شمال و شمال غرب حماه.jpg

شهرک «جرجناز» پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته از اشغال تروریست‌ها خارج شد و نیروهای ارتش سوریه یک گام دیگر به شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» نزدیک‌تر شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه صبح امروز (دوشنبه دوم دی ماه) عملیات را در محور جنوب شرق استان ادلب با پشتیبانی یگان های هوایی و موشکی علیه تروریست ها ادامه دادند و توانستند در چند منطقه دیگر پیشروی کنند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای سوری حملات گسترده ای را از سمت شهرک «الحراکی» آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و ۳ شهرک را به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها شهرک های «خربه الصرونی، خربه معراته و فعلول» را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کردند، گفت: شماری از تروریست ها در این محورها کشته و زخمی شدند.

وی از وارد شدن خسارت های سنگین به تجهیزات نظامی تروریست ها در این محور ها خبر داد و افزود: نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در این ۳ شهرک به پیشروی ها ادامه دادند و خود را به دروازه شرقی شهرک مهم و راهبردی «جرجناز» رساندند.

آرشیو

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری های سنگین و نفس گیر در حومه شهرک «جرجناز» چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای ارتش سوریه دقایقی قبل موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و وارد این شهرک شوند.

شهرک مهم و راهبردی «جرجناز» یکی از مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب به شمار می آمد که از اشغال خارج شد؛ براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها پس از عقب نشینی از «جرجناز» به سمت شهرک «معره نعمان» متواری شدند.

به گزارش مشرق، شهرک «جرجناز» یکی از دروازه های مهم برای ورود به شهرک «معره نعمان» محسوب می شود و نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی این شهرک گام بلندی را برای پاکسازی شهرک «معره نعمان» برداشتند.

با آزادی شهرک «جرجناز»، عناصر گروهک های تروریستی  در ارتفاع «صرمان» و شهرک های «صرمان و ابومکی» به محاصره درآمدند و از سویی دیگر نیروهای ارتش ترکیه نیز در ایستگاه مراقبتی «صرمان» در محاصره نیروهای سوری افتادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در جریان ورود به «جرجناز» و پاکسازی این شهرک تمامی مقرها و پایگاه های گروهک های تروریستی را به طور کامل منهدم کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ویژه گروه پنجم و بیستم ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهرک «جرجناز» را انجام دادند؛ در حال حاضر فاصله نیروهای سوری از شهرک «جرجناز» با شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» از محور جنوب شرق حدود ۷ کیلومتر است.

شهرک «معره نعمان» یکی از مهم ترین پایگاه های عناصر تروریستی در جنوب استان ادلب به شمار می آید و اگر نیروهای سوری این شهرک را به کنترل درآورند، راه برای ورود به مرکز استان ادلب (آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باز می شود.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق استان ادلب از از پنج شنبه شب (بیست و هشتم آذرماه) آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ شهرک از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    51 71
    ترکیه اروم اروم باید با سوریه خداحافظی کنه
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      23 74
      وگرنه با اردنگی افتان و خیزان گورش را گم خواهد کرد
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    11 35
    کی حاکم سوریه کشته میشه و شام دست صاحبان اصلیش خاهد افتاد ؟
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      18 5
      داداش ساقیتو عوض کن.. بیا یه ذره پیش ما زمینی ها اونی که زده بودی داره میپره..
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      2 0
      صاحبان اصلیش کین؟ مگر همین مردم سوریه صاحب سوریه نیستند؟!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    10 5
    (آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باور کنیم فقط همینا موندن ؟؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      7 0
      تا مامان هیلاری و بابا اوباما هستن ( مشخصا شیطان بزرگ ) هست، اینا هم هستن و مام هستیم می زنیم تو سرشون.
  • SG ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    20 3
    خیلی دوست دارم از این پیشروی ها تو یمنم ببینم ،دم ارتش سوریه گرم که با این سرعت تونستن همچین مساحت عظیمیو پاکسازی کنن ،یه چنتا فرمانده بفرستین یمن نیاز دارن
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    17 3
    الحمد لله رب العالمین
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    4 0
    الهی بگم پوتین چیکار شی که هر وقت عملیات ادلب شروع شده اردوغان راحت جادوت میکنه و عملیات متوقف میشه
  • آذربایجانی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    امیدوار تمام مناطقی که ترکیه و نیروهای قسد به پشتوانه امریکا و جولان اشغالی و ادلب و سایر بخشهای اشغالی سوریه ازاد بشه و حکومت سوریه بر اونها سیطره پیدا بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس