دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۰ درصد از مردم مکزیک بر این باورند طرح ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از سوی دونالد ترامپ تاثیری در کنترل ورود مهاجران به خاک آمریکا ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه ریفورما در مکزیکو سیتی نظرسنجی انجام داده که نشان می‌دهد در حدود ۷۰ درصد از مردم مکزیک باور ندارند که دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک که دونالد ترامپ دستور ساخت آن را صادر کرده و تا کنون میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه شده تاثیری در جلوگیری از ورود مهاجران به خاک آمریکا داشته باشد.

در این زمینه:

فیلم/ بانمک‌ترین اتفاق سال: دیوار ترامپ در مکزیک به فروش می‌رود

این در حالی است که ساخت دیوار مرزی که برای جلوگیری از ورود مهاجران به خاک آمریکا طراحی شده مشخص نیست در نهایت چه میزان از بودجه دولت آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

برآوردهای اولیه هزینه ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک در حدود ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده بود، اما این در حالی است که سازمان‌های رسمی و غیر رسمی هزینه ساخت دیوار مرزی را بیش از ۱۰ تا ۷۰ میلیارد دلار تخمین زده‎اند.

به گزارش نیوزویک، با این وجود تاکنون دولت آمریکا فقط در حدود ۸۵ مایل از این دیوار مرزی را احداث کرده است.

طبق این نظرسنجی جدید، نظر مردم مکزیک در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت منفی شده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد از شهروندان مکزیک نظر منفی در مورد ترامپ دارند؛ همچنین در نظرسنجی مشابه دیگری که در ماه جولای انجام شده ۷۷ درصد از مردم مکزیک مخالف رئیس جمهور آمریکا هستند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‎اند پس از تیراندازی مرگبار والمارت در ال پاسو، از خرید کردن از فروشگاه‌هایی که در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک قرار دارند، هراس دارند.

این نظرسنجی ۳ ماه پس از تیراندازی مرگبار والمارت که در آن ۲۲ نفر کشته شدند انجام شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس