیات می‌دهند و زیان‌دهی قابل ملاحظه‌ای دارند به خود اختصاص می‌دهند و بودجه نظامی و امینی، بودجه آموزش و پرورش و بودجه دهک‌های ضعیف‌ آنطور که انتظار است پیش‌بینی نشده است و امیدواریم مجلس در روزهای‌آینده فکری برای این کار بکند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • هادی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 0
    چه فایده داره کی عمل میکنه فقد حرف میزنن
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 24
    آیا زمان تمام شدن مدارا با اصلاح طلبان ( دشمنان وجودی ایران ) فرا نرسیده؟؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 17
    کاربر ۱۴/۰۷مداراکردن با اشرار طلبان باید هم تمام شود اینها خطرناکتر از دشمن خارجی هستند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 7
    منافقین بدتر از کفار هستند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 24
    درحالی بسیاری از فتنه گران ۸۸ دربدنه دولت حضور دارند انتظار دارید فتنه از بین برود
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    نظام قطعا در زمینه FATF نرمش قهرمانانه خواهد کرد
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    مربوط به اون قسمت که آقای صدیقی فرمودند فتنه گران 88 دنبال فتنه در فرصت مناسب هستند . البته حرف درستی میزنند من در میانشان دیدم که زندان رفته ها و محروم شده هاشان با تاسیس دفاتر و موسسات صوری و تشکیل جلسات مختلف کادر سازی کرده و با تقسیم وظائف جذب سمپات داشته اند و جا برای تجمّع همفکرانشان تدارک دیدند و ..... . اینها نفرتی میپراکنند که حساب ندارد و اگر بیدار نباشیم در خواب عمیق همه را نابود میکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس