کد خبر 1023646
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
برهم صالح - کراپ‌شده

رئیس جمهور عراق در پیامی مکتوب به پارلمان، با بیان اینکه در خصوص معرفی «فراکسیون اکثریت» جهت تعیین نامزد نخست‌وزیری، چند نامه متناقض به دستش رسیده، اعلام کرد که استعفایش را تقدیم پارلمان می‌کند.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه) در نامه‌ای به پارلمان، استعفای خود را تقدیم کرد تا نمایندگان این کشور در خصوص وضع فعلی تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید:

المیادین از استعفای رئیس جمهور عراق خبر داد

به گزارش رسانه‌های عراقی، صالح در پیام مکتوبی که برای پارلمان فرستاده اعلام کرده، استعفای خود را در اختیار پارلمان قرار می‌دهد چرا که او در خصوص معرفی «فراکسیون اکثریت» چند نامه متناقض دریافت کرده است.

صالح وضعیت فعلی عراق را در سایه اعتراض مردم و استعفای دولت، «شرایط تاریخی حساس» توصیف و تأکید کرده که در مدت اخیر «درباره ویژگی‌های نخست‌وزیر [آینده]، سلسله رایزنی‌هایی با احزاب سیاسی و پارلمان» انجام داده و ۱۷۴ نماینده در نامه‌ای این ویژگی‌ها را تعیین کرده‌اند.

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه در خصوص معرفی فراکسیون اکثریت، چند نامه متناقض به دست ریاست جمهوری رسیده است، توضیح داد که پارلمان در تاریخ شانزدهم دسامبر ۲۰۱۹ نامه‌ای فرستاد و در آن به شانزده ائتلاف شکل‌گرفته در اولین جلسه پارلمان اشاره کرد و گفت که بر همان اساس عادل عبدالمهدی برای تشکیل دولت معرفی شد. قبل از این نامه، نامه‌ای دیگر در تاریخ ۲۳ سپتامبر به صورت دستی ارسال شده بود که در آن آمده، فراکسیون البناء، فراکسیون اکثریت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس