کد خبر 10229
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲

شيخ الأزهر مصر با انتقاد از عملکرد برخي شبکه‌هاي ماهواره در "تکفير شيعه "، تصريح کرد که اين مساله غيرقابل قبول است و ما هيچ توجيهي براي اين کار در قرآن کريم و سنت رسول خدا و دين مبين اسلام نمي‌بينيم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دکتر "احمد الطيب " در گفت‌وگو با روزنامه لبناني "النهار " با انتقاد از عملکرد برخي شبکه‌هاي ماهواره در "تکفير شيعه "، تصريح کرد که اين مسئله غيرقابل قبول است و ما هيچ توجيهي براي اين کار در قرآن کريم و سنت رسول خدا و دين مبين اسلام نمي‌بينيم.
الطيب افزود:« ما پشت شيعه نماز مي‌خوانيم و برخلاف برخي شايعات، قرآن دومي در ميان شيعه وجود ندارد وگر نه خاورشناسان به دقت اين مساله را مورد بررسي قرار مي دادند و اين طعمه خوبي براي مطالعات آنها مي شد.»
وي به توطئه دشمنان براي ايجاد فتنه و آشوب در ميان مسلمانان اشاره کرد و خواستار ايجاد وحدت در ميان امت اسلامي شد و گفت که بدون داشتن وحدت هيچ روزي نمي‌توانيم سر خود را بالا بگيريم.
شيخ‌الازهر همچنين با رد وجود اختلافات بين اهل تسنن و شيعه تاکيد کرد: آنچه که هست يک روند سوء استفاده از اين اختلافات است.
الطيب با اشاره به اينکه تصميم دارد بزودي به نجف اشرف سفر کند، افزود: وظيفه الأزهر در درجه اول تلاش براي ايجاد وحدت بين امت اسلامي و اتحاد بين مسلمانان با وجود داشتن اختلاف ديدگاه است.
وي تاکيد کرد که حاضر است به تمامي نقاط حضور مسلمانان از جمله نجف اشرف سفر کند و گفت: در ديدار با هيئت عراقي که اخيرا به مصر سفر کرده بود گفتم که من به عنوان پدري براي اهل سنت و شيعيان به عراق خواهم آمد به شرط آنکه از سفر من هيچ کس به نفع خود تفسير نکند.
شيخ‌الازهر همچنين اظهار داشت که به حکم مسئوليت شرعي تنها بايد بيانگر وجدان امت اسلامي در برابر تجاوز وحشيانه صهيونيست‌ها، اشغالگري، هتک حرمت اماکن مقدس و محاصره غزه باشد.
وي همچنين تصريح کرد که تا زماني که حقوق مشروع فلسطينيان در غارت صهيونيست‌هاست هرگز با هيچ مسئول صهيونيستي دست نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس