علی علیپور

پرسپولیس موفق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با دو گل شهرداری ماهشهر را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

به گزارش مشرق، در اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال تیم‌های شهرداری ماهشهر و پرسپولیس از ساعت ۱۵ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان کالدرون به پایان رسید. علی علیپور در دقایق (۶۰) و (۷۲) گل‌های سرخپوشان را در این مسابقه به ثمر رساند.

در جریان بازی از سوی برخی تماشاگران سنگ و اشیایی به زمین پرتاب شد که به مصدومیت فرزاد بهرامی کمک داور دوم بازی از ناحیه سر منجر شد. بازی پس از این اتفاق دقایقی متوقف ماند و پس از دقایقی از سر گرفته و روح‌الله شریفی داور چهارم بازی جانشین فرزاد بهرامی کمک داور دوم مسابقه شد.

فیلم/ خلاصه بازی شهرداری ماهشهر ۰-۲ پرسپولیس

ترکیب شهرداری ماهشهر: علیرضا سلیمی، الیاس صالحی، میلاد رخشان عراقی، علی اکبر فرهنگ (۸۳ عرفان بادی)، جهانگیر عسگری، اویس کردجهان، صادق بوصبیح، محسن ورزکار، سجاد عباسی(۶۴ رضا خانی)، امیرحسین طاحونی و رسول رضایی پیشه.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد نادری(۴۶ مهدی شیری)، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا (۴۶ مهدی ترابی)، احمد نوراللهی، بشار رسن، فرشاد احمدزاده(۷۴محمد انصاری)، وحید امیری و علی علیپور


گزارش نیمه نخست

مطابق انتظار پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت اما نمی‌توانست موقعیتی روی دروازه حریف ایجاد کند. پرسپولیسی‌ها با پاس‌کاری‌های متعدد سعی می‌کردند هافبک‌ها و مدافعان شهرداری ماهشهر را به اشتباه بیندازند و از لایه‌های دفاعی‌شان عبور کنند که تا دقیقه ۲۲ خیلی موفق نبودند تا این که بشار رسن روی پاس وحید امیری به سمت دروازه حریف شوت زد و دروازه‌بان توپ او را راهی کرنر کرد.

بازیکنان شهرداری هم سعی می‌کردند روی ضد حملات به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند. آن‌ها در بعضی دقایق بازی هم در این کار موفق بودند و توانستند چند ضربه کرنر و ایستگاهی روی دروازه پرسپولیس ارسال کنند که کم خطر هم نبودند.

بیش‌تر دقایق بازی در نزدیکی محوطه جریمه شهرداری دنبال شد اما پرسپولیسی‌ها درایجاد موقعیت گل ناتوان بودند.

گزارش نیمه دوم

پرسپولیس در این نیمه هم مالکیت بیشتری داشت و با آمدن مهدی ترابی به زمین توانست خطرناک‌تر ظاهر شود. در دقیقه ۴۹ سیامک نعمتی با یک شوت از پشت محوطه جریمه اول خطر جدی این نیمه را ایجاد کرد. شوت او را دروازه‌بان شهرداری راهی کرنر کرد.  دقایقی بعد رادوشوویچ با یک پاس بلند از مقابل دروازه، ترابی را صاحب توپ کرد و او هم با جا گذاشتن مدافع شهرداری توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا ضربه نعمتی را این بار هم دروازه‌بان شهرداری راهی کرنر کند.

در دقیقه ۵۹ مسابقه ارسال یک کرنر از سوی مهدی ترابی را علی علیپور وارد دروازه شهرداری ماهشهر کرد تا پرسپولیس یک بر صفر جلو بیفتد.

پرسپولیس به حملاتش ادامه داد و در دقیقه ۶۷ باز هم علیپور با یک ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. دقایقی بعد بازیکنان شهرداری در یک ضد حمله توانستند به محوطه جریمه پرسپولیس برسند اما سرنگونی مهاجم آن‌ها باعث نشد داور برای اعلام ضربه پنالتی مجاب شود.

بازیکنان شهرداری که نمی‌خواستند بازی را به این راحتی واگذار کنند، در ادامه جلوتر آمدند اما همین کار آن‌ها باعث شد پرسپولیسی‌ها روی یک ضد حمله و کار تیمی صاحب موقعیت گل شوند و پاس پشت پای وحید امیری را علی علیپور به گل دوم این تیم تبدیل کند.

در ادامه تیم میزبان فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد و حتی توانست با شوت از پشت محوطه جریمه تیر دروازه این تیم را بلرزاند.

در آخرین دقیقه این دیدار پرتاب سنگ از سوی تماشاگران هوادار تیم شهرداری ماهشهر باعث شد تا بازی متوقف شود و دو تیم زمین مسابقه را ترک کنند. بعد از گذشت حدودا ۱۰ دقیقه و آرام شدن سکوها و بازگشت دو تیم به زمین، اتفاق خاصی رخ نداد تا پرسپولیس با پیروزی دو بر صفر در این دیدار، راهی مرحله بعدی رقابت‌های جام حذفی شود.

در آخرین دقایق این دیدار به دلیل مصدومیت کمک داور، داور چهارم به جای او وارد زمین شد.

 
سنگ پرانی نقطه تاریک مسابقه و ترک زمین توسط داور

هواداران منتسب به تیم شهرداری پیش از شروع مسابقه، اقدام به پرتاب سنگ به داخل زمین کرده بودند که مسئولان پرسپولیس اعلام کردند این اتفاق را گزارش می کنند. در دقایق پایانی نیمه دوم هم هواداران دو بار اقدام به پرتاب سنگ کردند که باعث شکسته شدن سر کمک داور دوم مسابقه شد. بنیادی فر داور مسابقه هم مجبور شد بازی را متوقف کند و پیش از اتمام زمان مسابقه، به رختکن برود. بازیکنان پرسپولیس هم به رختکن رفتند اما بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه بازیکنان و داوران به زمین بازگشتند.


 

سایر بازی های مرحله یک چهارم نهایی

دو بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یعنی دیدار استقلال با سپاهان و تراکتور با مس کرمان به تعویق افتاده و زمان برگزاری آن مشخص نیست. شاهین بوشهر و نفت مسجد سلیمان هم امروز برگزار کننده دیگر بازی مرحله یک چهارم هستند. مشخص شدن بازی های مرحله نیمه نهایی بعد از صعود تیم ها به این مرحله و انجام قرعه کشی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 0
    .متاسفم نه اهل ورزش هستیم و نه تحمل شکست و پیروزی را داریم. ما فقط ادعا داریم
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    9 0
    شک ندارم مدیران خوزستانی عمدا این کارها رو می کنن سه روز پیش یک گزارش کامل شبکه خوزستان از ورزشگاه ماهشهر منتشر کرده بود که برای انجام بازی کاملا آماده بود..اما بازی رو عمدا به آبادان بردن چون می دونستن در اهواز طرفدار داره جالبه فاصله ماهشهر تا اهواز پنجاه کیلومتر هم نیست..سال گذشته هم در فینال جام حذفی همین حرکات رو تکرار کردن و عمدا به طرفداران تیم رقیب اجازه ندادن بیان ورزشگاه تا بازی بهم بخوره
  • لنگ حقیر IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    6 16
    تیم لنگ در بازی با تیم لیگ دویی هم احتیاج به داور داره#بازی کثیف #بازی مهندسی
  • لنگ حقیر IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    2 12
    مشرق نیوز نه لنگ نیوز
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    4 7
    جالبه همانطور که هر جا امریکا حضور داره جنگ است. هر جا هم پرسپولیس میره دعوا میشه. یک بازی مثال بزنید پرسپولیس باشه دعوایی تووش نباشه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    3 3
    بیخود نبود، یه بارون ساده آبروی شهر را برد. سنگ که بندازی، یه جای دیگه برات می باره.
  • ج IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    7 4
    سلام ولا انسان بایدمنصف باشد شهرداری ماهشهردرحدپرسپولیس نیست باسنگ پرانی ونمیشود فوتبال بازی کرد پرسپولیس قهرمان خواهدشد چون واقعا قشنگ بازی میکند
  • لنگ ضعيف IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 5
    واقعا متاسفم كه در اين بازي هم بايد داوري به داد لنگيا برسه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 3
    عجب وضعی است: دزدی (پنالتی) در روز روشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس