حماس

سخنگوی جنبش فلسطینی فتح ضمن اتهام‌زنی به حماس اعلام کرد، تنها در صورتی فرمان ریاستی برای انتخابات صادر می‌شود که قدس مستثنی نباشد.

به گزارش مشرق، «اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فلسطینی «فتح» اعلام کرد، برگزاری انتخابات بدون قدس به معنای سقوط در قرارداد صهیونیستی-آمریکا و اذعان به «تصمیم‌های باطل» است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، القواسمی امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، «مسأله قدس یک بازی یا پرونده قابل تأویل و تفسیر حزبی نیست بلکه یک قضیه ملی مقدس است که به باج‌خواهی چه از سوی دوست و چه از سوی دشمن تن نمی‌دهد».

بیشتر بخوانید:

معامله قرن؛ ۱۱ درصد برای فلسطینی‌ها!

وی ادامه داد، صدور فرمان ریاستی انتخابات بدون برداشتن موانع اسرائیلی مانند سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۵ و۲۰۰۶، به معنای سُر خوردن به سمت انتخابات بدون قدس است.

القواسمی در ادامه اظهاراتی علیه حماس مطرح کرد و گفت: جنبش فتح با ماجراجویی یا قمار سیاسی بر سر پرونده قدس به هر شکلی مخالف است و می‌خواهیم پرونده انتخابات دروازه‌ای برای توافق باشد نه اختلاف، کاری که حماس در حال انجام آن است. می‌خواهیم یک اجماع ملی درباره الزام اشغالگر به برداشتن موانع برای برگزاری انتخابات در قدس شکل بگیرد نه اختلافات داخلی که دیگران را به ابزار علیه ما برای استثنای قدس تبدیل شوند.

وی در پایان تأکید کرد، تنها در صورتی فرمان ریاستی صادر می‌شود که رژیم صهیونیستی قدس را از انتخابات متسثنی نکند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز (سه شنبه) از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در قدس شریف خبر داد و گفت که تنها مانعی که او را از صدور حکم برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین بازداشته ، مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر قدس همزمان با غزه و کرانه باختری است.

جنبش فلسطینی حماس امروز در کنفرانسی خبری در واکنش به اظهارات عباس اعلام کرد، انتخابات بدون مشارکت قدس انجام نخواهد شد و محمود عباس برای صدور فرمان ریاستی اصلا نباید منتظر اجازه رژیم صهیونیستی باشد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس