کد خبر 1022321
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
سخنگوی عبدالله

«فریدون خوزون» می گوید اعلام نتیجه انتخابات افغانستان بر خلاف قانون بوده و ما خواستار این هستیم که روند کنونی قانونی شود.

به گزارش مشرق، «فریدون خوزون» سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری دکتر عبدالله در گفتگو با خبرنگار مهر گفت که کمیسیون انتخابات افغانستان بر خلاف قانون انتخابات افغانستان نتیجه ابتدایی را اعلام کرده است و به همین دلیل این نتیجه قابل قبول دکتر عبدالله و تیم او نیست و برای مقابله با آن از هر گزینه ای استفاده خواهد شد و اگر در این شرایط بحران ایجاد شود کمیسیون و تقلب کاران باید نسبت به آن پاسخ دهند.

سخنگوی عبدالله تصریح کرد که با احزاب سیاسی افغانستان، متحدان سیاسی و طرفداران دکترعبدالله در ارتباط به اینکه پس از این چه اقدامی برای مخالفت با این روند غیر قانونی اتخاذ شود مشورت خواهد شد و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید:

خوزون گفت: نتیجه را نمی پذیریم چون خلاف قانون است و با مشورت با احزاب سیاسی و متحدان سیاسی و طرفداران خود هستیم و به زودی اعلام می کنیم که پس از این چه خواهیم کرد و البته از هر گزینه ای برای جلوگیری از تقلب استفاده می کنیم و برای مقابله با اعلام خلاف قانون کمیسیون متعهد هستیم.

سخنگوی عبدالله در پاسخ به این سوال که عدم پذیرفتن نتیجه انتخابات امکان دارد افغانستان را دچار بحران سازد؛ مسئولیت این موضوع به دوش چه کسی خواهد بود؟ گفت: بحران از همان لحظه ای که نتیجه اعلام شد آغاز شده است. هر گونه بحرانی که ایجاد شود مسئولیت اش به دوش کمیسیون است چرا که یک تصمیم خلاف قانون گرفته است، مسئولیت این بحران به دوش کسانی است که در انتخابات تقلب کرده اند، یک برنامه ملی و دموکراتیک افغانستان را بدنام ساخته اند و به اراده ملت افغانستان بی احترامی کرده اند.

خوزون گفت: ما خواستار این هستیم که روند کنونی دوباره به قانون برگردد، حالا هم که نتیجه اعلام شد بحران خلق شد و ما اجازه نمی دهیم که کسی دوباره از راه تقلب بر مردم افغانستان حاکم شود.

وی افزود: تقلب پذیرفتنی نیست، از مردم افغانستان می خواهیم که جلوی تقلب را بگیرند و حکومت هم نمی تواند در برابر مردم قرار گیرد.

این در حالی است که اعضای تیم دولت ساز در گفتگو با مهر گفته بودند که تیم دکتر عبدالله می تواند به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان مراجعه کند و روند قانونی اعتراض ها را به پیش گیرد اما فریدون خوزون سخنگوی دکتر عبدالله در واکنش به این موضوع گفت: دولت ساز راه خود را پیدا بکند ما راه خود را بلد هستیم، این تیم (دولت ساز) برای ما تعیین تکلیف نکند ما به کمیسیون مراجعه می کنیم اما بعضی از تصمیم ها مربوط به کمیسیون انتخابات می شود باید کمیسیون انتخابات تصمیم درست را می گرفت که نگرفت.

سخنگوی دکتر عبدالله کمیسیون انتخابات را متهم به تبانی با تیم انتخاباتی دولت ساز کرده و گفت: کمیسیون کاملا برای حمایت از یک تیم ایستادگی کرد و به همین دلیل جایگاه خود را از دست داده است و ما امیدوار هستیم که کمیسیون شکایات انتخاباتی کاری بکند، البته ما ایستادگی خود را خواهیم کرد.

خوزون در مورد استدلال تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی برای تقلب در روند شمارش آرا گفت: باید 27 ولایت دوباره از سر تفتیش می شد که نشد، کمیسیون قبول نکرد، کمیسیون تفتیش 27 ولایت را در غیاب ناظرین ما انجام داد که قابل قبول ما نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس