نبیل قاووق - کراپ‌شده

عضو شورای مرکزی حزب‌الله مأمور شدن «حسّان دیاب» به تشکیل دولت را به «فرصتی حقیقی برای نجات لبنان» تعبیر کرد و گفت، این موضوع جلوی بهره‌برداری آمریکا از اتفاقات لبنان را گرفت.

به گزارش مشرق، «حسان دیاب» نخست‎وزیر مکلف لبنان امروز (یکشنبه) اعلام کرد، ظرف چهار تا شش هفته آتی دولت جدید را تشکیل خواهد داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله در همین زمینه اعلام کرد، فرصت واقعی برای نجات لبنان فراهم شده و مأمور شدن دیاب به تشکیل دولت، فرصتی حقیقتی برای لبنانی‌هاست تا هر آنچه را که ممکن است ،نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی مانع اصلی تشکیل دولت جدید لبنان هستند؟

دیاب: حزب‌الله از تشکیل کابینه‌ای مستقل حمایت کرد

وی در ادامه قوای مختلف سیاسی را به اتخاذ موضعی ملی از طریق دادن فرصت به نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت نجات فراخواند؛ دولتی که صدای تمام مردم معترض در میدان‌ها یا خانه‌ها را بشنود.

قاووق سپس به حمایت از حسان دیاب بر اساس این اصل که دولت وی، دولت نجات و در برگیرنده مطالبات مردم باشد و راه را به روی فتنه ببندد، فراخواند.

وی ضمن اعلام اینکه حزب‌الله به پست در دولت چشم ندوخته، گفت: «خواستار بیشترین مشارکت (مشارکت همه قوای سیاسی) در دولت هستیم به شرط آنکه ویژگیها با دیدگاه نخست‌وزیر مکلف هماهنگ باشد؛ یعنی دولتی تشکیل شود که منافع کشور و مردم را تأمین کند، در راستای مطالبات مردم کار کند و برای نجات کشور از بحران‌های شدید کنونی بکوشد».

شیخ قاووق افزود، کسانی که در مسیر تشکیل دولت سنگ‌اندازی می‌کنند نمی‌خواهند بحران‌های اقتصادی، مالی ، اجتماعی و تسویه حساب‌های سیاسی حل شود.

وی گفت، عده‌ای برای فتنه‌انگیزی تلاش می‌کنند اما آمریکا شکست خورده و حساب باز کردن بر روی بهره‌برداری از بحران داخلی لبنان به بن‌بست رسیده است؛ نخست‌وزیر شدن حسان دیاب راه را به روی بهره‌برداری آمریکا بست.

شبکه «المیادین» هفته جاری در گزارشی اعلام کرد، مأمور شدن «حسّان دیاب» به تشکیل دولت لبنان ساعاتی قبل از رسیدن «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان اولویت‌های برنامه کاری هیل را تغییر داد و باعث شد وی به پرونده ترسیم مرزی نپردازد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس